Prisjakt snabbsök - Chrome extension (önskar feedback!)

Medlem
Prisjakt snabbsök - Chrome extension (önskar feedback!)

Hej!

Efter att ha tröttnat på att markera - kopiera - tabba upp prisjakt - klistra in - söka, varje gång jag vill kolla pris. Så tog jag saken i egna händer och utvecklade en chrome extension. Denna kan jämföra pris åt dig genom att du bara står på produktsidan och sedan klickar "Jämför Pris". Billigaste priset visas sedan direkt i fönstret. Utan att du behöver byta tabb eller liknande.

Har nu efter en tids eget testande valt att släppa den publikt. Genom detta hoppas jag att andra som använder den kan rapportera fel som jag sedan kan använda som underlag för att förbättra produkten.

Tanken är att sedan porta den till firefox om den blir väl bemött.

Vad tycker ni? Verkar den användbar?
Lämna gärna konstruktiv kritik, tankar och idéer i tråden.

Länk:
https://chrome.google.com/webstore/detail/prisjakt-snabbs%C3%B6k/ehhjcokoimideeckkmakakdmmjengjgf

Medlem

Kan du inte visa screenshots?
Förstår inte vad menar.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Avstängd

@Sipmo

Han har skickat en länk, klicka på den så får du ju screenshot såklart..

Bra funktion! Ska testa

Inaktiv

@Eldano:

Skall testa den, gör en utvärdering senare.. använder prisjakt väldigt ofta så detta kan bli exakt det som jag har saknat.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

@Eldano:

Skall testa den, gör en utvärdering senare.. använder prisjakt väldigt ofta så detta kan bli exakt det som jag har saknat.

Ser fram emot att höra vad du har att säga

Har idag släppt v0.3 - changelogen är som följande:

-----Changelog-----
Förbättring i länkhantering för "Direkt till Butik"-knappen (stabilitet)
Inkluderat stöd för följande webbshoppar:
Stadium
Ica home
Nordicfeel
Discshop
Lekmer
Spelbutiken
Coolshop
Skistart
Outnorth

God Jul!

Medlem

Får hoppas den blir portad till Firefox så man kan testa den.

Medlem

Supersmidig


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Väl genomfört och bra initiativ!

Medlem

Hur bra som helst, kommer användas ofta!

En liten tankte på effektivisering.

Skulle man kunna göra att när 'kolla priset' knappen trycks att den direkt kollar upp priset. Så sparar man en hel knapptryckning.

Medlem

Jävligt smidigt! Hoppas även på en version till Firefox

En sak som jag inte riktigt såg någon poäng med var att man var tvungen att trycka på "Jämför pris". Hade varit ännu trevligare om lägsta priset redan stod när man tryckte på ikonen. Men det kanske måste vara på det viset pga hur Chrome funkar?

Men hur som helst, grymt tillägg!

Avstängd

Jag brukar köpa saker när jag vill ha dom. Orka jaga extrapriser som en annan pläp.

Medlem
Skrivet av Manslut:

Jag brukar köpa saker när jag vill ha dom. Orka jaga extrapriser som en annan pläp.

Alla är inte lika korkade som du, varför köpa en sak för 5000 om du kan få den för 3000? men du kanske skiter ut pengar!

Avstängd
Skrivet av Cirez:

Alla är inte lika korkade som du, varför köpa en sak för 5000 om du kan få den för 3000? men du kanske skiter ut pengar!

Nu händer det ju inte särskilt ofta att nåt som kostar 5000 säljs för 3000, så jag vet inte riktigt vad du gafflar om.
Om jag t ex känner att det är dags att köpa nytt grafikkort och det kostar 8500:- så är det i mina ögon inte värt att sitta och vänta på att just det kortet ska hamna på rea och kosta kanske 8000:- tre månader senare. Köper hellre exakt det jag vill ha än en alternativ produkt på rea. Kvalitet går först.

Medlem
Skrivet av Manslut:

Nu händer det ju inte särskilt ofta att nåt som kostar 5000 säljs för 3000, så jag vet inte riktigt vad du gafflar om.
Om jag t ex känner att det är dags att köpa nytt grafikkort och det kostar 8500:- så är det i mina ögon inte värt att sitta och vänta på att just det kortet ska hamna på rea och kosta kanske 8000:- tre månader senare. Köper hellre exakt det jag vill ha än en alternativ produkt på rea. Kvalitet går först.

Om man inte akut behöver något är det bara dumt att inte vänta och köpa på rea.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Manslut:

Nu händer det ju inte särskilt ofta att nåt som kostar 5000 säljs för 3000, så jag vet inte riktigt vad du gafflar om.
Om jag t ex känner att det är dags att köpa nytt grafikkort och det kostar 8500:- så är det i mina ögon inte värt att sitta och vänta på att just det kortet ska hamna på rea och kosta kanske 8000:- tre månader senare. Köper hellre exakt det jag vill ha än en alternativ produkt på rea. Kvalitet går först.

Fast det är ju så att en produkt kan finnas på lager på flera bra webbshoppar med olika pris och det kan skilja 1000 kr eller mer mellan sidorna. Det är ju rätt schysst att kunna spara 1000 kr på att spendera 30 sekunder genom att kika på prisjakt?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Hoppas på en firefoxversion!

Medlem
Skrivet av Manslut:

Nu händer det ju inte särskilt ofta att nåt som kostar 5000 säljs för 3000, så jag vet inte riktigt vad du gafflar om.
Om jag t ex känner att det är dags att köpa nytt grafikkort och det kostar 8500:- så är det i mina ögon inte värt att sitta och vänta på att just det kortet ska hamna på rea och kosta kanske 8000:- tre månader senare. Köper hellre exakt det jag vill ha än en alternativ produkt på rea. Kvalitet går först.

Kul för dig. Så vad gör du här?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Kul för dig. Så vad gör du här?

Hen har en tendens att visa sig på styva linan i diverse trådar. Man skulle kunna tronar han suktar efter en varning.


signatur
Medlem
Skrivet av Manslut:

Nu händer det ju inte särskilt ofta att nåt som kostar 5000 säljs för 3000, så jag vet inte riktigt vad du gafflar om.
Om jag t ex känner att det är dags att köpa nytt grafikkort och det kostar 8500:- så är det i mina ögon inte värt att sitta och vänta på att just det kortet ska hamna på rea och kosta kanske 8000:- tre månader senare. Köper hellre exakt det jag vill ha än en alternativ produkt på rea. Kvalitet går först.

Jag förstår vad du menar, jag tänker samma med mat. Orka hålla på med kuponger och kolla reklamblad hela tiden. Men nu handlar det ju inte om att vänta X antal dagar/veckor på en rea utan att snabbt få den billigaste butiken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av penne:

Hoppas på en firefoxversion!

Samma här, gillar inte Chrome. Hoppas det kommer med tillägg för mobil/surfplatte-versionerna av FF med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hade varit coolt att när man går in på en sida som inte pluginet har stöd för, kan välja vilket DOM-element som innehåller priset och vilken som innehåller artikelnumret. Tänk liknande om man trycker F12 och sedan väljer "inspect element" och sedan drar över sidan. Detta _borde_ vara görbart då visa adblockers låter en välja så.

En ytterligare grej vore om dessa regler sedan kan exporteras till en central server och delas mellan klienter.
Kanske kan rösta om regeln funkar eller inte. På detta sätt håller du pluginet uppdaterat även när siter byter layout

Medlem

Det här va ju sjukt smidigt


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Riktigt smidigt plugin! Om du kan fixa så det funkar på Amazon också hade det varit kanon

Medlem

Bra jobbat!

Feedback:
- Som redan sagts, kunde man spara ett klick och jämföra pris automatiskt så hade det varit ännu bättre.
- Om butiken med produkten redan är den billigaste så skickar länken Till Butiken en till precis samma sida fast i en ny tab. Kanske nån form av meddelande istället? Typ "Butiken du är inne på har lägsta pris på denna produkt."

Sen undrar jag om du har tillåtelse att använda Prisjakts logga ifall det nu inte är ett officiellt tillägg?

Medlem

@Manslut: Tycker det händer väldigt ofta att priserna mellan det billigaste och dyraste alternativet skiljer sig väldigt mycket. Tex om man kollar på "gamla" mobiler så finns det alltid någon okänd liten butik som fortfarande tar nypris på typ en iPhone 5 medans den på andra ställen halverats i pris flertalet gånger 🙂

Avstängd
Skrivet av svampfan:

@Manslut: Tycker det händer väldigt ofta att priserna mellan det billigaste och dyraste alternativet skiljer sig väldigt mycket. Tex om man kollar på "gamla" mobiler så finns det alltid någon okänd liten butik som fortfarande tar nypris på typ en iPhone 5 medans den på andra ställen halverats i pris flertalet gånger 🙂

Hur är det relevant vad en liten okänd butik tar? Är väl knappast där man skulle handla i alla fall.

Själv värdesätter jag kundservice och snabb leverans högt. Köper jag t ex datorprylar väljer jag alltid inet.se, oavsett om det är billigare nån annanstans, eftersom jag har oerhört bra erfarenhet av deras kundtjänst plus att jag vet att det jag beställer alltid kommer fram inom mindre än 24 timmar om inte postnord fuckar till det.

Medlem

Fantastiskt tillägg!

Medlem
Skrivet av Eldano:

Hej!

Efter att ha tröttnat på att markera - kopiera - tabba upp prisjakt - klistra in - söka, varje gång jag vill kolla pris. Så tog jag saken i egna händer och utvecklade en chrome extension. Denna kan jämföra pris åt dig genom att du bara står på produktsidan och sedan klickar "Jämför Pris". Billigaste priset visas sedan direkt i fönstret. Utan att du behöver byta tabb eller liknande.

Har nu efter en tids eget testande valt att släppa den publikt. Genom detta hoppas jag att andra som använder den kan rapportera fel som jag sedan kan använda som underlag för att förbättra produkten.

Tanken är att sedan porta den till firefox om den blir väl bemött.

Vad tycker ni? Verkar den användbar?
Lämna gärna konstruktiv kritik, tankar och idéer i tråden.

Länk:
https://chrome.google.com/webstore/detail/prisjakt-snabbs%C3%B6k/ehhjcokoimideeckkmakakdmmjengjgf

https://cdon.se/leksaker/star-wars-imperial-assault-han-solo-...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Varför står det "see på prisjakt", känns som extensionen är copy-pastad från någon engelsk variant. Är det så? Har du verkligen skrivit den själv?

Medlem

Till att börja med, vad roligt att få så många positiva kommentarer, tack ska ni ha! Jag har nu precis pushat version v0.4.

Skrivet av Svensson:

Hur bra som helst, kommer användas ofta!

En liten tankte på effektivisering.

Skulle man kunna göra att när 'kolla priset' knappen trycks att den direkt kollar upp priset. Så sparar man en hel knapptryckning.

Skrivet av Bojkott:

Jävligt smidigt! Hoppas även på en version till Firefox

En sak som jag inte riktigt såg någon poäng med var att man var tvungen att trycka på "Jämför pris". Hade varit ännu trevligare om lägsta priset redan stod när man tryckte på ikonen. Men det kanske måste vara på det viset pga hur Chrome funkar?

Men hur som helst, grymt tillägg!

Det är flera som har önskat detta och jag lyssnar, pushade precis iväg v0.4 där endast ett klick på ikonen är nödvändigt. Helt klart smidigare än innan. Tack för feedbacken.

Skrivet av Xerious:

Riktigt smidigt plugin! Om du kan fixa så det funkar på Amazon också hade det varit kanon

Ibland kan det vara så att produkten inte finns på prisjakt eller att prisjakt inte känner igen sökfrasen. Har du något exempel där det inte fungerar? Jag har nämligen testat lite, och i många fall fungerar det faktiskt bra. Lämna gärna en länk så underlättar det för mig. Tack!

Buggen fixad i v0.4! Tack för rapportering.

12
Skriv svar