Sweclockers tittar närmare på Nvidias stora gamingskärmar

Robot
Sweclockers tittar närmare på Nvidias stora gamingskärmar

Hur viktig är egentligen storleken?

#4k, #99, #ces, #nvidia, #sweclockers


Inaktiv

Big Fucking Gaming Display. Vad äre den är tänkt att ersätta är dock min fråga. Är det PC skärmen och att man ska framöver sitta en halvmeter från en 65" skärm tills ögonen blöder eller är det TVn som ska ut för att koppla in konsoler som många gånger inte ens håller 60 fps?

Fotnot. Försöker ej dra igång det uråldriga PC vs Konsol men faktum är att många spel på konsol inte håller stadiga 60 fps vilket egentligen mest ligger hos utvecklarna som krämar på för mycket grafik för sagd hårdvara. Tack för mig.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Big Fucking Gaming Display. Vad äre den är tänkt att ersätta är dock min fråga. Är det PC skärmen och att man ska framöver sitta en halvmeter från en 65" skärm tills ögonen blöder eller är det TVn som ska ut för att koppla in konsoler som många gånger inte ens håller 60 fps?

Fotnot. Försöker ej dra igång det uråldriga PC vs Konsol men faktum är att många spel på konsol inte håller stadiga 60 fps vilket egentligen mest ligger hos utvecklarna som krämar på för mycket grafik för sagd hårdvara. Tack för mig.

Perfekt att slänga in i vardagsrummet så du kan strömma alla digitala tjänster utan att behöva betala tv-avgift. Samt kunna koppla en fet PC till den och få en jävligt grym konsol. Tänk dig en konsol med dubbla 1080ti och spela spel i 4K med HDR!

Nvidia shield är utan tvekan den bästa mediaspelaren på marknaden och en tv med inbyggd nvidia shield gör enheter som tex. apple tv helt onödiga. Kolla 4K HDR filmer direkt från nätet eller dra hem till en NAS och strömma direkt till din tv.

Hade det varit en oled panel hade jag slagit till direkt på en sån här. Men vi får väl vänta på nästa generation så blir det riktigt bra ska du se.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958:
Man slipper tvavgiften fram tills att den är skattefinansierad i alla fall 😄

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Big Fucking Gaming Display. Vad äre den är tänkt att ersätta är dock min fråga. Är det PC skärmen och att man ska framöver sitta en halvmeter från en 65" skärm tills ögonen blöder eller är det TVn som ska ut för att koppla in konsoler som många gånger inte ens håller 60 fps?

Fotnot. Försöker ej dra igång det uråldriga PC vs Konsol men faktum är att många spel på konsol inte håller stadiga 60 fps vilket egentligen mest ligger hos utvecklarna som krämar på för mycket grafik för sagd hårdvara. Tack för mig.

För mig har redan tv ersatt monitorn sedan 6 år tillbaka, men det har alltid varit lite irriterande att vara begränsad till 60Hz (visserligen mindre så nu med 4k då det är så tungdrivet att man i många fall knappt får ut mera än 60 fps).

Jag har längtat efter en monitor i samma storleksklass som min tv, denna har ju hastigheten jag vill ha och om den bara har bildkvaliten också så är jag en spekulant i varje fall.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

En positiv egenskap med stor TV istället för monitor är att ögonen mår bättre då man oftast sitter längre bort och inte drabbas av närsynhets-problematik. Ni kan säga så till frugan iaf
Gick faktiskt och fick min syn testad en gång då jag såg suddigt på långt håll. Vi kom fram till att jag suttit för länge och för nära skärmen. Det försvann sen när jag ökade avståndet.

Annars är det kul att lira på stor skärm. Bättre inlevelse. Det är lite svårare i snabba FPS då man måste flacka runt med blicken för att se fiender längst ut i kanterna om man sitter på 1.5-2M ifrån. Det vägs dock delvis upp av att man ser fienden tydligare när man väl tittar på dom.

1
Skriv svar