Gårdagens CS-final slog tittarredkordet på Twitch

Robot
Gårdagens CS-final slog tittarredkordet på Twitch

Vilken tur att den inte sändes på Facebook...

#eleague, #esport, #rekord, #twitch


Medlem

Riktigt bra final. Läste att det var många nya tittare och det kunde inte varit ett bättre exempel på en riktigt bra csgo match.

Även om jag höll på det laget som förlorade, så kan jag dagen efter erkänna att de som vann var värda vinnare.

Ni som inte sett matchen eller inte kollar på csgo i vanliga fall, kan jag rekommendera denna serie varmt.

Medlem

Men varför i hela friden kör de inte BO5 i en final?

Medlem

@Dreijer: Blir nog för mycket för spelarna. Kan ta över 5 timmar att spela klart BO5 och det pågick väldigt länge som det var igår.


signatur

Burn in the light.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@didde: Eller hur! Tokspännande avslut på finalserien.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Håller med... sjukt underhållande match, har man inte sett den så rekommenderar jag att kolla på den i efterhand. Rundan när han disarmade med typ 0 sek kvar och 12 i hp eller vad det var på matchbollen... helt galet spännande.

Medlem

Sån jävla bra final. Höll dock på svensken olofmeister i FaZe men c9 spelade bättre helt klart.

Medlem
Skrivet av redruM:

@Dreijer: Blir nog för mycket för spelarna. Kan ta över 5 timmar att spela klart BO5 och det pågick väldigt länge som det var igår.

Fast de hade inga problem med att sätta specifikt SK i en sådan situation i semifinalen. Inte ofta man ser något så otroligt dumt som att planera in sista kvartsfinalmatchen på samma dag som semifinalen.

Medlem
Skrivet av redruM:

@Dreijer: Blir nog för mycket för spelarna. Kan ta över 5 timmar att spela klart BO5 och det pågick väldigt länge som det var igår.

Det kan det enkelt bli i DotA också, men där kör man alltid Bo5, utan undantag i princip. Ska de tjäna så mycket pengar klarar de nog att jobba i fem timmar också.

EDIT: I finaler alltså, inte i varje match såklart.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar