Boss Key Productions lägger LawBreakers på is
Den absolut bästa arenafpsen sen quake. Jag totalt älskade det, jag spelade sönder det ända tills det dog ganska fort tyvärr. Sjukt tråkigt att inte bra originella spel uppskattas längre, det ska vara Marvel och det ska vara Call of Duty. Vi lever i en sån sorglig jävla tid när det kommer till skapande och originalitet..
De största problemen med Lawbreakers är att:
1. Spelet kostar 29,99 Euro, vem vill betala så mycket för ett spel som i genomsnitt har 4.8 spelare online.
2. Spelet får numera skitdåliga betyg för att spelarbasen är för liten.
3. Spelet borde vara F2P med kosmetiska skins som går att köpa för pengar.
Många spelföretag gör misstaget att de inte gör spel till F2P när spelarbasen börjar försvinna, eller så väntar de tills spelet är så gott som bortglömt. Gör spelet gratis och tusentals nya spelare kommer att testa spelet och många kommer nog att komma tillbaka till spelet, om utvecklarna fortsätter att patcha spelet.
Jag gillade inte hur LawBreakers fungerade i betan och kunde förutspå att spelet skulle dö ut snabbt, ungefär som BRINK. Om LawBreakers var F2P redan från början så hade de säkerligen haft en mycket större spelarbas som mer än gärna varit med och försökt att utforma ett perfekt spel.
Är tyvärr gammal och orkar inte lära mig nya saker så håller mig till Quake live och UT.
Nä men som de andra säger... kosta lite för mycket och bjöd inte på jätte mycket kände jag. Plus jag har aldrig gillat arena shooters med massa abilities.
Blir det free2play så lär jag väl titta på de igen.
Tycker lätt LawBreakers är värt ett 'bra jobbat' iaf. Det var gediget gjort och hade några genuina toppeninslag.
Kan inte låta bli att spekulera i hur steamcharts potentiellt kan ha påverkat spelet negativt kommerciellt. I de flesta spel kan inte vem som helst när som helst se hur många som spelar det, vilket gör att man kan hålla god min trots en ruff start och eventuellt jobba upp en positiv bild av spelet.
Men nästan varje gång LawBreakers omnämnts efter släpp så har det varit i kombination med en redovisning av spelarsiffror som jag tänker kan få folk att avfärda spelet som dött och inte värt att prova.
Ett potentiellt moment 22 alltså där spelarbristen orsakar mindre spelare av prmässiga själv.
I de flesta spel vet ingen förutom utvecklarna själva hur många spelare det egentligen är, som sagt.
Kan tänka mig att steams publika siffror är något många utvecklare inte är speciellt förtjusta i.
subterranean homesick alien
Cliff borde göra ett nytt UT99
Den absolut bästa arenafpsen sen quake. Jag totalt älskade det, jag spelade sönder det ända tills det dog ganska fort tyvärr. Sjukt tråkigt att inte bra originella spel uppskattas längre, det ska vara Marvel och det ska vara Call of Duty. Vi lever i en sån sorglig jävla tid när det kommer till skapande och originalitet..
Spelet kanske är en riktigt bra arena shooter men knappast bra med tanke på spelar antalet. Spelet fick massor av gratisreklam och ros när det var på väg för att när de senare släpptes dog ut. Marknaden har talat sitt tydliga språk. Blir ett spel tråkigt snabbt så är det inget bra spel.
Spelet har knappt originellt utan lånas massor av saker från andra spel som kom före. Titanfall, Call of Duty, Overwatch Unreal Tournament osv. Var man än kollar i detta spel så hittar man saker.
Att din kommentar fått så många upvotes är också helt skevt. FPS-marknaden kommer ständigt med nya/nygamla idéer och koncept.
För mig känns det mest som en resa i misstag utanför själva spelet, även om det var smått generiskt i vissa aspekter, men det saknas inte spelgladje eller så. Men saker som oerhört dåligt tajmat släpp (researchar man inte sådant först? Förstår faktiskt inte) runt andra givna storsäljare samma dagar, väldigt knepig PR-kampanj för att upplysa folk om spelet, osv...
Tyckte spelet var riktigt trist.
Gillar för det första inte olika klasser eftersom man då måste göra ett val redan där, utan att veta vilken klass som är bäst osv. Om man snackar arena-FPS gillar jag helt klart den simplare(men samtidigt kanske djupare?) varianten där alla börjar likadant och sedan plockar man upp olika vapen och power-ups på kartan. Då är det liksom mer gameplay än att bara skjuta på fiender också.
Sedan kändes det för lätt att döda någon/bli dödad, blir man skjuten i ryggen är man ganska körd och då måste man respawna och springa hela vägen tillbaka till mitten där det är action.
Det blev väldigt tråkigt väldigt snabbt.
Sedan fattar jag inte grejen med zero gravity, det var som att simma i Quake typ.