Se Call of Duty: Black Ops-trailern

Medlem
Skrivet av Masterslay:
Skrivet av bladefinor:

Sättet som trailern är gjord ser inbjudande ut. Dock hatar jag det inklippta grafik-utseendet. Explosionerna, skuggorna, geometrin, antal polygoner... Se till exempel vid slutet där han hoppar ut från klippan, ser otroligt sunkigt ut. Hur går det med nutiden?

Jag kommer nog köpa det för att det ser bra ut (story'n dvs), men kvalitétsbög som jag är så ser det grafiska mycket fånigt ut.

Självklart så ser grafiken fånig ut, eftersom tänk efter lite...Spelet släpps November, vissa skulle nog tolka det som sjukt mycket tid att jobba med ; ) Så oroa dig inte grafiken fixar sig.

PS: Du är inte ensam om att vara en Kvalitétsbög : )

Antog det när jag såg ett flertal andra påpeka det

Men för att svara på ditt påstående om möjliga grafiska förändringar, glöm det. Det är ytterst sällan en grafikmotor märkbart förbättras efter att ha släppt den första teasern/trailern. Speciellt när dom bara har några få månader kvar. Ifall det skulle vara så, då behöver de antagligen modellera om alltihop, och även göra om texturerna. Skulle knappast hända.
Vad som kan ändras innan release är snarare funktioner och andra "skal" som täcker insidan (spelmotorn). Jag har alltid tyckt att Treyarch är usla när det gäller grafik, och har aldrig sett något större bevis på en förbättring.

Det ser ut att vara en så kallad "in-game" trailer, istället för det normala "in-engine". Det är bra, då slipper man att det blir sämre än vad man först trodde när det slutligen släpps. Men, grafiken är som sagt ett av det sämsta jag sett under de senaste "next-gen" åren och det ser ut som 30FPS under trailerns gång. Jag som sagt - hoppas på stor förbättring. Värdelöst. Oh well...

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Masterslay:
Skrivet av bladefinor:

Sättet som trailern är gjord ser inbjudande ut. Dock hatar jag det inklippta grafik-utseendet. Explosionerna, skuggorna, geometrin, antal polygoner... Se till exempel vid slutet där han hoppar ut från klippan, ser otroligt sunkigt ut. Hur går det med nutiden?

Jag kommer nog köpa det för att det ser bra ut (story'n dvs), men kvalitétsbög som jag är så ser det grafiska mycket fånigt ut.

Självklart så ser grafiken fånig ut, eftersom tänk efter lite...Spelet släpps November, vissa skulle nog tolka det som sjukt mycket tid att jobba med ; ) Så oroa dig inte grafiken fixar sig.

PS: Du är inte ensam om att vara en Kvalitétsbög : )

Antog det när jag såg ett flertal andra påpeka det

Men för att svara på ditt påstående om möjliga grafiska förändringar, glöm det. Det är ytterst sällan en grafikmotor märkbart förbättras efter att ha släppt den första teasern/trailern. Speciellt när dom bara har några få månader kvar. Ifall det skulle vara så, då behöver de antagligen modellera om alltihop, och även göra om texturerna. Skulle knappast hända.
Vad som kan ändras innan release är snarare funktioner och andra "skal" som täcker insidan (spelmotorn). Jag har alltid tyckt att Treyarch är usla när det gäller grafik, och har aldrig sett något större bevis på en förbättring.

Det ser ut att vara en så kallad "in-game" trailer, istället för det normala "in-engine". Det är bra, då slipper man att det blir sämre än vad man först trodde när det slutligen släpps. Men, grafiken är som sagt ett av det sämsta jag sett under de senaste "next-gen" åren och det ser ut som 30FPS under trailerns gång. Jag som sagt - hoppas på stor förbättring. Värdelöst. Oh well...

Hahah jo förstår vad du menar. förstår också att du inte kan lita på Treyarch när det gäller liknande jobb ^^, men glöm inte också att IW fortfarande finns kvar där, och till och med du kan erkänna att MW2 inte ALLS var dåligt. (Grafik mässigt) Företaget har ju fortfarande till Oct 29. So have faith brother ; )


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem
Skrivet av Masterslay:

Hahah jo förstår vad du menar. förstår också att du inte kan lita på Treyarch när det gäller liknande jobb ^^, men glöm inte också att IW fortfarande finns kvar där, och till och med du kan erkänna att MW2 inte ALLS var dåligt. (Grafik mässigt) Företaget har ju fortfarande till Oct 29. So have faith brother ; )

IW använder inte samma motor som Treyarch. Därför såg det bättre ut

Inaktiv

Som med World at war kommer det väll vara som Modern Warfare 2 fast med lite grafik uppdateringar

Inaktiv

ja det syns att det är Treyarchs tur att producera nu, det var ju som med World at War....helt värdelöst. tror inte det här kommer att bli speciellt bra :/

Medlem

Det ända som var kul med World At War var ju Zombie Mod. Men då kunde man ju lika gärna köpt något annat spel...

Medlem
Skrivet av Hymer:

+1 på Inkompetent.

Skulle även vilja se en uppdatering på grafik motorn men det kommer väll inte hända så länge vi har nuvarande gen konsoler som segar utvecklingen.

Vad är det för fel på grafiken?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Jag skulle vilja se lite mer game play innan jag kan avgöra om det är köpvärt eller inte. Scriptade/förrenderade scener ser alltid bra ut men speglar sällan spelupplevelsen. Jag bara får vibbar av att det kommer att rinna klicheer ur bildrutan där de plockat hejvilt från Rainbow6, Bad Company och diverse andra spel. Att låna vinnande koncept är i och för sig inte fel, men jag vill ha lite nyskapande också.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

http://quirkymarketingcalendar.com/wp-content/uploads/2010/02/got-milk-2.jpg

Skämt åsido, jag kan tänka mig att kolla in detta förutsatt: Dedikerade servers och moddande


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skriv svar