Quiz – Flygare i spel!

Robot
Quiz – Flygare i spel!

Luftburet tema, veckan till ära.

#flygare, #fz, #quiz


Medlem

Fick 10 av 10, trots att jag gissade på ungefär hälften. Ibland har man tur.

Medlem

Hahaha 3 rätt. hade verkligen noll koll på detta quiz.

Medlem
Medlem

5/10
Lite luft under vingarna ändå! Du är ingen röd baron, men nog kan du lite om flygarlivet.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Gnällkuk

Bonuspoäng för sista frågan! Hela spelet byggde ju dels på att man kunde rocketjumpa snyggt och sedan för att utnyttja buggen i fysikmotorn genom att bunny jumpa i QW The good 'ol days!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Bennii:

Fick 10 av 10, trots att jag gissade på ungefär hälften. Ibland har man tur.

Nice, har inte kört detta Quiz, men i vissa kan man ju utesluta en del svar så det är inte alltid ren tur...

Medlem

8/10, det funkar


signatur

I drank what?

Medlem

5/10. Tror samtliga poäng kom under quizzets andra halva. Årets upphämtning?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

5/10. Jag väntade på frågor om flygplan men de kom ju aldrig. Släng gärna in lite frågor om WW2-flyg vetja (eller vilket flygspel som helst för den delen) i någon quiz så man får glänsa lite

Medlem

@tricky: fast stämmer det där med bunnyjumping i qw?
På senare tid när folk hade högre fps men jag vill inte minnas att man bunnyjumpade speciellt mycket i begynnelsen.
Samma sak var det i Q2, drt kallades strafejump.
Och det var ju äldre apelet blev och kraftigare datorer kunde ge mer fps ju mer kunde man använda strafejump till ena otroliga hadtigjeter. Men som man inte kom upp i början.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Trött som man är blir man lurad på sista bilden o väljer team fortress.

Inaktiv

Flygplanet i GTA 3 var ju så jävla kasst!
Fattar inte att de la till ett flygplan utan vingar, vad var anledningen till det egentligen?
Var ju väldigt skönt när man kunde flyga runt på riktigt i Vice City.

Medlem

4 av 10. Lite luft under vingarna men ingen flygare. Eller nåt sånt stod det.

:::::EDiT::::: Lite luft under vingarna ändå! Du är ingen röd baron, men nog kan du lite om flygarlivet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

8 av 10.

Roligt men inte helt lätt om man inte varit med ett tag.

Medlem

Trist! När man nämner flygare och har ett flygplan på quiz-bilden, så förväntar man sig att, som flygsimulator -nörd att det skall gå bättre. Inte ens en fråga på vilken sida av cockpiten gasreglaget i en Pfalz12 sitter? Skämmes!

Fragtjuv

Trodde det här var mitt ämne men det stannade vid 7/10. Mycket besviken på mig själv.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Gnällkuk

@Molotov: under den tiden jag var aktiv så gjordes det hela tiden åtminstone. Q2 spelade jag aldrig så kan inte svara för det


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Lite luft under vingarna ändå! Du är ingen röd baron, men nog kan du lite om flygarlivet.

Näe, att flyga i spel är nästan lika trist som det är irl. Inte blir det bättre att kontrollerna att styra flygmackapärer i moderna sandlådespel i 9 fall av 10 är ENORMT otympliga och ologiska. Upp/framåt borde alltid vara "W" på ett tangentbord när alla andra motordrivna maskiner fungerar på det sättet och man dessutom styr sin karaktär så. Men nej då, så fort man sätter sig i en flygmaskin slängs alla tidigare kommandon i papperskorgen och ersätts av ett helt nytt system. Sen är det skitsamma om det är totalt orealistiskt, för vill jag ha realism så spelar jag säkerligen något i stil med MS-Flight simulator eller vad flygsimulatorerna till datorer kan tänkas heta nuförtiden istället för GTA!

Medlem

@tricky: ok. Jag började med quake 96 har inget minne att man hoppade upp farten. Inte på samma sättt man gjorde i Q2. Då kallades det för atrafejump.just för att man strafe ich hoppknapp samtisigt.gjorde att man fick en jävla fart ich ju mer.fps man hade ju.mer crazy flygturer till slut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

@Molotov: Samma här, men det var med mutiplayer-modden quake world (qw) som strafejump/bunnyjump introducerades. Samma teknik, hade dock inget med din fps att göra i qw.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@tricky: det jag menade med fps är att om du idag kör ett quake spel och får flera 100fps så "buggar" motorn ur och ditt hoppande kommer ta dig till ställen på kartorna som inte var möjligt då hårdvaran inte levererade lika hög fps.
Men det gick fortfarande att strafejumpa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

@Gustav Höglund: Uppskattade avsaknaden av WoW-frågor, men detta var det quiz det gått sämst på... 4/10... Så åter med WoW-frågorna kanske?

Som spelare bör jag alltså hålla mig på marken


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

MEG
Medlem

6/10 Korrekta svar!
Lite luft under vingarna ändå! Du är ingen röd baron, men nog kan du lite om flygarlivet.

Som vanligt


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Grymt stolt över mina 7/10! Alltid skönt när det finns tillfälle för en kort paus på jobbet med era quiz!

Medlem

Brukar göra de flesta quizen här men detta var nog ett av dom roligare. Kul twist och bra variation på spel och syn på "flyga". Underhållande!

1
Skriv svar