Bethesda hypar nytt Fallout!

Medlem

@Halvars90: För att en ny motor innebär att verktygen förändras. Ganska simpelt. Creation club gör ju bara att Bethesda har större incitament att begränsa de modverktygen som hittills kommit i samband med spelen.

Vilken modern motor menar du att Bethesda skulle använda sig av som är lika modvänlig?

Medlem

9:45 enligt klockan . 1.5 timme kvar då ungefär om man går efter est. Tur det är lugnt på jobbet ...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Frilansare
Frilansare
Medlem
Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Jag förstår inte varför folk är så taggade på att de ska använda sig av en ny motor. Om det sker så kommer ju modsupporten med största sannolikhet bli sämre och det skadar definitivt alla spel som bethesda skapar eftersom de har en tendens att utveckla halvfärdiga produkter.

Motorn var fortfarande aktuell i Oblivion år 2006, men sedan dess så har den känts allt mer utdaterad för varje spel. Prestandan är extremt ojämn och dålig över lag, fysiken är buggig, långsam och dålig, grafiken är även den minst sagt undermålig för en AAA-titel för att inte tala om avsaknaden av 21:9 stöd, 60fps cap, extremt input lag tack vare tvingad vsync osv.
Därför är en ny och modern motor prio nummer ett för Bethesda. Jag och många andra kommer ej acceptera en så undermålig spelmotor igen, ska de fortsätta med Gamebryo/Creation engine så ska spelet vara gratis.

Medlem

VAULTBOY 76 🌊 😍 Take me by the hand ✋ lead me to the land that you understand 🙌 🌊 VAULTBOY 76 🌊 😍 The voyage 🚲 to the corner of the 🌎 globe is a real trip 👌 🌊 VAULTBOY 76 🌊 😍 The crust of a tan man 👳 imbibed by the sand 👍 Soaking up the 💦


signatur

Meep!

Inaktiv

Svårt att bedöma på en trailer bara men det såg farligt likt ut Creation Engine, osäker bojkott

Medlem

@Sillgam:

De skapar nog sin egen, jag tror inte att de kommer att använda någon annans.

Medlem

Det är ett sätt att casha in på gamla motorn från Fallout 4, man gör varken ett dlc, expansion pack eller använder sig av Bethesda för att utveckla. Känns som ganska ljummen hype för ett spel som säkert hamnar på $60

Medlem

Aj shit... trodde jag hade fått fel på mina ögon tills jag såg att videon bara är i 720p xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det är givetvis en skyrim port till pipboy i fallout 4!


signatur

Good Night, Good Luck

Relik 📜
Skrivet av magma:

Aj shit... trodde jag hade fått fel på mina ögon tills jag såg att videon bara är i 720p xD

Pingar @Carl Johansson-Sundelius på den för vet han får lite ångest då.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Är inte den där sortens inlägg barnsliga?

Eller en rak fråga?

Nintendo har generellt inte attraherat titlar ämnat för lite yngre "barn" ... är det fortfarande så med Switch?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av emilakered:

Pingar @Carl Johansson-Sundelius på den för vet han får lite ångest då.

Skitfilm!

Först hängde sig Vegas två gånger. Sen slutfördes renderingen, men halva blev svart och tyst. Insåg då att den filmats i Iphones slopa-läge, vilket gjorde kvaliten till potatis. Dessutom fick jag klippa den i telefonen. Första uppladdningen till tuben pajade, sen funkade det. Och en halvtimme efter att klippet gick upp hade vi massor av ny information. Jay!


signatur
Medlem
Skrivet av TarX:

Eller en rak fråga?

Nintendo har generellt inte attraherat titlar ämnat för lite yngre "barn" ... är det fortfarande så med Switch?

Nintendos målgrupp har varit unga vuxna och familjer, (Wii-reklamerna var mest familjer, medan Gamecube och Switch däremot primärt mot unga vuxna (titta på Switch-reklamen så ser du) .

Switch: https://www.youtube.com/watch?v=f5uik5fgIaI
Wii: https://www.youtube.com/watch?v=dSsNOr8DPXI


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Jag tror definitivt det blir ett MMO av något slag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar