Nordisk Film köper hela Avalanche Studios

Robot
Nordisk Film köper hela Avalanche Studios
Medlem

Hoppas på ett Just Cause 4 med officiellt Co-op/Multiplayer. Eftersom de anställde han som gjorde modden så borde de väl släppa något i framtiden. Hoppas bara man kan leka Anarkist med 2-3 kompisar och inte på det sätt som Far Cry 5 och State of Decay 2 gör det med tethering och enbart att hosten får progression.

Medlem

Vet inte riktigt vad jag känner för prislappen. Känns som att de fick resterande av bolaget för att ganska bra pris. Men samtidigt så kanske de inte har så mycket av värde förutom personalen.

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska känna över det här köpet :/


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Med tanke på hur lukrativ spelbranschen är samt hur prognosen ser ut för branschen jämfört med filmbranschen så förvånar det mig inte att Egmont köper in sig. Jag är likgiltig när det gäller Avalance då de inte gör spel inom någon genre jag själv gillar, men det är positivt för svensk spelindustri att det blir lite bredd på ägandet och framförallt att det förblir svenskt.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vet inte riktigt vad jag känner för prislappen. Känns som att de fick resterande av bolaget för att ganska bra pris. Men samtidigt så kanske de inte har så mycket av värde förutom personalen.

Det är liksom inte Dice, tror inte Just Cause i sin nuvarande form är värt supermycket, men det skulle kunna bli antar jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

RIP. Ska vi gissa oss på att det kommer häftade krav(hot)brev sen då till folk som påstås laddat ner det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är det bara jag som vill se ett Johan Falk-spel?


signatur

Niet.

Medlem

@Theade: man brukar inte vara ensam om att tycka saker men i det här fallet är du nog det

Medlem
Skrivet av Theade:

Är det bara jag som vill se ett Johan Falk-spel?

Hehe, gillar inte svenska snut rullar, eller filmer (de flesta) för den delen, men det var en rolig tanke.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Aletheides:

...men det är positivt för svensk spelindustri att det blir lite bredd på ägandet och framförallt att det förblir svenskt.

Egmont är danskt

Redaktör
Skrivet av Theade:

Är det bara jag som vill se ett Johan Falk-spel?

Jag skickar en virtuell lavett.


signatur
Medlem

Det här känns inte bra.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag skickar en virtuell lavett.

"Va fan!"

Medlem

Nordisk film leder mina tankar till dassiga gamla rullar. Blir det bra det här?

Medlem

@Troll1: Menar du att Könskriget, Lattjo Lajban och Wipeout inte skulle hålla yppersta internationell kvalitet?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Intressant, förhoppningsvis innebär det att spelutvecklaren har en än säkrare grund att stå på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar