Hands-on – Skull and Bones känns som ett tyngre Sea of Thieves

Robot
Hands-on – Skull and Bones känns som ett tyngre Sea of Thieves

Trots att du styr skeppet helt själv är det ett socialt spel. Så länge du inte sänker dina polare.

#e3-2018, #skull-and-bones, #yarr


International
Man of Mystery

Nu blev jag mest sugen på att spela om Black Flag ju..

Känns lite som att nån spelat Black Flag och sagt: "Tänk det här spelet men bara sjöstriderna" varvid nån utvecklare tagit fasta på idén och nu kommer det här och samma spelare säger: "Tänk det här spelet men med lite mer än bara sjöstrider"


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

SoT hade ju svårt att behålla spelare för att det inte finns något innehåll. Det borde inte vara särskilt svårt att göra bättre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Är det endast sjöslag? Eller finns det mer till spelet än så?

Skrivet av bluenephilim:

Nu blev jag mest sugen på att spela om Black Flag ju..

Känns lite som att nån spelat Black Flag och sagt: "Tänk det här spelet men bara sjöstriderna" varvid nån utvecklare tagit fasta på idén och nu kommer det här och samma spelare säger: "Tänk det här spelet men med lite mer än bara sjöstrider"

Jag tror de flesta är överrens att det dåliga med AssCreed IV: Black Flag var just AssCreed delen. Som piratspel var det apbra. Sjöslag, landstrider, letande efter skatter, etc, etc.

Ett piratspel med ENDAST sjöslag känner jag mig skeptisk till.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Nu blev jag mest sugen på att spela om Black Flag ju..

Känns lite som att nån spelat Black Flag och sagt: "Tänk det här spelet men bara sjöstriderna" varvid nån utvecklare tagit fasta på idén och nu kommer det här och samma spelare säger: "Tänk det här spelet men med lite mer än bara sjöstrider"

Är väl exakt så det är tror jag, Ubisoft som utvecklar och ger ut.

"Skull & Bones is the first video game led by developer Ubisoft Singapore, which based its concept on the naval battles of Assassin's Creed IV: Black Flag."

Medlem

"genom att klicka ner höger styrspak få extra kraft och helt enkelt ramma andra." och där dog mitt sista hopp ut för detta spel.
Jag tyckte det var dumt att de inte hade ett sandlådeläge och lät spelare kunna segla över haven, men jag trodde ändå att striderna kunde bli intressanta om de höll det verklighetstroget,, men tydligen så är det ännu ett "face-rolla-på-alla-knappar=easy-win" spel..
Trodde att utvecklare lärt sig av kalkoner så som For Honor, men icke

Medlem

Jag hoppas på att den kommer finnas en single player kampanj också.

Medlem

Det är väl lite väl hårt att folk ska gå och dö, även om piratblodet svallar.

Tyckte det var extremt underlig styrning, skeppet snurrar ju runt på en femöring, å en dålig freelook-grej i svängarna. Kanske meningen man ska bli sjösjuk, augmented reality.
Men tuffa detaljer på skeppet å gubbarna å fräsig sång! Hoppas det kommer svensk dlc "jooohoo å en flaska med ROM!"

Medlem

Tycker det här med att ramma är helt urbota korkat, gillade inte det I AC4, gillar det fortfarande inte.
Det är en strategi som försvann med galärerna, och passer inte alls in I ett pirat-spel. Skeppen kunde helt enkelt inte klara av sådana påfrestningar, samt allt trassel som det skulle bli med riggen.

Ganska tragiskt att ett cartoony spel som Sea of Thieves är mer realistisk än det här.

Medlem

@Pa-pa-pastorn: Pippi på de sju haven dlc.

Gnällkuk

Var rubrikskrivaren full? :>

"Se oss pirats i Skull and Bones - är det bättre än Sea of Thieves?
Gav Sea of Thieves sig saltad tand? Skull and Bonds kan bli din nya hamn."


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Var rubrikskrivaren full? :>

"Se oss pirats i Skull and Bones - är det bättre än Sea of Thieves?
Gav Sea of Thieves sig saltad tand? Skull and Bonds kan bli din nya hamn."

Jurassic World Evolution har får nytt gratis-dlc
Hold onto your butts!

Gnällkuk
Skrivet av KingGrizzhard:

Jurassic World Evolution har får nytt gratis-dlc
Hold onto your butts!

huh?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Det lät poetiskt att: "tämja vinden", hade dock hoppats på lite FPS-läge också, men, men. "Man kan inte få allt", sa bagaren och målade cykel rutig, gick ned i källaren och tog fram en kall öl som han sedan hällde ut i gräset medan "Sweet home Alabama" spelades på radion, inte originalversionen, utan Kid Rock, i mono, utan bas med en doft av white trash.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:

Var rubrikskrivaren full? :>

"Se oss pirats i Skull and Bones - är det bättre än Sea of Thieves?
Gav Sea of Thieves sig saltad tand? Skull and Bonds kan bli din nya hamn."

Inte full, men på mobilen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Inte full, men på mobilen.

"Skull and Bonds kan bli din nya hamn."
Nästan färdigt

Avstängd

Kan rekommendera AC Rogue om ni inte spelat det. Samma gäng som gjort Black Flag som gjort det (Har jag för mig). Jag har inte hunnit så långt i det men vad det verkar så är det precis samma som i Black Flag, man ska uppgradera skeppet, mycket sjöstrider osv fast man är i nordamerika.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Blev lite smånyfiken och spanade in gameplay i videon. Läste lite om det sist när det annonserades men inte så mycket mer.

Jag älskade piratdelen i Black Flag och spelade aldrig klart huvudspelet utan lade ner när jag kände jag fått mitt av piratbiten i spelet.

Kul ide med Skull & Bones fast det blir ett minispel på sin höjd för mig när det saknar de piratbitarna när en letar skatt, dyker iland med en kniv mellan gaddarna från ens skepp, osv..

Black Flag fick mig att få hopp om ett modernt Sid Meier's Pirates, likaså Sea Of Thieves gav hopp om ett riktigt piratlir värd temat men detta ger inte mer än en axelryckning på den fronten.

Blir det ett 199:- spel kan jag kanske tycka det kan va kul att spela nån gång.

1
Skriv svar