Resident Evil 2 – A/B-scenariorna slopas, men två kampanjer består

Robot
Resident Evil 2 – A/B-scenariorna slopas, men två kampanjer består

Hunk och Tofu gör också comeback i skräckremaken.

#capcom, #resident-evil-2


Medlem

Kommer blir grymt. Känns inte så konstigt att de slopar A/B, även om det fanns skillnader var det ju mycket som var speglat, och på sätt och vis så var kampanjerna nästan identiska på många sätt. Känns mer vettigt om de nu skiljer sig åt lite istället och faktiskt är två helt separata vägar som sedan knyts ihop, att de inte springer in i samma affär osv.

Medlem

Vad trist!
Detta var en av de sakerna som gjorde spelet så bra och unikt i min mening, att kunna se storyn (och den alternativa storyn) från 4 olika viewpoints som skalade av storyn bit för bit på sitt sätt.

Spelet blir säkerligen grymt ändå, men vad tråkigt att de skall sumpa hela kärnan i hur storyn presenterades på sitt speciella, väligenomtänkta sätt.

RE2 är defintivt favoriten i serien, men skulle vilja påstå att Dreamcastversionen av Code Veronica delar på första platsen.

Medlem

Ja re2 nötte man mycket.
Jag vill minnas Claire A och Leon B var bättre fast det var "alternativa" slutet vill jag minnas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det ska bli kul att nöta det här.
Har bara spelat RE 1, 3, 4 och 5!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Undrar om man vågar hoppas på en remake av även 3:an sen? De tre första spelen var ju verkligen så otroligt mycket bättre än alla andra RE spel tillsammans.

Medlem
Skrivet av Xyborg:

Undrar om man vågar hoppas på en remake av även 3:an sen? De tre första spelen var ju verkligen så otroligt mycket bättre än alla andra RE spel tillsammans.

kan garantera om tvåans remake säljer bra så kommer vi säkert få den med ,annat vore den konstigt.

Medlem

Var såååå taggad... Tills jag såg trailern. Hmm kan hoppas på det bästa, men det var lite väl mycket som var remakeat, o nu detta. ;/

Medlem

Tvåan ligger klart i toppen men får då samsas om platsen med sjuan.

1
Skriv svar