Sekiro – Allt vi fått veta efter E3

Robot
Sekiro – Allt vi fått veta efter E3

Miyazaki gör sig av med RPG-elementen från Dark Souls och satsar på action.


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Kan rekommendera denna video från VaatiVidya, där han analyserar E3-trailern och pratar om mycket av det som står i artikeln.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Intressant. Personligen hade jag velat ha PvP men klarar mig utan. Man kan ju alltid hoppas på det ifall det kommer en uppföljare.

Inget för mig, men det gör säkert många andra gamers glada.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas och tror att det kommer bli riktigt bra.

Tacka gudarna att det inte blev något exklusivt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gen
Medlem

Jag hoppas fortfarande att det kommer ett Bloodborne 2 till PS4/PS5 någon gång framöver.

Medlem

Customization är ju typ hälften av glädjen ju... Inget är så underhållande som att en person som ser för jävlig ut springa omkring och spöa allt runt omkring.

NuZ
Testpilot

@Gen: Bloodborne är som Demon souls och kommer nog bara komma en.

Ja detta ser man fram imot men 90% av varför Dark souls är så bra och speöas flitigt fortfarande är ju Jolly co-op och PvP. Kommer göra spelet mycket sämre för mig att inte kunna invadera eller bli invaderad. Det var mycket av den speciella kännslan i DkS. Tyvärr lyckades inte Bloodborne så bra på den biten fast det var ett bra spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Påminner lite om Ninja Gaiden.

Medlem

Bryr mig inte om det finns PvP, däremot är det tråkigt att de skalat bort RPG-elementen. Men det viktigaste av allt är att karaktärens rörelsemönster och striderna inte får kännas för "häftiga". Och det verkar det tyvärr finnas en del av här. Övernaturligt snabba grejer, speciella avslutningsmoves, hoppa med gripklo kors och tvärs. Det är ingenting mot en sorgsen riddares blytunga morgonstjärneslag.

Inaktiv
Skrivet av Witchfinder:

Bryr mig inte om det finns PvP, däremot är det tråkigt att de skalat bort RPG-elementen. Men det viktigaste av allt är att karaktärens rörelsemönster och striderna inte får kännas för "häftiga". Och det verkar det tyvärr finnas en del av här. Övernaturligt snabba grejer, speciella avslutningsmoves, hoppa med gripklo kors och tvärs. Det är ingenting mot en sorgsen riddares blytunga morgonstjärneslag.

Sant, en grej som var nice med Dark Souls var ju att man rörde sig som en människa och de flesta vapnen var också realistiska.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Sant, en grej som var nice med Dark Souls var ju att man rörde sig som en människa och de flesta vapnen var också realistiska.

Ja, och att det fanns ett stridssystem på plats som i alla lägen gällde, och kändes likadant. Ju mer "specialgrejer" det finns, desto mer styrt och scriptat känns det.

Medlem

Fläskig artikel! Tack


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Gen
Medlem

@D01tY: Personligen skiter jag i PvP så att det var problem med invasioner i Bloodborne gör mig inte så mycket men jag förstår verkligen vad du menar då jag rört vid den biten mer i DS3 (PvP behövs för achievements). Känslan, atmosfären, spelstilen...ja allt var verkligen bra.

1
Skriv svar