Rykte - 1500 kronor för Natal

Medlem

Stackars 360 fans som betalar för skiten.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

1500 för rent skräp.

Inaktiv
Skrivet av Gottn:

Stackars 360 fans som betalar för skiten.

Stackars dig som använder Windows hela dagarna.

Medlem

Tror inte en sekund på att den skulle bli så dyr. Natal är till för att locka "casual" players, 1499kr hade skrämt ihjäl mer än häften av dom direkt dom såg prislappen.

Hårdvaran är dessutom relativt enkel i Natal, det finns ingen anledning att dom skulle ta betalt så mycket. MS lär tjäna mer pengar om de gör samma sak som med själva boxen, tar in pengarna på spelen inte hårdvaran.

Inaktiv

Inte en chans att jag köper natal ifall prislappen ligger så högt.

Medlem

Det var JÄVLIGT dyrt. Jag kommer inte betala för det. Det är en sak som är säkert.

Medlem

Verkar inte som att många verkligen har läst artikeln. Priset är ett RYKTE! Inte enns Microsoft har satt ett pris än. När de annonserade Natal sa de att den inte skulle kosta mer än 100 dollar. Vilket skulle bli <800kr. Priset som webbutikerna har satt är bara spekulationer (som det även står i artikeln för dem som läste den) så ingenting skall tas på allvar förrens Microsoft ger dem de rätta priset.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Verkar inte som att många verkligen har läst artikeln. Priset är ett RYKTE! Inte enns Microsoft har satt ett pris än. När de annonserade Natal sa de att den inte skulle kosta mer än 100 dollar. Vilket skulle bli <800kr. Priset som webbutikerna har satt är bara spekulationer (som det även står i artikeln för dem som läste den) så ingenting skall tas på allvar förrens Microsoft ger dem de rätta priset.

Vi har rätt hög moms i Sverige. Räkna med minst 1000 kr om Microsoft sagt 100 dollar... Men den som lever får se.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Bunisher:

Verkar inte som att många verkligen har läst artikeln. Priset är ett RYKTE! Inte enns Microsoft har satt ett pris än. När de annonserade Natal sa de att den inte skulle kosta mer än 100 dollar. Vilket skulle bli <800kr. Priset som webbutikerna har satt är bara spekulationer (som det även står i artikeln för dem som läste den) så ingenting skall tas på allvar förrens Microsoft ger dem de rätta priset.

Vi har rätt hög moms i Sverige. Räkna med minst 1000 kr om Microsoft sagt 800 dollar... Men den som lever får se.

Shit, då kommer vi i Sverige jävligt billigt undan

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Bunisher:

Verkar inte som att många verkligen har läst artikeln. Priset är ett RYKTE! Inte enns Microsoft har satt ett pris än. När de annonserade Natal sa de att den inte skulle kosta mer än 100 dollar. Vilket skulle bli <800kr. Priset som webbutikerna har satt är bara spekulationer (som det även står i artikeln för dem som läste den) så ingenting skall tas på allvar förrens Microsoft ger dem de rätta priset.

Vi har rätt hög moms i Sverige. Räkna med minst 1000 kr om Microsoft sagt 800 dollar... Men den som lever får se.

Shit, då kommer vi i Sverige jävligt billigt undan

Jaja. 100 Dollar menade jag såklart.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Hellre 1500 än 300. Kostar den 1500 så betyder det ju att det finns en någon sorts kvalité.

Det är nog inte kameran i sig som gör att det kostar, det är utvecklingsprocessen av mjukvaran som MS vill ta betalt för. Tekniken är ny, och det gör att MS kan ta överpris. En 3d webbkamera går att få tag på för under tusenlappen, gräver man djupt på Internet kan man säkert få tag på en för runt 500kr.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av frunk:

oavsett pris så kan jag verkligen inte föreställa mig ståendes framför tv:n och gestikulera som någon crack-speedad apa/dagisunge

så nej.
Natal är totalt ointressant.

Som du tycks ha missat så ska det räcka med att du viftar med en hand, en fot eller ett finger/eller två i värsta fall. Inte som med Wii som kräver stora, yviga rörelser utan små, diskreta. Låtsas att din 360 blivit en betjänt/buttler så förstår du nog mängden "viftande"
Perfekt när man ser på film, lyssnar på musik, bläddrar på dashboard.
Det lär dock inte bli någons huvudval i Unreal 3 eller Halo XD

Shit vad du kommer att bli besviken!

Medlem
Skrivet av noxi:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av frunk:

oavsett pris så kan jag verkligen inte föreställa mig ståendes framför tv:n och gestikulera som någon crack-speedad apa/dagisunge

så nej.
Natal är totalt ointressant.

Som du tycks ha missat så ska det räcka med att du viftar med en hand, en fot eller ett finger/eller två i värsta fall. Inte som med Wii som kräver stora, yviga rörelser utan små, diskreta. Låtsas att din 360 blivit en betjänt/buttler så förstår du nog mängden "viftande"
Perfekt när man ser på film, lyssnar på musik, bläddrar på dashboard.
Det lär dock inte bli någons huvudval i Unreal 3 eller Halo XD

Shit vad du kommer att bli besviken!

Det tvivlar jag faktiskt på
Så läånge jag kan kontrollera dashboard och köra småspel som DX ball etc. så är jag ganska nöjd (med ett lågt pris). Om de sedan ger rejält Natal-stöd i Ghost Reacon så blir ju inlevelsen grym, kommendera med dina händer och riktiga gester istället för menyer och knappar

Slutligen, så borde MS släppa Natal till PC också hyfsat fort, för att öka marknaden och för att de som redan äger en kan använda den till datorn. Dock tror jag inte Natal blir något "underverk", utan jag väntar gärna tills jag vet prestanda + pris + spel innan jag avgör om det är värt att köpa. Dock så kostar den ju troligtvis inte mer än en mus/tangentbord, men erbjuder grymma nya möjligheter...

12
Skriv svar