Pokémon Go har dragit in hisnande 15,7 miljarder kronor

Robot
Pokémon Go har dragit in hisnande 15,7 miljarder kronor

Pikachu skrattar hela vägen till banken.

#niantic, #nintendo, #pokémon-go


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Slutade spela Pokemon Go i höstas och saknar det inte det minsta. Jag tyckte det var ett roligt spel, men det blev lite samma sak i längden.

Ser dock fram emot Let's Go-spelen för att lugna mina pokemonnerver inför nästa spel i huvudserien.

Hursom är det kul att Nintendos satsning på de mobiltelefon som plattform har gått bra.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Ytterligare ett spel som gång på gång visar att att "buuu för mikrotransaktioner" är en högljudd minoritet. Att gratisspel, eller till och med spel som kostar, kan dra in miljarder på tänka massor med småsummor istället för "dyra" season pass är ett bevis för att modellen fungerar och är omtyckt.

(Och innan någon säger det: Jag satte "dyra" inom citationstecken då det nödvändigtvis inte behöver vara dyrt om man ser på content i förhållande till pris. Det är bara att klumpsumman gör att det ser dyrt ut i förhållande till mindre DLC.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

ELF
Medlem

@conthox: Oftast så är det dock just en minoritet som skyfflar den största lasten med pengar. Resten slänger kanske in en struntsumma en gång och aldrig mer eller inte alls.

Finns nog en del som lagt 5000 kr på spelet. Då käkar det upp snabbt av den summan.

Skulle vara intressant att få siffror på detta. Ej manipulerade från Niantics sida.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd

Konceptet är lika coolt som kallt och asballt men genomförandet är urk på burk tyvärr! (inga riktiga strider, inga levels, inget riktigt core-spel)

Medlem

det har kommit en vänner funktion nu i spelet och trading men annars är det samma enformiga trista spel, bara gyms och raids sen inget mer...

Medlem
Skrivet av AplAy:

Konceptet är lika coolt som kallt och asballt men genomförandet är urk på burk tyvärr! (inga riktiga strider, inga levels, inget riktigt core-spel)

Levels finns genom CP, men riktiga strider hade varit roligt om de lade in. Finns så mycket missad potential, men det gör ändå de flesta promenader lite roligare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av ELF:

@conthox: Oftast så är det dock just en minoritet som skyfflar den största lasten med pengar. Resten slänger kanske in en struntsumma en gång och aldrig mer eller inte alls.

Finns nog en del som lagt 5000 kr på spelet. Då käkar det upp snabbt av den summan.

Skulle vara intressant att få siffror på detta. Ej manipulerade från Niantics sida.

Visst är det alltid några som lägger mycket mer än andra, kanske flera tusen som du skriver. Men jag vet bara av egen erfarenhet att jag inte har några problem med att lägga en hundring eller två i månaden, även för ett litet spel, om jag känner att det har gett mig speltid och content som gör att det är värt pengarna. Jag har i vissa fall spenderat mer pengar på gratisspel med mikrotransaktioner än på fullpris. Allt hänger på om det är prisvärt eller inte. Om man köper ett fullprisspel som man sedan spelar klart och sedan ligger det där och dammar så kommer jag ju inte lägga mer pengar på det. Om jag spelar ett gratisspel som det hela tiden släpps mer content till som gör att jag inte slutar spela, ja då kommer jag sannolikt över tiden lägga mer pengar än för fullprisspelet.

Men som sagt, svårt att säga om dom inte ger ut mer detaljerad statistik. Men det är väl en företagshemlighet som dom gärna håller på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vet en snubbe här i stan där jag bor som la 10k första hösten det var ute... För att sen sluta spela snabbt inpå...

Medlem

Hade gärna sett ett alternativ där det stod "Mycket sällan"

Medlem
Skrivet av Grukk:

Slutade spela Pokemon Go i höstas och saknar det inte det minsta. Jag tyckte det var ett roligt spel, men det blev lite samma sak i längden.

Ser dock fram emot Let's Go-spelen för att lugna mina pokemonnerver inför nästa spel i huvudserien.

Hursom är det kul att Nintendos satsning på de mobiltelefon som plattform har gått bra.

Håller med. Pokemon Go är roligt i början och några veckor in, men end-game är platt och tråkigt (tänker framförallt på de meningslösa "gym-striderna" med en maxcap på 50 guld om dagen).


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Redaktör
Ponny

Har aldrig börjat, konstigt nog. Men Zombies, Run spelar jag år ut och år in. Om och om igen. Det är nog p.g.a. det jag aldrig gett Pokémon Go någon chans.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Håller med. Pokemon Go är roligt i början och några veckor in, men end-game är platt och tråkigt (tänker framförallt på de meningslösa "gym-striderna" med en maxcap på 50 guld om dagen).

End game kräver att man spelar i grupp, helt enkelt. Spelar man själv kan man inte göra så mycket.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar