Sommarens Steamrea är över! Blev det några kap i år?

Robot
Sommarens Steamrea är över! Blev det några kap i år?

Köpte du för mycket? För lite? För lagom? Bästa fyndet? Berätta allt!

#rea, #shopaholic, #steam, #valve


Medlem

Två spel bara.
Riktiga dåliga deals, igen.
Har varit riktigt kasst sen dom slutade med flash deals.

Spelen som vart inköpta var Darkest Dungeon och Grim Dawn.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hittade inga bra deals på något jag ville ha, så för en gångs skull inte ett enda spel.


signatur

I drank what?

Releasehästryttare

Funderade på att plocka upp Just Cause XL för ~70 spänn men lirade tvåan tillräckligt mycket för att orka spela samma spel igen fast med lite snyggare grafik. Tyvärr gör det ju en inte sugen på 4an heller som också bara ser lite bättre ut.

Medlem

Plockade upp PC versionerna av Trails of Cold steel 1 samt 2 plus DLC. Några Visual novels. Elminage Gothic (dungeon crawler), PC versionen av Last Remnant (Japanskt Strategi RPG, mycket bra klassiker). Det var allt denna gång.

Geeks Gaming

Min backlogg växte men inte lika dramatiskt som tidigare år. Knep dock (äntligen) Kingdom come med en liten extrarabatt samt eastside hockey manager som jag sneglat på länge

Redaktör
Ponny

Köpte en deckare jag tyckte såg spännande ut. Minns dock inte vad den hette och mitt Steambibliotek är redan överfullt så ... jag hittar inte spelet. På riktigt. Nå, ska väl finnas nåt kvitto någonstans som löser gåtan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Som har skrivits i kommentarerna, ganska dåliga / tråkiga deals men var ju tvungen att köpa det svenska: Alwa's Awakening ett riktigt trevligt spel för oss äldre som upplevde 8-bitars eran

Medlem

Jag köpte Cities: Skylines bundle, Nioh; Complete Edition och Insurgency, allt det för en billig peng! Jag spenderade inte ett öre själv, utan det fick jag av att sälja alla skins/collectors kort genom steam market, så jag är nöjd!

Medlem

En steam kontroller, om det var en bra eller dålig deal vet jag ej, då de inte ens skickat den än, trots att jag beställde 22 juni. Men jag antar att det var många som beställde dem under rean.

Medlem

Ett spel på steam Fire pro wrestling world
Och Red Faction reMARStered på GoG.
Många andra siter kör också rea samtidigt som steam.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Borderlands 'take over your life bundle'

Releasehästryttare
Skrivet av xdrive:

En steam kontroller, om det var en bra eller dålig deal vet jag ej, då de inte ens skickat den än, trots att jag beställde 22 juni. Men jag antar att det var många som beställde dem under rean.

Det låter ju helt vansinnigt illa om så är fallet, har du kontaktat Steam supporten och frågat vad som händer?

Medlem

Dead Cells är nog det enda jag köpte. Har för många spel...
Inte ett Steam spel men just nu är det Destiny 2 som gäller, då gratis-helgen gjorde ett väldigt bra intryck på mig. Sen blir det ju snart Monster Hunter World så jag har ingen aning när jag ska ha tid med något... FFXIV ligger också i väntan på att jag ska logga in igen.
Kan hända att jag får lite tid i slutet av månaden så blir väl att köra hårt då.

Medlem

Det blev "A Hat In Time", "The Following" DLC't till Dying Light och senaste Wolfenstein liret, helt okej shiz.

Medlem

Slay the Spire, Blood Bowl II och Vermintide II.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Köpte inte ett skit, saknar flash-sales


signatur

Meep!

Medlem

Fallout 4: Far Harbor, Ultimate General: Civil War, Portal 2, Close Combat - Gateway to Caen.

Medlem

Divinity: Original Sin 2
Total War: WARHAMMER II – Rise of the Tomb Kings
Total War: WARHAMMER II - The Queen & The Crone
Total War: WARHAMMER II
Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyr
Neverwinter Nights
BATTLETECH
Remothered: Tormented Fathers
Dishonored: Death of the Outsider

Vet inte om jag sparade så mycket pengar men jag brukar alltid köpa dlc när det är rea.

Medlem

Blev Megaman legacy collection och Ultra street fighter IV. Måste ju ha nå gött att spela på steamlinken.

Medlem

Köpte Lost Castle, ett skönt action spel för 4 spelare. 5 Euro var det lätt värt

Medlem

Skulle ha köpt Steam Link men de tog slut. Blev inga spel denna gång, har redan så mycket att spela och det var inga nya som riktigt lockade.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Köpte ett fåtal spel;

This Strange Realm of Mine - filosofiskt FPS
The Long Reach - skräck-äventyr
Stardew Valley
Divinity: Original Sin - Enhanced Edition
Ghost 1.0 - Metroidvania
Brothers in Arms: Road to Hill 30
Brothers in Arms: Earned in Blood
Brothers in Arms: Hell's Highway

De tre sista som ett paket.

Medlem

Rise of the Tomb Raider och INSIDE. Klarat båda redan.

Helium Rain, ett rymdlir med lite "privateer" vibbar som verkar hyggligt lovande.
Knee Deep, ett adventure som fått skapligt bra omdömen.
Slay the Spire, väldigt populärt card-game.
Realms of Arkania, en remake av gammalt crpg som efter oändligt patchande ska vara ok.
Monstrum, spel som verkar påminna lite om "Alien: Isolation"

Inte så himla mycket spenderat alltså. Fast jag har som många andra, redan en stor backlog.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Köpte en deckare jag tyckte såg spännande ut. Minns dock inte vad den hette och mitt Steambibliotek är redan överfullt så ... jag hittar inte spelet. På riktigt. Nå, ska väl finnas nåt kvitto någonstans som löser gåtan.

Du kan välja "Recent" i Steambiblioteket så bör det senast köpta hamna överst.

OnTopic: Köpte fler spel än jag brukar; AC:Origins, Tyranny, Overcooked, A Hat in Time, Prey och Northgard.

Blir mycket att göra i höst!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Fragtjuv

Blev Prey och Hellblade Senua's sacrifice för min del.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Brukar vara riktigt dålig på reor till min plånboks stora besvikelse

Men den här sommarrean ägnade jag en del tid till att kika runt lite, och eftersom mina inköp tidigare varit riktade och ”blygsamma” så blev det ändå en del som jag känner mig lite nöjd med, både till pris och val.

Till datorn
BeSiege (ett guldkorn)
RUST
Farcry 5 (fast på Uplay, rea + 20% extra av på poäng)
Human Fall Flat
The Talos Principle (80% på den, extra allt )
Portal 2 (i stort gratis, blir nog ett "i högen spel")

För hösten, soffa och SteamLink'en/TV köp
Ori and the Blind Forest Definitive Edition
Yooka-Laylee

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Blev bara Fallout 3, som jag aldrig provat på PC. Synd att FWE-modden gör att man inte riktigt kan använda handkontroll om man vill dra nytta av den :/

Medlem

Jag köpte:

Batman : The enemy within
Life is strange : before the storm
Shadow warrior 2
Styx: Shards of Darkness

12
Skriv svar