Electronic Arts har slutat att ge bort spel på Origin

Robot
Electronic Arts har slutat att ge bort spel på Origin

Men redan nedladdade spel är dina att behålla.

#ea, #electronic-arts, #origin


Medlem

men sådär kan dom väl ändå inte göra? plötsligt sluta ge bort spel.... inte ok!

Medlem

Inga höjdar spel de gav bort precis. Tror inte många bryr sig.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Inga höjdar spel de gav bort precis. Tror inte många bryr sig.

Deadspace var fenomenalt.

Medlem

Trist, fick en del trevliga titlar genom tjänsten.

Medlem

@SWEBarb: Varför inte? Motivera gärna varför ett företag inte får bestämma över vad de gör med sina egna produkter, i sin egen butik.


signatur

I drank what?

Releasehästryttare

@Mirage: Han är sarkastisk!

Medlem

varför ge bort 20 år gamla spel där man kan begära 600 kr, on the house var ju inget annat än marknadsföring för att locka kunder till plattformen

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

varför ge bort 20 år gamla spel där man kan begära 600 kr, on the house var ju inget annat än marknadsföring för att locka kunder till plattformen

Och vilka gamla spel kan du köpa för 600kr menar du?
Och såklart det var för att locka fler kunder, vad annars skulle det vara? Hur skiljer det sig från någon annan platform?

Medlem

Kan tänka mig att.prenumerera hos ea om dom (åter)inför NHL spelen till pc/origin


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Luciphear: jag tänkte mer hur EA ser på det varför ge bort spel när man kan sälja dom.

Medlem

Lando: "This deal get's worse every time..."
Darth Vader: "Perhaps you think you have been treated unfairly?"

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

@Luciphear: jag tänkte mer hur EA ser på det varför ge bort spel när man kan sälja dom.

Om det var fallet hade de nog inte gett ut spel från första början. Jag ser inte varför de ska vara tvingade att fortsätta ge ut spel gratis bara för att de tidigare gjort det. Om vi ställer såna krav på de, är vi då inte lika dåliga kunder som de är utgivare?

Medlem
Medlem
Skrivet av zauii89:

Deadspace var fenomenalt.

Var troligen det enda, resten var mest skit som borde legat kvar i graven.

Ubisoft släppte lite mer aaa titlar (även om vissa var strategiskt beslut, för det skulle komma fortsättnig).

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Om det var fallet hade de nog inte gett ut spel från första början. Jag ser inte varför de ska vara tvingade att fortsätta ge ut spel gratis bara för att de tidigare gjort det. Om vi ställer såna krav på de, är vi då inte lika dåliga kunder som de är utgivare?

Tror inte folk kräver att EA ska ge dom spel gratis, Dock sa det sägas att EA har kanske det sämsta ryktet av alla spelföretag, att ge bort gamla spel till folk var enligt mig ett ganska smart drag då jag känner många som rent av bojkottat EA. Det ger dom lite bättre namn. Att dom nu tar bort det och ersätter med ett prenumerations system? (inte helt säkert hur det funkar), gör att dom återigen tappar lite i mina ögon iallafall, antar att jag inte är ensam heller. Men tror det handlar mer om det än att folk kräver gratis spel av EA.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Deadspace var fenomenalt.

Oj, jag installerade det och hatade det, det var för konstig vy eller nåt, och väldigt sluggish. Sen tycker jag iofs också att den typen av spel är lite meh. Smaken är som baken antar jag.

Medlem

Finns väl inga b-spel kvar att ge bort :D:D:D:D:D:D

Medlem
Skrivet av Redstar:

Oj, jag installerade det och hatade det, det var för konstig vy eller nåt, och väldigt sluggish. Sen tycker jag iofs också att den typen av spel är lite meh. Smaken är som baken antar jag.

Passar betydligt bättre på konsoll, sen ska de vara en handkontroll till detta. Lite sluggish och inte quake-response är del av designen, dvs du är inte övermäktig i spelet.

1
Skriv svar