Äntligen! Här är 48 minuter gameplay från Witcher-gängets senaste gamechanger: Cyberpunk 2077!
Försöker hitta var i videon det dök upp. Anyone?
Försökte hitta det också. Ingen aning var eller hur. Men meddelandet verkar genuint. :/
@ 48:21
Försöker hitta var i videon det dök upp. Anyone?
Den här verkar det som...
https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/9ar7b7/messag...
Jävlar, där kom hypen! Efter E3 och den fesljumna trailern vi fick se där sjönk mina förväntningar på det här spelet rejält. Men i och med den här gameplay-trailer visade CDPR att det trots allt fanns en tung, rutten och skitig cyberpunk värld under den soliga och glättiga ytan de visade upp tidigare i somras. Sen både ser och känns det enligt mig resor bättre rent spelmässigt att lira i fps läge än i 3:e person i spel med skjutvapen där precisionen är viktig och man inte kan leka Rambo som i exempelvis GTA spelen. Om man sen kan växla mellan 3:e och 1:a persons läge gör det givetvis inte saken sämre.
Finns absolut 0 spel på min radar just nu som bara skriker - "måste ha det nu", som Cyberpunk 2077. Bara att sitta och rulla tummarna i ett år eller två till då, med 19 olika sorters generiska mmo/co-op/fps/online lir på dussinet att tråkas ut av...
http://www.ign.com/articles/2018/08/27/cyberpunk-2077-gamepla...
Shorty after their reveal at E3, the developers revealed the technical specifications for the PC that was used to run the impressive gameplay demo.
The machine is, in the most technical of terms, a beast:
CPU: Intel i7-8700K
Motherboard: ASUS ROG Strix Z370-I Gaming
RAM: G. Skill Ripjaws, V 2x16GB, 300MHz, CL15
GPU: GeForce GTX 1080Ti
SSD: Samsung 960 Pro 512 GB M.2 PCIe
PSU: Corsair SF600 600W
Tror problemet är att du jämför hela Witcher 3 med en demotrailer för Cyberpunk 2077. Tittar man på gamla Witcher 3 trailers hinner de inte med så mycket djup i dem heller. Sen har förstås Witcher 3 underbara karaktärer när man lärt känna dem efter flera quests. Det kanske blir lite samma här när man gjort ett par uppdrag för fixern t.ex. Sen visas bara Jackie som partner men det ska finnas fler. Han verkar inriktade på en sak; strid. I Witcher 3 var man ensam för det mesta, här har man ofta en partner med sig verkar det som.
Aa du har nog rätt om det! Tror jag var bara lite skraj att det är mer shooter än RPG haha.
Så mycket detaljer. Modsen, koppla in sig i grejer och så feta vapen. Samt en del destruction. Känns som att många val kommer spela ut sig väldigt olika. Heads on med turrets blir nog rejält segare än diplomati.
Sen världen. Fylld med detaljer. Kommer slowspela och skaffa zoomögat och kolla på allt. Allt. Finns inte en chans att det blir en speedrun de första gångerna man tar sig igenom spelet.
Musiken, karaktärerna. Kläderna! En helt ny värld!
Det flytande systemet för att uppgradera, wow. Tack för att jag slipper välja en klass. Dessutom har de lite naket här och där. Spelet känns vuxet, skitigt och och alldeles underbart!
Hype-train räcker inte längre. Hype-rocket taking off!
Hmm... jag gillar att de försöker få till en levande värld... med det sagt, nja...vet inte. Hoppas de lyckas men jag ska lista det jag ser som negativt för att hjälpa er ta ned er hype på en mer rimlig nivå.
- Damagesiffror över karaktärers huvuden.
- Varje fiende kräver ett helt mag = reload efter varje kill.
- Få dialogval.
- Lite interaktion i konversationer. (Man verkar inte få påverka så mycket)
- Inte supersnygga miljöer, men ändå "helt ok".
- Vapenljuden är sämst.
- Ljudet på bilen är sämst.
- Låser spelaren i 1p filmsekvenser relativt ofta.
- Sidekick killen är en supertöntig karaktär.
- Dåligt skriven/tråkig dialog.
- Ingen spelar så stelt som personen som demo-ade.
- Scriptade "slumpmässiga" händelser.
Hmm... jag gillar att de försöker få till en levande värld... med det sagt, nja...vet inte. Hoppas de lyckas men jag ska lista det jag ser som negativt för att hjälpa er ta ned er hype på en mer rimlig nivå.
- Damagesiffror över karaktärers huvuden.
- Varje fiende kräver ett helt mag = reload efter varje kill.
- Få dialogval.
- Lite interaktion i konversationer. (Man verkar inte få påverka så mycket)
- Inte supersnygga miljöer, men ändå "helt ok".
- Vapenljuden är sämst.
- Ljudet på bilen är sämst.
- Låser spelaren i 1p filmsekvenser relativt ofta.
- Sidekick killen är en supertöntig karaktär.
- Dåligt skriven/tråkig dialog.
- Ingen spelar så stelt som personen som demo-ade.
- Scriptade "slumpmässiga" händelser.
Klart som fan att det är scriptat inför en sån här visning. Men gillade du witcher spel lär du ju garanterat gilla detta? Låter dock mest som du är bitter? Vad förväntade du dig om du bara har klagomål? Detta är imoa bland det fetaste jag sett... Och det körs på en PS4 😂
1# FZ Troll
Om man gillar "cyberpunk" som tema blandat med Deus Ex+GTA i öppen värld och Doom+Fallout 4 i stridssystemet och kanske en gnutta av påverkande dialogval jämfört med mer i Detroit: Become Human så tror jag man kommer att älska detta.
Utan någon förkärlek till det valda temat så blir det lättare kategoriserat som "vilket FPS- eller GTA-vanilla spel" som helst. Personligen gillar jag "realistiska futuristiska" teman såsom detta (jämför med Star Wars som är tyvärr mer "fantasy futuristiskt").
Jag tror detta kan bli sjukt underhållande om det håller i sig med att kunna skapa sin egen story mer eller mindre och att det faktiskt är mer open world än vad demot föreslog.
Kom ihåg: din egen hype kan förstöra din egen möjliga spelglädje!
Såg bra ut. Det enda spelet hittils som fått mig tänka Cyperpunk faktiskt. Deus Ex gör det "ok" bitvis, men det är ju mer Cyber än Punk om man säger så, man spelar ju inte rätt karaktär för den genren riktigt.. Dessutom ger det inga 80-tals vibbar så som cyberpunk ska göra. Färgschemat har de verkligen fått till här!
Gillar båda karaktärerna, rätt cheesy, vilket är precis så som det ska vara!
Det är ju (som man även säger) tidigt i spelet så jag ser det inget konstigt i att vissa saker verkar vara lite väl scriptade och att det kanske är lite få dialogval. Sen vad gäller vissa andra småbrister; tro det eller ej, spelet inte färdigt än. Tittar man så står det överallt i demot (tror to.m man berättar det, om man inte är läskunnig) - ändå fattar inte folk och ska klaga på teknikaliteter, lol.)
Ska man säga något negativt.. varför hör man sig själv prata? inget jättefan av det, speciellt när man lagt ner tid på att faktiskt göra det i fist-person - dvs man ÄR ju personen, du tittar inte på någon annan. Men rösten drar bort från det och du hör i tredje person en annan - dvs man tar bort från upplevelsen att man är personen. Konstig design. Gissar att alldeles för många skulle klaga dock, kidsen är vana man att det ska vara tal till allt..
Är inget större fan av genren (dystopisk slack'n'decker sci-fi a'la Blade Runner), men jag måste ändå medge att det ser lovande ut. Väldigt läckra stadsmiljöer! Sannolikt blir det ett köp trots allt. CDPR har trots allt skapat magi förr.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
De har sagt att man ser sin karaktär i mellansekvenser, men det här gameplayet visar inget sådan. En besvikelse, eller medvetet då karaktärsskapandet inte är fult implementerat.
Videon börjar ju med att man fick se sin karaktär i en cutscene? Och sedan åter igen i rummet när man vaknar.
Tyckte det såg amazing ut. Dock blir jag lite orolig att de gör samma misstag med The Witcher 3 - dvs visar upp gameplay på tok för tidigt och sen får de dra ner på kvalitén i grafik pga att det blir för tungt att köra. Oavsett var det grymt. Blir nog to m en upgrade av gamle bettan när detta släpps.
Har för mig att Adam Kicinski sade i rn polsk intervju att de inte vill göra om samma misstag med Cyberpunk. Varför W3 visades på dundergrafik var för att CDPR inte visste hur restriktade de nya konsolerna var, så vid optimeringfasen fick de dra ner på grafiken för att framerate skulle vara lika på alla tre plattformar.
Antingen väntar de med släppet till nya generationen, eller så kanske blir vi överraskade.
Ordo Ab Chao
Videon börjar ju med att man fick se sin karaktär i en cutscene? Och sedan åter igen i rummet när man vaknar.
Yes, jag såg det sen, tack!
Ska man säga något negativt.. varför hör man sig själv prata? inget jättefan av det, speciellt när man lagt ner tid på att faktiskt göra det i fist-person - dvs man ÄR ju personen, du tittar inte på någon annan. Men rösten drar bort från det och du hör i tredje person en annan - dvs man tar bort från upplevelsen att man är personen. Konstig design. Gissar att alldeles för många skulle klaga dock, kidsen är vana man att det ska vara tal till allt..
Jag är 30 och föredrar helt klart att höra rösten hos karaktären jag spelar, ger mig mycket mer inlevelse. Ville bara ha det sagt
Kul detalj:
Allas vår forumit @uberpwnage2.0 hittade en grej i gameplayet – en av Maelstrom-fienderna ropar något på norska under striden.
Då jag snöat in lite på norsk grupp (typ folkrock) som heter Wardruna (efter att ha hört en låt i soundtracket till Vikings) såg jag att det var en rad ur en av deras låtar, Helvegen.
Alternativt är det någon på CDPR som snöat in på Havamal och den äldre futharken som de kan ha tagit texten ifrån.