Tjuv länsade spelautomat genom att skicka in sin dotter i maskinen

Robot
Tjuv länsade spelautomat genom att skicka in sin dotter i maskinen

Vissa föräldrar är helt enkelt svin.

#brott-och-straff, #darwin-awards


Medlem

Som en pappa till en treåring själv så kan jag bara säga en sak om det där. Jävla idiot.

Medlem

Jag hoppas innerligen att det finns en vettig förklaring till detta beteende. Typ att dom inte har råd att ge barnen nånting och sjunker så lågt för att ge lite glädje åt barnen av ren desperation.

Men jag betvivlar det starkt.

Releasehästryttare

Pappan:

Medlem

Så man "hackar" arkadspel?
Hur löser Henrik Pontén liknande scenarion i Sverige?

Skrivet av burkmopp:

Jag hoppas innerligen att det finns en vettig förklaring till detta beteende. Typ att dom inte har råd att ge barnen nånting och sjunker så lågt för att ge lite glädje åt barnen av ren desperation.

Men jag betvivlar det starkt.

Han har förmodligen samma mentalitet när det kommer till det mesta i livet.

Medlem

Ska man sno något, se till att du inte är bevakad plus att något tar kort på dig när du begår brottet.
Smart idea, horrible execution.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Grafikfejs
Paradox Interactive

Äntligen har jag hittat ett syfte för mina två barn!


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

KoP
Medlem

Sorglig och patetisk människa som dessutom lär sitt barn att det är ok att stjäla.

Medlem

Så jäkla skamlöst och fräckt att göra det helt öppet inför folk med...

Grafikfejs
Paradox Interactive
Skrivet av Aletheides:

Som en pappa till en treåring själv så kan jag bara säga en sak om det där. Jävla idiot.

Erkänn att du gjort samma sak om du fick reda på det här för ett år sedan!?


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

ELF
Medlem
Skrivet av B-itta:

Så jäkla skamlöst och fräckt att göra det helt öppet inför folk med...

Vet inte om det är mer skamlöst än att många sådana maskiner är riktade till barn.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av MaxC:

Äntligen har jag hittat ett syfte för mina två barn!

Missade själv "slottet" med +20år

---

Visst en riktigt tragisk företeelse som så men din kommentar har humor, kan inte förnekas

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Smart sätt att gå runt systemet på såna apparater. De är inte precis gjorda för att man ska "vinna".
Åker han dit på det, eller inte känns som det inte spelar någon roll.
Folk tjuvar på andra sätt på andra saker och ser inget fel med det så!

Medlem

Haha skön snubbe! Helt rätt de maskinerna är ren scam!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Länsar man verkligen något om man tar 2 saker, men lämnar en massa? Det framgår visserligen inte vad jag såg hur mycket grejer det var kvar i maskinen, men jag tror inte att dom tömde den.

Medlem

Tycker han och dottern gjorde rätt. Maskinen finns av en enda anledning, att lura folk att dom kan få en Nintendo Switch nästan gratis. 😉

Frilansare
Skrivet av Zainter:

Folk tjuvar på andra sätt på andra saker och ser inget fel med det så!

...

Avstängd

Hur funkar maskinen annars?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Är det värt en konsol att riskera att ens dotter fastnar och blir skadad i en maskin?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av breahl:

Hur funkar maskinen annars?

Dem är gjorda att man inte skall vinna.

https://www.youtube.com/watch?v=vXBfwgwT1nQ

Medlem

Att han (ja, han och inte dom, ungen kan knappast lastas för detta) stjäl är väl det minst felaktiga i detta fallet. En del har ju mentaliteten att "går det att få gratis, så tar man det". (Det är ju bara att se hur en del resonerar när det kommer till att piratkopiera spel.) Att man ens blandar in barnen är tokfel på alla plan som finns. Ungefär som de som skickar in sina småknattar för att snatta i affären och sedan "skälla ut dom" inför personalen om de blir påkomna. "Det är bara ett pojkstreck, sådant skulle jag aldrig lära ut dem!" och sedan går dom till nästa butik och försöker samma sak igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Stingshot:

Dem är gjorda att man inte skall vinna.

https://www.youtube.com/watch?v=vXBfwgwT1nQ

Intressant video - jag tänkte ganska länge att det inte finns något som säger att maskinen måste hålla exakt samma intervall mellan varje "varv" som blinket gör - men på slutet kommer den mätningen också, och sedan Manualen.... man får inte lura barn med reklam men med riggade spel är det visst helt ok?

Skägg.
10 Chambers

Så det vissa menar i denna tråd är att eftersom chansen att "vinna" är minimal är det ok att stjäla från maskinen?

Skrämmande.


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av Stingshot:

Dem är gjorda att man inte skall vinna.

https://www.youtube.com/watch?v=vXBfwgwT1nQ

Det är ändå helt sjukt att de får scamma folk så, framför allt när det riktar sig till barn som inte har lärt sig tänka kritiskt än.

Nån som vet om svenska lotteri inspektionen har koll på tivolin som liseberg och grönalund när det gäller den här typ av maskin som bara är där för att lura folk på sina pengar?

När jag va på liseberg förra året märket jag tex att de har "pengapush" maskinen som också är 100% scam.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så det vissa menar i denna tråd är att eftersom chansen att "vinna" är minimal är det ok att stjäla från maskinen?

Skrämmande.

Ja det är ju som jag skrev i mitt inlägg ovan: "Det är ju bara att se hur en del resonerar när det kommer till att piratkopiera spel."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Devan:

Det är ändå helt sjukt att de får scamma folk så, framför allt när det riktar sig till barn som inte har lärt sig tänka kritiskt än.

Nån som vet om svenska lotteri inspektionen har koll på tivolin som liseberg och grönalund när det gäller den här typ av maskin som bara är där för att lura folk på sina pengar?

När jag va på liseberg förra året märket jag tex att de har "pengapush" maskinen som också är 100% scam.
https://www.youtube.com/watch?v=gcRgRQ3Aqnc

Alla lotterier och spel är till för att lura spelarna på pengar.
Huset vinner alltid!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Inte okej att riskera sitt barns hälsa på det här viset men dessa maskiner är riktiga scams och att lura dem är bara positivt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cane:

Inte okej att riskera sitt barns hälsa på det här viset men dessa maskiner är riktiga scams och att lura dem är bara positivt

Perfekt, då kan vi råna värdetransporter som kör lotteripengar. Eller så avstår man helt enkelt från att delta?


signatur
Medlem
Skrivet av Cane:

Inte okej att riskera sitt barns hälsa på det här viset men dessa maskiner är riktiga scams och att lura dem är bara positivt

Och jag ogillar folk som för undermåliga resonemang, men inte slår jag dem på truten för det.

12
Skriv svar