Monster Hunter World på pc spöar förväntningarna

Robot
Monster Hunter World på pc spöar förväntningarna

Samtidigt läggs Dead Rising-studion Capcom Vancouver ner.

#capcom, #capcom-vancouver, #dead-rising, #monster-hunter-world


Medlem

Underbart att det gick bättre än förväntat. Förhoppningsvis öppnar det ögonen lite här och var!

Medlem

Bara och vänta på att det kommer någon bra rea på denna då.

Releasehästryttare

Dead rising gick ju under för att serien peekade med 2an, folk har ju skrikit efter ett monsterhunter på pc i åratal innan vi fick det så inte så konstigt att det sålde bra, nu om de släpper 4+ nya monsterhunter på pc och de inte kan hålla en bra kvalitet på dem så kommer den serien gå under med. #logic

Medlem
Skrivet av Devan:

Dead rising gick ju under för att serien peekade med 2an, folk har ju skrikit efter ett monsterhunter på pc i åratal innan vi fick det så inte så konstigt att det sålde bra, nu om de släpper 4+ nya monsterhunter på pc och de inte kan hålla en bra kvalitet på dem så kommer den serien gå under med. #logic

https://i.imgur.com/Xu39Rv0.gif

DR3 var ju riktigt nice dock, men fyran var piss.

Avstängd

MHW är riktigt skoj, synd bara att det är en riktigt usel pc-port. Ui:t är totalt konsolifierat och optimeringen lyser med sin frånvaro. Men riktigt bra spel ändå!

Avstängd
Skrivet av PrinceToadstool:

MHW är riktigt skoj, synd bara att det är en riktigt usel pc-port. Ui:t är totalt konsolifierat och optimeringen lyser med sin frånvaro. Men riktigt bra spel ändå!

Det enda PC-spelare gör är att klaga. Är det inte att ni klagar på att det och det spelet inte kommer till PC så är det att det är en dålig optimering?

Kanske vore bäst om ni inte fick några spel alls som kommer till konsol?


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot
Skrivet av breahl:

Det enda PC-spelare gör är att klaga. Är det inte att ni klagar på att det och det spelet inte kommer till PC så är det att det är en dålig optimering?

Kanske vore bäst om ni inte fick några spel alls som kommer till konsol?

Jag håller med dig , kan man inte göra en vettig portning skall man låta bli.
Det är som att porta ett spel till konsol och strunta i stödet för handkontroll.
Uppenbara saker på PC versionen som är självklara skall givetvis göras rätt. Det mest grundläggande är ju stöd för grafikinställningar och mus/tangentbord vilket bara det verkar vara svårt i många fall.

Nu verkar ju monster hunter world vara "okej" i detta vad jag förstått men alla har ju olika kriterier var deras gräns går.

Medlem

Dead Rising remastered är för övrigt riktigt bra. Kanske de bästa zombiespelet som gjorts.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det enda PC-spelare gör är att klaga. Är det inte att ni klagar på att det och det spelet inte kommer till PC så är det att det är en dålig optimering?

Kanske vore bäst om ni inte fick några spel alls som kommer till konsol?

Vissa av oss klagar. Själv har jag inte några större problem med porten. Visst att man hade önskat ett bättre ui osv till PC men spelet är grymt bra och flyter bra för mig iaf.

Avstängd
Skrivet av breahl:

Det enda PC-spelare gör är att klaga. Är det inte att ni klagar på att det och det spelet inte kommer till PC så är det att det är en dålig optimering?

Kanske vore bäst om ni inte fick några spel alls som kommer till konsol?

Vi renblodiga PC-spelare ställer krav på spelen. Krav som varit självklarheter i över 20 år i PC-spelvärlden. Självklart är vi då inte nöjda när nutida spel inte ens lever upp till det mest basala.

Avstängd
Skrivet av Blackwolfe:

Vissa av oss klagar. Själv har jag inte några större problem med porten. Visst att man hade önskat ett bättre ui osv till PC men spelet är grymt bra och flyter bra för mig iaf.

Du kör väl antagligen 1080p60.

Medlem

Haft riktigt kul med det, om nu bara kompisarna ville med och kötta någon gång så hade det varit ännu roligare. Känns riktigt bra att ge sig fan på att bemästra ett tillsynes hopplöst vapen och få det att tillslut funka för en, minst lika kul som det är att bemästra det olika monstren i sig.

Ska bara lyckas fundera ut hur jag vill ha kontrollerna för skyttevapnen framåt.

Och som grädden på moset har jag lärt mig ifrån spelet att hålla en för mig ovanlig takt, som jag redan fått användning av i andra spel.

Med det sagt tror jag inte att spelet är för alla, inte på långa vägar, då det både innehåller mycket repetition samt kräver en viss envishet som karaktärsdrag. Jag tror spelet är mest för folk som gillar att ständigt slipa på likartade utmaningar och kan finna glädje i att ständigt kunna bättra sig själv. Personligen finner jag även glädje i all förberedelse inför gamla och nya utmaningar, då det även här finns utrymme för konstant förbättring och nytänk.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Du kör väl antagligen 1080p60.

Jag kör 2160p och det flyter på riktigt bra, väldigt sällan det går under 60 fps.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Gen
Medlem

@PrinceToadstool: Efter att ha tweakat en smula får jag det att flyta i 4K/60fps i de flesta scenarier. Klart går väl FPSen ner lite om det är många alpha effects på skärmen samtidigt men så är det ju i många spel (är ju bara ett "problem" under fajter). Tycker det lirar grymt fint med handkontroll så har ingen erfarenhet av mus/tangentbord. Det enda jag verkligen saknar är HD texturpaketet de lovade oss samt lite mer variation i musiken. Onlineproblemet verkar ju löst även fast jag själv inte haft mycket ont av det. Lip synk grejen är väl lite konstig men det är ju inget game breaking.

Avstängd
Skrivet av Snabeltorsk:

Jag kör 2160p och det flyter på riktigt bra, väldigt sällan det går under 60 fps.

60 är absolut minimum, inte "riktigt bra". Riktigt bra är när det aldrig dippar under 120 med allt på max.

Skrivet av PrinceToadstool:

60 är absolut minimum, inte "riktigt bra". Riktigt bra är när det aldrig dippar under 120 med allt på max.

Dummaste jag hört på länge.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

60 är absolut minimum, inte "riktigt bra". Riktigt bra är när det aldrig dippar under 120 med allt på max.

Lycka till att fixa det i 4k.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Avstängd
Skrivet av Captain_Dracula:

Dummaste jag hört på länge.

Att det är det dummaste du hört på länge är det dummaste jag hört på länge.

Under 60FPS flyter det inte alls på, vilket gör det till absolut minimum. Och skillnaden mot 120FPS på en 120Hz-skärm är så enorm att ingenting sämre än det går att anse som "riktigt bra".

Avstängd
Skrivet av Snabeltorsk:

Lycka till att fixa det i 4k.

I ett dåligt optimerat spel som MHW blir det svårt, ja.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

I ett dåligt optimerat spel som MHW blir det svårt, ja.

nämn ett spel du kan lira i 4K i 120fps, som inte är tetris i low settings och liknande.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Avstängd
Skrivet av Snabeltorsk:

nämn ett spel du kan lira i 4K i 120fps, som inte är tetris i low settings och liknande.

Finns faktiskt en hel del om man kollar på spel som är nåt eller ett par år gamla. Doom, t ex.

1
Skriv svar