Dynamisk värld i Guild Wars 2

Robot
Medlem
Dynamisk värld i Guild Wars 2

OMG!! Körde GW1 och gillade det, kommer älska GW2, detta är ett givet köp

Medlem

Låter bra men man ska inte hoppas för mycket det brukar bara leda till besvikelse.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Låter bra men man ska inte hoppas för mycket det brukar bara leda till besvikelse.

Sant där men man ska inte heller vara för negativ mot framtida releases Dom kanske har några fler äss upp i ärmen.

Medlem

Är det några jag har förtroende för så är det ArenaNet och Guild Wars. Älskade GW och spelade flitigt och ArenaNet höll nästan alltid vad de lovade. Ett bra exempel är dina egna heroes som du kan starta ett helt party med som kom i Nightfall. Var ett sjukt bra system för folk som inte hade tid/ville dra ihop en hel grupp.

Längtar ivrigt till 2011!

Inaktiv

Körde inte så mycket GW, och inte några expansioner. Men jag gillade det jag körde iaf. Men jag vill gärna ha lite mera SP-MMO baserat Så man inte är tvungen att vara en grupp för vissa saker.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Låter riktigt bra


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Så mycket som jag gillade GW1 så känns det som att GW2 kommer bli ruskigt bra

Inaktiv

Låter riktigt bra! Längtar!

Hoppas dom arbetar mot att upptäcka bottar lättare i tvåan. Alla som jag kände och som "spelade" ettan hade sina bottar som stod på i flera dagar och bara dödade samma monster om och om igen.

Medlem

Låter som det man alltid önskat sig hos ett MMORPG, som alla spel hittills lovat men aldrig kunnat leverera.

Men vem skrev texten till nyheten? "ArenaNet går igenom varför Guild Wars 2 sätter tillbaka MMO i MMORPG." Sätter tillbaka MassiveMultiplayerOnline?


signatur

/Landstream

Bra tänk, få se om det funkar sen bara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ME LIKE! Ser fram emot detta! Skall bli så jävla roligt! GW1 och den där expansionen var riktigt roliga och bra!

Enda dom behöver fixa egentligen för mig är att man kan träffa andra spelare var som helst, när som helst och hur som helst.

Kommer det vara så? Eller kommer man bara kunna träffa andra i städerna?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag gillar engagemanget bakom Guild Wars 2. Även om man kan vara lite skeptiskt till konceptet så gillar jag när utvecklarna åtminstone försöker istället för "Vi håller på med ett MMO som ser ut som alla andra MMOn och du ska gilla det för det är som andra MMOn.". Lite nyskapande är vad som behövs nu till den här fördömda genren.

Sen så har dem ju världens mest awesome art-team.
http://www.creativeuncut.com/gallery-11/art/gw2-iceberg-ship.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Låter bra i teori, men kan dom få det att funka utan att det bara blir en gimmick?

Medlem

mer info http://pc.ign.com/articles/108/1089082p1.html

The premise sounds too good to be true, so naturally we had our concerns. For example, what would happen if a player wanted to participate in an event, but had to log off before he could truly get involved? Is there some way he could replay it the way one might replay a quest in a more traditional game? Nope. According to Colin Johanson, "If you need to log off during an event, when you come back you're going to be in a game world that is completely different, and you're going to get to experience completely different events that are just as cool, but just in very different ways. The idea is that you always have something exciting waiting around the corner."

We had our worries, though. Events such as these run the risk of being griefer-magnets, giving malicious players the means to prevent other players from gaining any ground in Guild Wars 2. We were assured that was not the case, however. "When we sit down and we discuss each event in the game world, one of the things we discuss is 'Is there any way to grief this event and ruin this experience for other players?' If the answer is 'yes', we redesign the event until the answer is 'no.'"

Det är de här två frågorna jag oroar mig för lite....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Landstream:

Men vem skrev texten till nyheten? "ArenaNet går igenom varför Guild Wars 2 sätter tillbaka MMO i MMORPG." Sätter tillbaka MassiveMultiplayerOnline?

De själva beskrev det så i sin artikel.
http://www.guildwars2.com/en/the-game/dynamic-events/dynamic-...

Annars, GIEF bara :evil:


signatur

Me wants GW2!

Inaktiv

Detta blir världen bästa onlinespel.

Adda mig på GW om ni vill klara titles : Dunno da great


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Låter mer som att dom sätter tillbaka RPG i MMORPG.

Medlem

Skulle behöva något nytt för att förstöra mina studier.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av darknshy:

Detta blir världen bästa onlinespel.

+1


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Är det här något dem kan hålla och att det verkligen är såhär så är detta spelet jag längtat efter så sjukt mycket sedan jag för första gången satte mig vid en dator

Medlem

Stora ord. Vore underbart om det blev verklighet men jag tror förstås inte det. En orsak är att Guild Wars inte baseras på inkomster från månadsavgifter utan bara från försäljningen av retail copies, vilket är peanuts i sammanhanget. Så jag tror inte spelet kan bli så avancerat med deras små resurser att utveckla det.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Landstream:

Men vem skrev texten till nyheten? "ArenaNet går igenom varför Guild Wars 2 sätter tillbaka MMO i MMORPG." Sätter tillbaka MassiveMultiplayerOnline?

Ja med det menar det systemet som gör att du när du ser andra spelare inte kommer sucka och säga "Åh nej ännu en kill stealer?" utan "Härligt mer folk här! = fler fiender och roligare utmaning"

JAg ser fram emot detta spel mer än alla andra nu, Arena net är en utvecklingsstudio som verkligen brinner för vad de gör och spelar själva, bara för att de inte är lika giriga som blizzard (där grundarna först jobbade) så betyder inte det att de inte har pengar till projektet, bland annat finns det en online store som säljer speciella karaktärs kostymer, bonus missions, pets unlock och skill sets för pvp och dyligt där de får in pengar.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

blir nog att testa detta. dock så får dom sluta kalla GW1 för Mmo det stör mig.. MMo är öppen värld där folk kan se andra randoms döda mobs questa etc. inte jävla instancer där du läre vara i grp för kunna gå ut och döda. och bara möta andra i städerna. Visseligen så var det typ runt dom 3 första månaderna jag testa GW1 + några månader senare.. men det var fortfarande så som jag beskriver, så dom som säger att dom spelat mmo förut och säger GW1 tycker jag säger fel. Det är ett rpg me multiplayer i. ^^

Medlem
Skrivet av SkinVision:
Skrivet av darknshy:

Detta blir världen bästa onlinespel.

+1

+0.5
Ska alltid vara lite skeptisk, men visst, spännande är det definitivt.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Kan de bara leverera så. Annars brukar det vara mycket snack om storslagna upplevelser som sedan känns mediokra som bäst


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Hype. Jag är less på sådan här hype. Det är bara Blizzard och Valve som kan hypa på riktigt och samtidigt vara 100% ärliga. ^^

Men nog kommer säkert Guild Wars 2 bli bra. Jag älskade ettan + expansioner.

låter sexigt

Ish
Medlem

Detta låter nästan för bra för att vara sant med tanke på att det inte blir någon månadskostnad Säkert köp för min del.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

12
Skriv svar