Argsint, taktisk andra världskrigs-shooter kommer till early access.

Robot
Argsint, taktisk andra världskrigs-shooter kommer till early access.

WW2-comebacken är ett faktum, men den här gången skulle det kunna handla om ett metal-band.

#early-access, #fps, #hell-let-loose, #ww2


Medlem

Ser riktigt bra ut.


signatur

Jäh!

Killmonday Games

Hell let loose, let loose hell, let hell loose, loose hell let.. eller menar dom Hell let loose hell let loose som let loose hell let loose hell?


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Liknande Squad fast i WW2-tappning?

Medlem

Ser väldigt bra ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Såg lovande ut dock även om jag vet att det är work in progress så tycker jag att FPS i klippen såg oftast låg ut, typ 30 till 50 nog aldrig över 60 direkt.

Medlem

Ser mycket intressant ut, mycket mer än så den alternativa-historia WW2 shootern BFV.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av bloat:

Hell let loose, let loose hell, let hell loose, loose hell let.. eller menar dom Hell let loose hell let loose som let loose hell let loose hell?

Hell, let loose. Som Yoda hade sagt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ser mycket intressant ut, mycket mer än så den alternativa-historia WW2 shootern BFV.

Två helt olika målgrupper på spelen. Battlefield har aldrig riktat sig mot hardcore + 100% realism spelarna.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ser mycket intressant ut, mycket mer än så den alternativa-historia WW2 shootern BFV.

Ska skriva till utvecklarna och be dom lägga in lite kvinnliga karaktärsmodeller. 😉

Avstängd

När jag tittar på videoklippet så kan jag föreställa mig att detta är hur Battlefield 2 från 2005 skulle ha sett ut om det släpptes idag av samma Dice som arbetade 2005.

Detta ser jag faktiskt framemot. Om det finns SQUADs och verkar "hardcore" och "dystert" ut som det gör så kommer jag bannemig att vara först på kö till en renodlad squad hos Geeks Gaming. Detta kan mycket väl bli räddningen av Battlefield IP som inte ens Dice/EA har utvecklat!

Team17 gjorde också mina barndomsspel: Worms 1, Worms 2 & Worms Armageddon.

Skrivet av Thane:

Två helt olika målgrupper på spelen. Battlefield har aldrig riktat sig mot hardcore + 100% realism spelarna.

Har du spelat Battlefield 2 när det begav sig? Mycket av dess vanligaste spelläge anses vara "hardcore" av dagens BF-spelare. Dagens BF är COD med ett Battlefield-skin, tyvärr.

Medlem

Det ska påminna en del i gameplay och teamwork så som i Squad och Post Scriptum, fast vad jag har förstått det som så kommer det vara lite annorlunda i hur capzones fungerar. Det kommer fungera lite som i Company of Heroes där vissa capzones ger laget ammunition och fuel points som kan användas av commandern för att kalla in t.ex. artilleri och stridsvagnar för att få taktiska fördelar under slaget. Detta nämndes under crowdfunding perioden så vet inte om detta är något dom kommer ändra på under utvecklingen. Men tycker själv det är en intressant idé att kombinera lite RTS element i ett taktiskt FPS-spel.

Medlem

Är inte så påläst om hell let loose, men post scriptum verkar mera intressant.

Medlem
Skrivet av notice:

Är inte så påläst om hell let loose, men post scriptum verkar mera intressant.

Jag äger Post Scriptum, däremot flyter det väldigt dåligt på min åldrande dator. Det kräver ganska mycket.

Medlem

Ser riktigt bra ut!

Skrivet av notice:

Är inte så påläst om hell let loose, men post scriptum verkar mera intressant.

Äger PS och det är byggt utifrån Squad som grund, åtminstone tidigare, vilket gör att de är ytterst begränsade och tex inte kan ha Gore. Inte för att gore är det viktigaste men det visar att de inte har samma möjligheter som HLL.

Jag tror att om HLL verkligen går all in och av allt att döma från trailer så gör de det, så kan det absolut bli den bästa realistiska ww2 shootern där ute, saknas verkligen något av samma kvalisort som RO Ostfront / Darkest Hour från 2006.

PS har verkligen gått fram med mer kvantitet än kvalité, och här ser man ju lätt skillnaden med att HLL kör mer på kvalite än kvantitet.

Medlem
Skrivet av AplAy:

När jag tittar på videoklippet så kan jag föreställa mig att detta är hur Battlefield 2 från 2005 skulle ha sett ut om det släpptes idag av samma Dice som arbetade 2005.

Detta ser jag faktiskt framemot. Om det finns SQUADs och verkar "hardcore" och "dystert" ut som det gör så kommer jag bannemig att vara först på kö till en renodlad squad hos Geeks Gaming. Detta kan mycket väl bli räddningen av Battlefield IP som inte ens Dice/EA har utvecklat!

Team17 gjorde också mina barndomsspel: Worms 1, Worms 2 & Worms Armageddon.

Har du spelat Battlefield 2 när det begav sig? Mycket av dess vanligaste spelläge anses vara "hardcore" av dagens BF-spelare. Dagens BF är COD med ett Battlefield-skin, tyvärr.

Fick också vibbar från gamla Battlefield. Innan det köptes upp av EA. Långsamt, smutsigt och typ realistiskt.
Blev lite sugen nu. Ska definitivt hålla koll på detta.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av AplAy:

När jag tittar på videoklippet så kan jag föreställa mig att detta är hur Battlefield 2 från 2005 skulle ha sett ut om det släpptes idag av samma Dice som arbetade 2005.

Detta ser jag faktiskt framemot. Om det finns SQUADs och verkar "hardcore" och "dystert" ut som det gör så kommer jag bannemig att vara först på kö till en renodlad squad hos Geeks Gaming. Detta kan mycket väl bli räddningen av Battlefield IP som inte ens Dice/EA har utvecklat!

Team17 gjorde också mina barndomsspel: Worms 1, Worms 2 & Worms Armageddon.

Har du spelat Battlefield 2 när det begav sig? Mycket av dess vanligaste spelläge anses vara "hardcore" av dagens BF-spelare. Dagens BF är COD med ett Battlefield-skin, tyvärr.

Jo men battlefield har aldrig haft som 'intention' att vara realistiskt eller ens semi-realistiskt. Däremot var ju de tidigare spelen betydligt mer komplexa och hardcore slash autentiska per sig, och speciellt jämfört med senare BF-titlar. Jag skulle snarare jämföra detta mot en Semi-Sim som Red Orchestra. BF har aldrig ens haft 'gore' och ja, jämför RO 2006 mot BF 2005 så är ju inte BF särskilt 'smutsigt'.

"War never changes ..." Ooops, fel spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar