The Outer Worlds – Obsidians nya rollspel släpps även till PS4!
The Outer Worlds premiärtrailer bjuder på allt ett Obsidian-fan har längtat efter.
#nyhetstips, #obsidian-interactive, #the-outer-worlds
Okej, jag är lite på hype-tåget då. Borderlands-vibbar i estetiken, inte alls fel.
Är det ledigt på sätet bredvid dig?
"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty
Obsidian har mitt fulla förtroende. Det här kan bli kul.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Tänk vad man kan skapa när man inte använder en föråldrad motor. Ser riktigt fint ut.
My thoughts exactly. Om Bethesda kunde ta å slänga den där skräniga jäkla Creation engine åt helsike så hade det varit trevligt. Det är väl det största jag har att klaga på i Fo76, god damn den jäkla motorn alltså.
Hur kan detta komma till playstation om microsoft äger obsidian? Ska inte detta vara konsolexklusivt?
Får jag gissa så har spelet varit i utveckling ett tag och avtalet med Sony slöts nog innan MS gav sig i kast med att köpa upp dem.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Hur kan detta komma till playstation om microsoft äger obsidian? Ska inte detta vara konsolexklusivt?
Spelet har varit under utveckling en bra bit innan köpet.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Dom kanske har en annan strategi än Sony. Dvs släpp till så många format som möjligt för att maximera vinsten.
Spelet har varit under utveckling en bra bit innan köpet.
Fast det hade väl inte hindrat MS från att utesluta Sony om dom hade velat, oavsett hur länge spelet har varit i utveckling så äger dom ju Obsidian och deras produkter. Så även detta spel.
Inte Fallout, men ändå Fallout på ett annat sätt. Vad finns att inte gilla?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Fast det hade väl inte hindrat MS från att utesluta Sony om dom hade velat, oavsett hur länge spelet har varit i utveckling så äger dom ju Obsidian och deras produkter. Så även detta spel.
Hittar ingen källa via mobil (uppdaterar sen) men spelet utvecklas under Take-Two Private Division, som fortfarande ger ut spelet.
Edit:
"A representative for Private Division reached out to Polygon with the following statement:
We look forward to publishing the upcoming RPG from Obsidian Entertainment. We’re excited to share more about the game in the near future."
https://www.polygon.com/2018/11/10/17959500/obsidian-xbox-acq...
Edit igen: @KoP min poäng är alltså att utgivningsrättigheterna stannade hos T2 efter köpet av Microsoft, vilket var känt innan avtäckandet. Det framgick inte av mitt första inlägg!
Trottoarkantssnubblande insjögangster.