Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Ooh, nej. Kan man göra det? Vart ligger de?

Michas är där uppe där han dog om du far upp på det berget igen, du hittar hans kropp där, bredvid den, ska tydligen vara bästa pistolen i spelet.

Och här har du länk vart Otis pistol är. https://holdtoreset.com/how-to-get-otis-millers-revolver-in-r...

Rätt så kul att det finns 59 rare vapen


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Michas är där uppe där han dog om du far upp på det berget igen, du hittar hans kropp där, bredvid den, ska tydligen vara bästa pistolen i spelet.

Och här har du länk vart Otis pistol är. https://holdtoreset.com/how-to-get-otis-millers-revolver-in-r...

Rätt så kul att det finns 59 rare vapen

Fasiken vad nice, det ska jag göra omedelbums. Blir lite troféer från det aset. Tack för tipset!!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bellafjella:

Jag är kanske en främmande "fågel" här men det bjuder jag på
Är en 58-årig quinna som egentligen bara har en last i livet och det är att spela tv-spel och detta har jag sysslat med i säkert mer än 15 år - först dock i form av PC-spel men numera playstation. Köpte ps 4 nyligen och nu ska det spelas RDR2!
Ser fram emot tips och tricks men vill helst inte spoilas för mycket så bra att man kan välja.
Min dotter som är 29 år har samma "last" - kan det vara så att det ligger i generna ha ha
Tack för mig för ögonblicket...nu är kaffet nere, spelet installerat och ska startas! Blir en härlig söndag med mycket nacksmärtor

Härligt att höra! Har du några frågor eller vad som så är det bara att hojta till i tråden, finns massor av trevligt folk här.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Japp, är helt klar med story-grejerna.

Få se när jag blir klar med storyn... Då kan jag äntligen gå in i vilken RDR2-tråd som helst utan att behöva oroa mig för spoilers!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Få se när jag blir klar med storyn... Då kan jag äntligen gå in i vilken RDR2-tråd som helst utan att behöva oroa mig för spoilers!

Haha ja, det var väldigt svettigt att undvika alla spoilers och det är riktigt trevligt att kunna diskutera alla saker fullt ut.


signatur

Jump in.

Avstängd

Nu spoilar jag lite men det är ändå bara ett sidouppdrag. Måste berätta en sak om min första genomspelning angående det. Ni vet Mr Black och White som man hjälper med att plocka ner wanted posters? Första gången jag gjorde det så fångade jag dom i stället och lämnade till sheriffen, fick ju $40 per skalle och var i behov av pengar haha. Men nu andra genomspelningen så hjälpte jag dom och man stöter ju faktiskt på dom sen med då. Det gjorde jag aldrig i första, kan vara för att dom satt inne haha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha ja, det var väldigt svettigt att undvika alla spoilers och det är riktigt trevligt att kunna diskutera alla saker fullt ut.

Ja det är ju ett problem😀 jag har haft länge nu. Men det är trevligt i tråden ändå. Jag har satt som mål att storyn ska bli klar efter den långa julen. "Jag tar skinkan och låser in mig" som jag skrev tidigare.

Medlem

@Bellafjella: Läser du hela tråden så tror jag du får alla tips du kan få, nästan i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ja det är ju ett problem😀 jag har haft länge nu. Men det är trevligt i tråden ändå. Jag har satt som mål att storyn ska bli klar efter den långa julen. "Jag tar skinkan och låser in mig" som jag skrev tidigare.

Jag har ju bara de senaste dagarna kunnat andas ut, rätt skönt haha. Låsa in sig med skinkan över julen låter helt fantastiskt! Du lär inte bli besviken


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@Bellafjella: Läser du hela tråden så tror jag du får alla tips du kan få, nästan i alla fall.

Jo men jag personligen skulle inte läsa igenom en RDR2 tråd på så här mycket inlägg. Lättare att fråga då vad man vill ha råd med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Går det att köpa växter/kryddor nånstans? Tänkte ta crafting trofén. Jaga är lite mer ok, leta blommor/örter, nej inte min grej.

För övrigt kvar på kapitel sex, början av det, 3-4 uppdrag in men halkade iväg på en avstickare som så många gånger förr och bara rider runt mer eller mindre ett par timmar. Det är fantastiskt hur man kan så "rompa runt" utan o göra nåt vettigt efter så många timmar..Kände för ett tag sen att jag ville få storyn klar då jag tröttnade på utforskandet, men, nu är man där igen. Går inte framåt för fem öre, man bara är.

Hittills har det varit förunnat Bethesda spel, Fallout, Elder scrolls. Men nu har även Rockstar tagit sig in i hjärtat på riktigt där man bara går runt och lever i världen. Man kollar på stjärnor, knatar runt och bara finns till i världen.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av breahl:

Jo men jag personligen skulle inte läsa igenom en RDR2 tråd på så här mycket inlägg. Lättare att fråga då vad man vill ha råd med.

Japp håller med. Men det finns 40,tror jag, tips i början som är väldigt bra så man lär sig grunderna.☺

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag har hittat mördaren >:D

Jag har fixat honom också!

När jag kom ner i hans trevliga källaren förstod man väl att man skulle överrumplas. Det löste ju sig och tog honom till sheriffen. När jag sedan skulle rädda sheriffen råkade jag skjuta sönder en stol med hagel. 😁. Sheriffen överlevde men bad mig sticka. Sedan fick jag en efterlysning för förstörelse av egendom. Haha ha. Jag laddade om en save och gjorde så jag fick lite belöning istället. I källaren fanns två brev att läsa. Psykopatens mor var orolig och påminde honom att han skulle ta sin "laudnum" (lugnande) och ett där han skrev till en tidning. Han undrade varför tidningen inte skrev om alla mord. "För det är nog någon intelligent som gjort det". I fall ni inte han läsa breven.☺ Jag dödade honom inte förrän hos sheriffen. Det gick väl att göra tidigare antar jag.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av N_micke:

Går det att köpa växter/kryddor nånstans? Tänkte ta crafting trofén. Jaga är lite mer ok, leta blommor/örter, nej inte min grej.

Nej jag tror faktiskt inte det. jag har aldrig sett det någon annanstans så det återstår nog bara att plocka själv.


signatur

Jump in.

Medlem

@Zontos: Jo jag har börjat läsa för man får ju många bra tips som man kanske inte själv tänkt på
Sen tränar man ju sin karaktärsfasthet också ha ha …..inte helt lätt ibland att låta bli att klicka på spoilers

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

@Zontos: Jo jag har börjat läsa för man får ju många bra tips som man kanske inte själv tänkt på
Sen tränar man ju sin karaktärsfasthet också ha ha …..inte helt lätt ibland att låta bli att klicka på spoilers

Jag har spelat sen spelet släpptes, när jag haft tid. Det kliar lite i fingrarna när jag är inne på tråden. Men har inte fallit för frestelsen än 😜. Jag är inte helt klar med kap. 4. Oj,oj oj vad mycket spoilers man kan läsa när man är klar. 😁

Avstängd
Skrivet av Över45:

Jag har fixat honom också!

När jag kom ner i hans trevliga källaren förstod man väl att man skulle överrumplas. Det löste ju sig och tog honom till sheriffen. När jag sedan skulle rädda sheriffen råkade jag skjuta sönder en stol med hagel. 😁. Sheriffen överlevde men bad mig sticka. Sedan fick jag en efterlysning för förstörelse av egendom. Haha ha. Jag laddade om en save och gjorde så jag fick lite belöning istället. I källaren fanns två brev att läsa. Psykopatens mor var orolig och påminde honom att han skulle ta sin "laudnum" (lugnande) och ett där han skrev till en tidning. Han undrade varför tidningen inte skrev om alla mord. "För det är nog någon intelligent som gjort det". I fall ni inte han läsa breven.☺ Jag dödade honom inte förrän hos sheriffen. Det gick väl att göra tidigare antar jag.

Jag tycker det där är en av dom roligaste questerna i spelet, synd att det inte var mer sånna.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag tycker det där är en av dom roligaste questerna i spelet, synd att det inte var mer sånna.

Ja det blev ju lite som en bra thriller/deckare. Tänk vilket otroligt långt och komplicerat manus hela spelet måste ha. Herregud!! ☺

Medlem
Träskliv.

Jag tog en liten promenad ute i det stora träsket. Hästen sprang ifrån mig bara vi närmade oss just det området långt inne i gyttjan och vattnet. Jag stannade och tryckte på "specialsynen" så djuren och växterna lystes upp. Vad såg jag? Jag snurrade ett helt varv. Alla möjliga växter, råttor, Opossum, Snappsköldpaddor, en hel del fåglar, lite rörelser av fiskar och 18!!! Alligatorer. Hur kan man få in så mycket liv på en liten plats i ett spel?? 😵

Avstängd
Skrivet av Över45:

Jag tog en liten promenad ute i det stora träsket. Hästen sprang ifrån mig bara vi närmade oss just det området långt inne i gyttjan och vattnet. Jag stannade och tryckte på "specialsynen" så djuren och växterna lystes upp. Vad såg jag? Jag snurrade ett helt varv. Alla möjliga växter, råttor, Opossum, Snappsköldpaddor, en hel del fåglar, lite rörelser av fiskar och 18!!! Alligatorer. Hur kan man få in så mycket liv på en liten plats i ett spel?? 😵

Ja finns otroligt mycket djur i detta spel. Jag brukar alltid ha varmint rifle framme då jag rider och skjuta allt smått som rör sig.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Tänkte på det när detta spel kommer till dator, skulle vara jävligt svårt att träffa en kanin med mus och tangentbord. Men man kommer väl kunna spela med handkontroll där med så blir väl samma sak, lite aim assist osv.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Över45:

Alla möjliga växter, råttor, Opossum, Snappsköldpaddor, en hel del fåglar, lite rörelser av fiskar och 18!!! Alligatorer. Hur kan man få in så mycket liv på en liten plats i ett spel?? 😵

Plus fjärilar och flugor som flyger omkring, löv som faller ned från träd och trädstammar som knarrar när träden rör sig i vinden...

Jag glömmer bort att spela ibland. Går bara omkring i den här pixelvärlden och förundras över vilken häftig sandlåda Rockstar lyckats skapa.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Plus fjärilar och flugor som flyger omkring, löv som faller ned från träd och trädstammar som knarrar när träden rör sig i vinden...

Jag glömmer bort att spela ibland. Går bara omkring i den här pixelvärlden och förundras över vilken häftig sandlåda Rockstar lyckats skapa.

Ja vi får inte glömma ljuden av allt i denna konstgjorda värld, sitter perfekt nästan alltid. Blir för egen del bäst i hörlurar. Alligatorerna väser t ex, alla underlag som hästen passerar låter så rätt. Folk småpratar, Arthur nynnar/småsjunger när han rider. Med bara TV ljud hörs inte alla nyanser. Väderljud av alla slag. Musiken tänker man knappt på så då passar den nog perfekt också.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ja vi får inte glömma ljuden av allt i denna konstgjorda värld, sitter perfekt nästan alltid. Blir för egen del bäst i hörlurar. Alligatorerna väser t ex, alla underlag som hästen passerar låter så rätt. Folk småpratar, Arthur nynnar/småsjunger när han rider. Med bara TV ljud hörs inte alla nyanser. Väderljud av alla slag. Musiken tänker man knappt på så då passar den nog perfekt också.

Haha, första gången jag hörde Arthur sjunga för sig själv på hästen så förstod jag inte att det var han! Jag började leta folk i omgivningen...

Ljudet är grymt överlag!


signatur

Jump in.

Avstängd

Jag hade mitt första red dead uppehåll igår sedan det släpptes, känns konstigt att inte spelat det på en dag. Var mest pga en ofrivillig övernattning på ett lasarett som gjorde det men idag ska jag spela igen! Måste ju se hur det är med min arab och Arthur.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha, första gången jag hörde Arthur sjunga för sig själv på hästen så förstod jag inte att det var han! Jag började leta folk i omgivningen...

Ljudet är grymt överlag!

Samma här, började leta efter en random encounter i närheten och kunde inte förstå varför det inte kom upp någon vit markör på radarn...


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Fortsättning följer...

Ja nu har jag spelat ett tag och har kommit bort från snön! Blev lite sisådär fundersam då snö-episoden var väldigt styrd men det har ju rättat till sig Ganska bra ändå för där lärde man sig en del.
Har semester denna vecka men igår var jag tvungen att lägga ner handkontrollen tyvärr pga "nödvändigt ont" i form av julklappsinköp.
Nu blir det dock på med westernbootsen och fortsatt utforskande
Vet inte hur många här som har verklig erfarenhet från det där med hästar och ridning …… men JÄKLAR vad bra de fått till hästarna! För att inte tala om själva ridningen! Westernridning är ju lite annorlunda än vanlig engelsk skolridning och den biten är helt fantastiskt verklig. Rörelserna, kroppshållningen etc hos Arthur är som om det vore på riktigt!

Nu är i alla fall kaffet nere och spelet ska startas - måste bara gå in och kolla vad jag har för inställningar? Tycker jag har lite svårt att sikta vid skjutningar - blir osäker på hur det där auto-aim ska funka?

En liten fråga till er: Hur får man till det där spoiler-skyddet här när man skriver?

Medlem

@Bellafjella: Siktet fungerar som så att du behöver manuellt styra siktet (eller bara centrera kameran) tills du kommer inom ett visst avstånd till ditt mål, sen kan du släppa L2/LT-knappen och trycka in den igen och då slår auto-aim in och "hoppar" till målet och "fastnar" och följer det så länge knappen är intryckt. Det landar alltid i bröstet först och sen kan du själv justera med högerspaken var på kroppen du vill sikta, t.ex. mot huvudet. Om du rör siktet för långt utanför så släpper auto-aim och slutar följa målet och du är då tillbaka i helt manuellt sikte och behöver göra om proceduren för att aktivera auto-aim igen.
Det finns en inställning som jag glömt namnet på under Controls i Settings där du kan välja hur långt ifrån auto-aim ska aktiveras, en för när du är på fot och en för när du är på hästrygg eller vagn. Du kan välja mellan Standard, Narrow och Wide. Sätt dem till Wide så kommer auto-aim att hoppa till målet mycket längre ifrån. Vid Narrow så måste du manuellt sikta tills du är nästan direkt på målet redan.

Kan även rekommendera att ändra i Camera settings, en inställning som heter någonting med Camera relative movement (eller liknande) och välja Horse istället för Camera. Den gör så att du rider rakt fram genom att bara hålla vänsterspaken rakt upp oavsett om du vrider på kameran med högerspaken. En smaksak kanske men jag tyckte det var alldeles för jobbigt att behöva kompensera riktningen med vänsterspaken hela tiden när jag samtidigt vred på kameran för att sikta och skjuta.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Avstängd
Skrivet av Bellafjella:

Ja nu har jag spelat ett tag och har kommit bort från snön! Blev lite sisådär fundersam då snö-episoden var väldigt styrd men det har ju rättat till sig Ganska bra ändå för där lärde man sig en del.
Har semester denna vecka men igår var jag tvungen att lägga ner handkontrollen tyvärr pga "nödvändigt ont" i form av julklappsinköp.
Nu blir det dock på med westernbootsen och fortsatt utforskande
Vet inte hur många här som har verklig erfarenhet från det där med hästar och ridning …… men JÄKLAR vad bra de fått till hästarna! För att inte tala om själva ridningen! Westernridning är ju lite annorlunda än vanlig engelsk skolridning och den biten är helt fantastiskt verklig. Rörelserna, kroppshållningen etc hos Arthur är som om det vore på riktigt!

Nu är i alla fall kaffet nere och spelet ska startas - måste bara gå in och kolla vad jag har för inställningar? Tycker jag har lite svårt att sikta vid skjutningar - blir osäker på hur det där auto-aim ska funka?

En liten fråga till er: Hur får man till det där spoiler-skyddet här när man skriver?

Jag har ingen erfarenhet av ridning men har hört att det ska se verkligt ut.

Vet inte vad du spelar på men autoaim funkar som så att du trycker in R2 på ps4 och då siktar den på närmsta gubbe.

Du skriver .[spoiler.] vad du ska skriva och sedan [./spoiler] utan punkter.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

En liten fråga till er: Hur får man till det där spoiler-skyddet här när man skriver?

Jo, som @breahl nämnde så är det bara att skriva texten inom spoiler-taggar, dvs:

[spoiler] dold text [/spoiler]

Ifall du undrar över spoiler-taggen ovan så är den en del av BBCode, ett kodningsformat för internetforum. Om du är nyfiken på vilka andra BB-koder som finns och hur de funkar så kan du ta en titt på den här sidan:
FAQ: FZ BB-kod

Och så kan du fråga här i tråden förstås.

Skriv svar