Julhelgsdiskussion – Vad spelar du helst under ledigheten?

Robot
Medlem

Det blir snabba overwatch matcher. Finns inte mycket tid att spela för mig under jul.

Releasehästryttare

Dead cells
Ironsight
Heartstone

Nanobotic och Extopia om de nu släpps i mellandagarna.

Medlem

Jag är inget fan av online spel så nu försöker jag hitta nåt singleplayer spel på steam rean som jag inte har spelat. Jag är även en periodare och just nu är jag ute efter ett rollspel eller nåt äventyr, köpte Saints row 4 som är skoj en stund men blir snabbt tråkigt. Även köpt The council som ska vara väldigt telltale i sitt gameplay men har en del rpg element med skills.

Geeks Gaming

Det kommer nog bli en del Rocket league men även något mys-spel som passar årstiden, såsom the long dark, kona eller liknande

Medlem

Slog äntligen till på SOMA nu under steam rean så blir att köra igenom det. Ingen aning om hur länge det håller dock så får se om det blir fler köp.

Medlem

iRacing - Formula Renault 3.5!

Medlem

Witcher 3 och BO4

God jul!

Medlem

RDR2 på kvällarna när ungarna och eventuellt även sambon sover. Hoppas på några switch-spel på julafton från sambon också. Octopath Traveler och Pokemon Lets Go Pikachu. Octopath finns 3h demo att ladda ner så har redan börjat lite. Inget PC-spelande just nu dock.

Geeks Gaming
Skrivet av Birchoff:

RDR2 på kvällarna när ungarna och eventuellt även sambon sover. Hoppas på några switch-spel på julafton från sambon också. Octopath Traveler och Pokemon Lets Go Pikachu. Octopath finns 3h demo att ladda ner så har redan börjat lite. Inget PC-spelande just nu dock.

Du känner säkert till det men där är en ganska bra rea på just switchspel i shoppen nu

Medlem

Nötar allt jämt vidare i RDR2. Men börjar bli helt färdig. Tänkte slå till pä rean.

Står och väljer mellan tre spel: God of War, Odessey eller Vermintide 2. Rekommendationer och tips välkomnas!

Medlem
Megadelux

Factorio och mer VR-gaming med Riften. Mycket mili-sims. Min stf-PlutCh kommer över ikväll så då blir det Zero Caliber, Onward och lite andra milsims i VR för att prova.

Är nästan framme vid slutet av "Pathfinder: Kingmaker" nu och mixar spelande av det med nysläppta "Atom RPG".

Medlem

Varvar mellan BFV. PoE2. WoW. Hearthstone.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Nötar allt jämt vidare i RDR2. Men börjar bli helt färdig. Tänkte slå till pä rean.

Står och väljer mellan tre spel: God of War, Odessey eller Vermintide 2. Rekommendationer och tips välkomnas!

Mitt tips är helt utan tvekan God of War. Får du det dessutom till ett rea-pris har du gjort världens bästa deal. God of War är värt fullpris för evigt

För min del blir det mest Zelda Breath of the Wild
Har nyligen skaffat mig en switch


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Bingolotto

Hahaha! Word! Enda gången på året då jag (ofrivilligt) spelar Bingolotto.

Annars ska jag ta mig genom det mysiga plattformsspelet spelet GRIS, vilket jag varvar med något "peka-och-klicka-spel" där för närvarande "Resonance" avhandlas.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Mitt tips är helt utan tvekan God of War. Får du det dessutom till ett rea-pris har du gjort världens bästa deal. God of War är värt fullpris för evigt

För min del blir det mest Zelda Breath of the Wild
Har nyligen skaffat mig en switch

Tack för tipset. Lutar åt GoW. Ska kolla upp hur Odessey är, inte spelat AC serien sen Unity.

Medlem

Jag kommer nog att spela en hel del Rainbow Six Siege under ledigheten.

Releasehästryttare
Skrivet av Sillgam:

Slog äntligen till på SOMA nu under steam rean så blir att köra igenom det. Ingen aning om hur länge det håller dock så får se om det blir fler köp.

Grymt bra spel, räkna med runt 8 timmar speltid beroende på hur mycket du utforskar.

Flakmonkey

Blev precis klar med Yakuza Kiwami så tänkte ta itu med Spiderman

Ambassadör
League of Legends

Kommer vara mycket resande med tåg och flyg över jul och nyår så laddat upp med factorio på laptopen. Kommer köra med TouchPad så skippar biters.

Sen blir det nog tetris och 2048 på mobilen under matbordet.

Medlem

Jag skulle önska av tomten att jag fick lite tid under "julledigheten" att spela lite ryndsims. T ex så skulle jag vilja testa att spränga asteroider i Elite Dangerous. Måste vara bland de coolaste sätt att majna på...
Annars blir det väl Hearthstone på mobilen vid tillfälle.


signatur

/MJ

Medlem

Ska fortsätta med Knights of the Old Republic. Kanske varva lite med nåt annat. Jag är ledig i några dagar nu, men jobbar hela mellandagarna.

KoP
Medlem

Kommer nog mata mig igenom en bunt C64 spel på 64 Minin.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Blir Monster Boy and The Cursed Kingdom på Switch. Ser fram emot lite 2D-plaattformsutforskande!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Mitt tips är helt utan tvekan God of War. Får du det dessutom till ett rea-pris har du gjort världens bästa deal. God of War är värt fullpris för evigt

För min del blir det mest Zelda Breath of the Wild
Har nyligen skaffat mig en switch

Köpte det för 257 kr igår och sitter och spelar nu. Helt otroligt bra spel, från första sekunden. Har bara kört ett par timmar men att detta är ett mästerverk känner man redan nu.

Spelade klart Botw för en månad sedan, du har en fantastisk upplever framför dig. Passar mycket bra som julspel också med sin härliga och mysiga atmosfär.

God Jul!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det blir Spider-man för hela slanten nu när Mutant är avklarat!

Medlem

Blir nog en del Starcraft II. Köpte först nyligen Legacy of the void, så jag har lite kampanj att nöta.

Otroligt nog har jag lyckats undvika spoilers helt och hållet för detta.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Battlefield 5!!!

123
Skriv svar