FZ-läsarna har röstat fram Resident Evil 2 till det bästa spelet i serien

Robot
FZ-läsarna har röstat fram Resident Evil 2 till det bästa spelet i serien

Slår Resident Evil 4 med bred marginal.

#capcom, #resident-evil, #resident-evil-2


Medlem

Resident Evil 1 remaken är bättre än ettan, men voice actingen är inte lika rolig ^^.

Medlem

Var man ung när RE1 kom till ps1 så var det både skräck innovativt , grafiskt sensation och sjukt spelglädje.

Har spelat RE2 på PS1 och sett streamers spela det nya remaken. Ja! det är spännande men inte mer än så.

Det är linjärt som i fasiken, fast hade kunnat göras ännu bättre.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Resultatet av en sådan här omröstning med såpass gamla spel styrs kraftigt av hur många läsare som ens spelat de gamla spelen. En stor del av de som deltar är yngre än de första spelen i serien (22 år). Tror många läsares första Resident Evil spel var just RE4.

Resident Evil 2 är hett just nu, vilket jag tror genererar en massa extra röster på grund av hype.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Resultatet av en sådan här omröstning med såpass gamla spel styrs kraftigt av hur många läsare som ens spelat de gamla spelen. En stor del av de som deltar är yngre än de första spelen i serien (22 år). Tror många läsares första Resident Evil spel var just RE4.

Resident Evil 2 är hett just nu, vilket jag tror genererar en massa extra röster på grund av hype.

såklart resident evil 2 får många röster. Men det är ju ett bra spel så 😉 jag håller dock 4an högst fortfarande (började och uppvuxen med 1an).
Jag tycker ändå att forumet har bra spelsmak

Medlem

Röstade på tvåan men det var inte ett helt lätt val!
Fyran är inte långt efter i mitt tycke, inte heller trean och veronica som jag lirade massor på Dreamcasten.
Skulle även vilja sticka ut hakan och utnämna femman som en favorit för dess klockrena co-op.

NuZ
Testpilot
Skrivet av kveldulver:

Röstade på tvåan men det var inte ett helt lätt val!
Fyran är inte långt efter i mitt tycke, inte heller trean och veronica som jag lirade massor på Dreamcasten.
Skulle även vilja sticka ut hakan och utnämna femman som en favorit för dess klockrena co-op.

Det som är bra med 5an är när Gears of War pumpade Chris slår bort en stenbumling xD

4an förstörde serien förövrigt. Gjorde sensation för 3e person spel men inget för RE. RE Remake är det bästa i serien

Edit: https://youtu.be/4xuXkVzBdJQ


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag spelade 1, 2, 3 på 90-talet, sen blidde det inge mer.
Men av de tre jag spelade var RE2 den jag gillade mest, sen #1 och sist STAARRSSS!


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

gnu
Medlem

RE2 har evig delad första plats med RE1 för mig. 4an var fantastisk när den kom, men i dagsläget känner jag mest hat för den förstörde RE fram tills idag.

Medlem

Tycker att ni andra röstat bra och förstår varför 2an ligger så högt upp. Men Resident evil 0 ser jag inte på listan? Körde den på Gamecube och tycker att den passar in bland dom 10 bästa.

Medlem

Har väldigt få minnen av 2an så jag ser fram emot att spela remaken. Demot var ju helt fenomenalt! Men vad är det som gör just 2an så bra?
Minns att när vi var små så spelade vi bara 1an en himla massa, 2an körde vi nån helg men tror inte vi ens tog oss igenom det. Nemesis rörde vi aldrig.

Medlem

Mitt bästa RE-minne var som 12åring när jag lyckades klara mercenaries med Nikolai så jag sen fick infinite ammo på rocket launchern i spelet.

Det var så nervigt och belöningafaktor x100

Medlem

2an körde jag överlägset mest.
Av Zero, 1an, 2an, 3an, code Veronica, 4an
Är det bara 2an jag spelat flera varv A/B B/A och bonusuppdragen Hunk och Tofu?.
Dom andra spelen körde bara igenom 1gpng tror jag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Älskar B-filmkänslan i första spelet, men rent spelmässigt är 2:an helt klart en förbättring på de flesta fronterna. Magnum och hagelgevär som kan uppgraderas till superdräpare med monstruös rekyl att matcha, någon?

Jag var en av få som ansåg att RE4 avvek för mycket från de tidigare spelen med sitt actionfokus när det först kom ut. Var inget fan av allt skattjagande som åt upp tid genom hela spelets gång och lik som försvinner efter en sekund ,speciellt när PS1:an inte hade problem med det sistnämnda i Dino Crisis trots sina 3D-miljöer. På tal om Dino Crisis; om ni gillar valutasystemet och vapenhandeln i RE4, testa Dino Crisis 2. Undrar själv om RE4-utvecklarna inspirerades av DC2 i denna aspekt.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

de bästa spel i ordning är 7an , 5an därefter 1&2 remakes. Resten är dåliga


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

de bästa spel i ordning är 7an , 5an därefter 1&2 remakes. Resten är dåliga

Så du anser att ett spel som fick 96% i betyg i slutändan på Gamecube och PS2 är ett dålig spel? Inte för att jag tycker Resident Evil 4 är ett av de bättre Resident Evil spelen i serien eller ens ett Resident Evil spel överhuvudtaget, men att anse att det är ett dålig spel är ju att överdriva kraftigt oberoende av smak.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

de bästa spel i ordning är 7an , 5an därefter 1&2 remakes. Resten är dåliga

Smaken är som baken men allt efter 3:an är action-spel och har inte längre den urprungliga tanken bakom sig, 5 till 7:an kunde lika gärna varit vilket random action-spel som helst.

Medlem

Kört några timmar nu i re 2 remaken och det är en gedigen remake måste jag säga. Väldigt roligt so far och skönt att det igen känns lite mer som survival horor igen än de nyare re spelen som mer känns som action spel.
Här får man iaf tänka till lite om hur man ska spendera sin ammo osv så man inte riskerar och få slut på det.

Däremot blev jag lite trött på nemesis karaktären som följer efter en hiten och diten när denne väl introduceras. Tycker han är efter en lite väl mkt. Men kanske händer något senare i spelet som gör man får lite paus från denne?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Nemesis rörde vi aldrig.

Skrivet av SunShine:

Däremot blev jag lite trött på nemesis karaktären som följer efter en hiten och diten när denne väl introduceras.

Tyrant (T-103 av T-00 serien) inte Nemesis, de liknar varandra men är två helt skilda biologiska skapelser

Tyrant:

Nemesis:

Medlem
Skrivet av gonace:

Tyrant (T-103 av T-00 serien) inte Nemesis, de liknar varandra men är två helt skilda biologiska skapelser

Tyrant:
https://vignette.wikia.nocookie.net/residentevil/images/1/1e/...

Nemesis:
https://vignette.wikia.nocookie.net/residentevil/images/b/b2/...

Nemesis är väl bara en prototyp som består av en Tyrant som man tryckt in en parasit i för att göra den intelligent?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Nemesis är väl bara en prototyp som består av en Tyrant som man tryckt in en parasit i för att göra den intelligent?

Jo de stämmer bättre, Nemesis är baserad på Tyran T-00 men med parasiten NE-α

Medlem

@gonace: Jag syftade på RE 3: Nemesis.

Medlem

Inget zero i omröstningen? Det var väl okej vad jag har för mig


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

NuZ
Testpilot
Skrivet av SunShine:

Kört några timmar nu i re 2 remaken och det är en gedigen remake måste jag säga. Väldigt roligt so far och skönt att det igen känns lite mer som survival horor igen än de nyare re spelen som mer känns som action spel.
Här får man iaf tänka till lite om hur man ska spendera sin ammo osv så man inte riskerar och få slut på det.

Däremot blev jag lite trött på nemesis karaktären som följer efter en hiten och diten när denne väl introduceras. Tycker han är efter en lite väl mkt. Men kanske händer något senare i spelet som gör man får lite paus från denne?

Jo då. Det händer grejjer sörrö. Om man ser till saker man behöver göra så är det inte länge du har problem Clarie är det mindre i också. Mr.X eller Tyrant (kärt barn har många namn) är en rätt stor del av 2an. Nu ännu läskigare när satyget kan öppna dörrar och hör en när man går runt i polishuset


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

För mig är del 7 från 2017 ett MÄSTERVERK helt klart best i serien tills nu då den här Remaken på 2an är ut över det vanliga.
Extra grymt lir och tar fan pall priset med råge

1
Skriv svar