Över tio miljoner människor såg Marshmellos senaste livekonsert – i Fortnite

Moderator | Testpilot

Riktigt coolt måste jag medge Inget stort fan av Fornite själv men glad att jag kunde kika på det här i efterhand


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av KoP:

Vem? Nåväl.. man är nog bara för gammal för att hänga med. :'D

...så sant.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag har aldrig spelat Fortnite och inte heller blivit så peppad att börja när jag kollat streams och sånt. Men frågan är om det inte vore bra för allmänbildningen att ge det en chans?

Väntade alldeles för länge med att använda emojis, för att jag tyckte att det var lite fånigt och för att jag trodde det var en trend som skulle gå över. Nu när jag är med på emoji-tåget så inser jag storheten.

Kanske samma med Fortnite?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Undermåligt minst sagt (spelar ej Fortnite och har ingen åsikt om Marshmellos).

Att folk ens kallar det här för "live concert" är ju komiskt. Snacka om att sänka ribban!

Hade ju iaf varit "coolt" om man faktiskt såg 10 miljoner spelare inuti samtidigt vilket man ej gjorde. Var väl bara en vanlig server som en av många dit konserten strömmades till samtidigt? Och hur vet man att konserten faktiskt var "live" och inte bara var strömmades dit som något förinspelat?

Sorry, men finns det server som kan host’a 10 mln. användare ? 😂😂

Medlem

@SorbP: Det är en jävla massa fel på folk men tycker inte detta är en av dem felen som är värt att kritiseras. Självklart får man det men förstår inte riktigt grejen. Brukade lira en jädra massa WoW när jag var yngre och hade ett konsert event med en stor artist hänt i WoW hade jag tyckt det var skitcoolt. Förstår inte varför ett event i ett spel som ändå är bättre än 90% av andra events som brukar uppstå i spel är så negativt???

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NiceAsBice:

Det har ingenting att komma med jämfört med Super Mario Bros, men det beror väl lite på vad du menar med popkulturella också.

Får väl lägga till [i]i modern tid.


signatur
Medlem

Min 14åriga lillebror la förra året ut 2000kr-ish på fortnite. Hans kompisar hade tydligen gjort samma sak.. well played epic.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Får väl lägga till [i]i modern tid.

Menar du att min NES-barndom inte räknas som modern tid?

Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Minecraft och pokemon GO tillsammans på duke nukem's stereoidburk.. the world gone INSANE!

Ambassadör
Xbox

Det bästa med Fortnite är att medelåldern höjts på andra spel som sonika har blivit trevligare online!


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Det bästa med Fortnite är att medelåldern höjts på andra spel som sonika har blivit trevligare online!

Låter som ett tecken på att de spelen är döende. Sedan så har ju Fortnite extremt hög skillcap vilket personer som börjar bli lite till åren har svårt med.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_319742:

Låter som ett tecken på att de spelen är döende. Sedan så har ju Fortnite extremt hög skillcap vilket personer som börjar bli lite till åren har svårt med.

Haha nej då. Jag påstår inte heller att det är något fel på Fortnite, bara att det drar ju otvivelaktigt till sig många av de yngre förmågorna i den ack så enerverande kategorin "p12".


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av humziz:

Någon annan som märkt det att så fort det skrivs en nyhet om Fortnite så är det bara folk som kommer in för att kommentera negativa saker om spelet eller allt runt nyheten. Ärligt talat ._.

FZ består till 100% av så kallade boomers, som tyckte allt var bättre förr(Vilket det var! ).

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Sedan så har ju Fortnite extremt hög skillcap

Haha, dagens garv, tror jag...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dunder:

Haha, dagens garv, tror jag...

Skulle nog ändå påstå att det extremt snabba byggandet och redigerandet av samma byggen når samma nivå av skill som att sätta HS i cs eller lära sig rocketjumps i Quake.


signatur
Medlem

De utnyttjar iallafall motorn mot det yttersta. Ganska bra rotation på spellägen i multiplayer.
Blev överaskad när jag åter provade det någon trist vardagskväll. Bindade om bygget så blev det hela rätt kul.
Som med allt tröttnar man ju lite, men förstår ändå hypen.

Men sen har väl wow kört konsterter och så tidigare?


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skulle nog ändå påstå att det extremt snabba byggandet och redigerandet av samma byggen når samma nivå av skill som att sätta HS i cs eller lära sig rocketjumps i Quake.

Sen är Fortnite rätt känsligt på att headshots osv. Krävs lite aim medans man stressar runt som arga snickaren.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Inte jag som ska tipstackas 😊

Medlem
Skrivet av Dunder:

Haha, dagens garv, tror jag...

Det är precis som han säger! Kräver sjukt mkt av dig som gamer om du skall bli bra i Fortnite.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skulle nog ändå påstå att det extremt snabba byggandet och redigerandet av samma byggen når samma nivå av skill som att sätta HS i cs eller lära sig rocketjumps i Quake.

haha skön ironi

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Niethrel:

haha skön ironi

Jamendåså, upp till bevis. Visa att du är lika snabb och säker som någon som nött just de momenten senaste året. Jag kan i alla fall inte det.


signatur
Medlem

Angående inlärningskurva så tror jag det är mycket lättare att kunna göra lite bra ifrån sig i en CS-match än i en Fortnite-match för en nybörjare. Utan att ha koll på byggandet så har du inte en chans.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jamendåså, upp till bevis. Visa att du är lika snabb och säker som någon som nött just de momenten senaste året. Jag kan i alla fall inte det.

Det är ju olika typ av skills, jag skulle inte ha en chans såklart :-). Men det är väldigt många knappar man måste få in i muskelminnet i Fortnite och det gör det svårt på ett annat sätt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Niethrel:

Det är ju olika typ av skills, jag skulle inte ha en chans såklart :-). Men det är väldigt många knappar man måste få in i muskelminnet i Fortnite och det gör det svårt på ett annat sätt.

Haha, klart det är olika. Min poäng, som du inte verkade hålla med om, är att Fortnite har en hög skillcap. Men det är ok, man får tycka olika.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, klart det är olika. Min poäng, som du inte verkade hålla med om, är att Fortnite har en hög skillcap. Men det är ok, man får tycka olika.

Jag missförstog ditt inlägg. MIN poäng var också att Fortnite har en oerhört hög skillcap hehe

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Niethrel:

Jag missförstog ditt inlägg. MIN poäng var också att Fortnite har en oerhört hög skillcap hehe

Haha!


signatur
Medlem
Skrivet av Dunder:

Haha, dagens garv, tror jag...

Va?

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Det är precis som han säger! Kräver sjukt mkt av dig som gamer om du skall bli bra i Fortnite.

Kan inte hålla med. Det är på tok för mycket tur inblandat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan inte hålla med. Det är på tok för mycket tur inblandat.

Det är definitivt ett mer reflex-baserat spel än pubg och liknande spel. Det ärver en hel del från äldre spel än nya.

Fortnite har utan tvekan högt skilltak, det säger jag som gammal quake-spelare.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Första stora virtuella konserten i ett spel jo. Mello slog ju världsrekord också. Du kanske menar mindre virtuella konserter med påhittade band?

Jag menar inget mer än att det inte var den första virtuella konserten vilket var påståendet jag besvarade.
Jag tänker främst på lvl70etc (eller vad de nu heter).

123
Skriv svar