Uppdateringen Synthesis har släppts till Path of Exile

ajo
Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Varför behöver man extra stashspace? Vad är det denna säsongen introducerat som kräver mera space?

Denna säsongen kräver stashning för att kombinera 3st lika typer av gear med chans att skapa något OP.

Eftersom att droppsen är random så behöver man stasha tills man har 3st av samma typ. Dvs svärd, hjälm, båge osv. Det tar oerhört mycket plats och gratisstashen räcker helt enkelt inte till. Plus så kommer det att bli sjukt rörigt och obekvämt utan att skaffa fler. (Det är redan rörigt för mig som har dedikerat 6st stashtabs endast för detta)

Standardstashen räcker knappt (inte alls) till grundspelet med allt som måste stashas. Maps, currency, shards, cards, essenses, fragments osv osv.

Allt är designat att ta upp så mycket plats som möjligt.

Extra space är inte jättedyrt. För typ 300 spänn så har man typ "lagom" med plats men ändå lite knapert.

Hursomhelst. Var beredd på att ändå få betala i slutändan om du planerar att spela gratis. Denna säsongen är den värsta tänkbara för en gratisspelare men det går att spela gratis om man hoppar över vissa delar och funktioner.

Medlem
Skrivet av ajo:

Denna säsongen kräver stashning för att kombinera 3st lika typer av gear med chans att skapa något OP.

Eftersom att droppsen är random så behöver man stasha tills man har 3st av samma typ. Dvs svärd, hjälm, båge osv. Det tar oerhört mycket plats och gratisstashen räcker helt enkelt inte till. Plus så kommer det att bli sjukt rörigt och obekvämt utan att skaffa fler. (Det är redan rörigt för mig som har dedikerat 6st stashtabs endast för detta)

Standardstashen räcker knappt (inte alls) till grundspelet med allt som måste stashas. Maps, currency, shards, cards, essenses, fragments osv osv.

Allt är designat att ta upp så mycket plats som möjligt.

Extra space är inte jättedyrt. För typ 300 spänn så har man typ "lagom" med plats men ändå lite knapert.

Hursomhelst. Var beredd på att ändå få betala i slutändan om du planerar att spela gratis. Denna säsongen är den värsta tänkbara för en gratisspelare men det går att spela gratis om man hoppar över vissa delar och funktioner.

Ah, okej. Ja nej, jag har inget emot att betala lite då o då för ett spel jag gillar. Efter alla år man spelat WoW så är det inget främmande. Och kosmetiska grejer har man köpt till många spel

Men ja, nådde väl level 14 kanske igår och har redan halva inventory fullt i shards, essences, scrolls hit o dit Den lilla tröskeln till alla system i spelet dyker upp rätt tidigt

Medlem
End game p2w etc
Skrivet av LARRYLUKE:

Absolut, dyker kanske upp ett PM

Jaha okej! Där ser man, absolut inte som D3 då. End game i PoE är nöta Labs eller?

Skulle nog säga att end game är att nöta maps, själv brukar jag ha som mål att klara en viss boss "the shaper"

Skulle inte kalla poe p2w, men p2p kanske, är hemskt osmidigt att spela utan ett gäng extratabs för stash, rekommenderar starkt iaf currency,map och ett par premium stashes för tradeing.

Kan också hjälpa till om du har frågor:)

ajo
Medlem

Jo, p2w är kanske att ta i eftersom man inte vinner ju mer man spenderar. Jag tycker ändå att det är lite ful marknadsföring som är värt att varna för. Jag hade hellre köpt cosmetic för stashpengarna eller betalat rakt av för spelet och sluppit ett uppsvällt lootsystem.

Ang endgame så nöter man mest maps och samlar loot som man spenderar på sin karaktär, atlas & maps. I jämna mellanrum så kan man även ner i en endless dungeon (delve) eller raida ett temple (incursion).

Medlem
Skrivet av Groo:

Skulle nog säga att end game är att nöta maps, själv brukar jag ha som mål att klara en viss boss "the shaper"

Kan också hjälpa till om du har frågor:)

Skrivet av ajo:

Ang endgame så nöter man mest maps och samlar loot som man spenderar på sin karaktär, atlas & maps. I jämna mellanrum så kan man även ner i en endless dungeon (delve) eller raida ett temple (incursion).

Ah okej, maps är som rifts i D3 eller? Trodde Labs var maps, alla builds nämnde mapping/labs

Finns det ingen svensk PoE discord eller liknande?

Medlem
Labs, discord
Skrivet av LARRYLUKE:

Ah okej, maps är som rifts i D3 eller? Trodde Labs var maps, alla builds nämnde mapping/labs

Finns det ingen svensk PoE discord eller liknande?

Lab(yrint) kan man köra oändligt antal gånger, men kräver valuta på uber svårighet!
Skulle nog säga att de flesta kör maps!
"Efter" maps finns guardians->shaper->uber elder. (Och atziri->uber atziri)

Ingen aning om svensk poe discord, vore dock toppen!

ajo
Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Ah okej, maps är som rifts i D3 eller? Trodde Labs var maps, alla builds nämnde mapping/labs

Nja, jag vet inte. Jag la ner D3 nån månad efter det släpptes och har inte återvänt. Maps är typ en zon som innehåller monster och en boss. Du kan modifiera svårighet och rewards igenom att spendera valuta på själva mappen. Själva mappen kan droppa andra maps och på så sätt klättrar man i atlas. Lite bökigt att förklara. Speciellt på svenska

Engineering eternety (tror jag han heter) har en massa grundläggande tutorial på Youtube.

Medlem
Skrivet av Groo:

Lab(yrint) kan man köra oändligt antal gånger, men kräver valuta på uber svårighet!
Skulle nog säga att de flesta kör maps!
"Efter" maps finns guardians->shaper->uber elder. (Och atziri->uber atziri)

Ingen aning om svensk poe discord, vore dock toppen!

Skrivet av ajo:

Nja, jag vet inte. Jag la ner D3 nån månad efter det släpptes och har inte återvänt. Maps är typ en zon som innehåller monster och en boss. Du kan modifiera svårighet och rewards igenom att spendera valuta på själva mappen. Själva mappen kan droppa andra maps och på så sätt klättrar man i atlas. Lite bökigt att förklara. Speciellt på svenska

Engineering eternety (tror jag han heter) har en massa grundläggande tutorial på Youtube.

Ah, okej! Spelet är ju fullt av content, det får man ge det. Inlärningskurvan är ju dock ett hinder Men ska nå endgame denna gång. Spelets miljöer och annan estetik är ju riktigt bra!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

3 karaktärer till 90 varje liga? Är du arbetslös? Känns som det går åt en SATANS massa tid för att dra upp 3 karaktärer till lvl 90.

Går rätt fort till 90 om man har en bra karaktär


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

12
Skriv svar