Rykte: Två nya Switch-modeller på gång

Robot
Rykte: Två nya Switch-modeller på gång

Får vi en modell som skippar dockningsfunktionen helt?

#nintendo-switch


Medlem

Mer pulver är inte fel.

Medlem

Jag skulle gärna se högre prestanda. Ett snabbare SoC, snabbare lagring (laddningstiderna är riktigt tråkiga i vissa titlar) och en skärm som ger högre screen-to-body ratio och 1080p i bärbart läge.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Medlem

Köper om förbättringarna är märkvärdiga.

Medlem

är dealbreaker så länge jag inte kan koppla bluetooth lurar direkt till den ...

Inaktiv

Skulle gärna köpa en som är helt och hållet stationär så man slipper relaterade skärm och joycon/kontrollalternativ problem. Det är precis som med Wii och Wii U, det blir för mycket med allt runtomkring hela tiden, smidigt min stjärt.

Gen
Medlem

1080p i alla spel och slut på den ständiga sviktande FPSen? Det vore ju förträffligt.

Medlem

Strålande!
Switch av den nyare modellen och Mario Maker 2 lagom till föräldraledigheten i höst 😅

Medlem

Ojojoj! Jag skulle beställt en switch nu här i dagarna, skulle bara vänta in lön och betala räkningar. Men nu får man lugna sig lite.

Lite mer kraft och bättre skärm låter ju inte helt fel

Medlem
Skrivet av pippen1001:

är dealbreaker så länge jag inte kan koppla bluetooth lurar direkt till den ...

Om det är en funktion i den nya så är det ett direkt köp för min del, haha.

Inaktiv

Med tanke på deras policy när det kommer till bärbara enheter så skulle jag bli mer förvånad om de inte klappade ut massa olika versioner på marknaden än om de inte gjorde det.
Kan knappt hålla reda på alla GB/DS/3DS som släppts och har ändå köpt en stor del av dom.

Medlem

Gissar på att det blir en 1080p display, förhoppningsvis OLED, och att den i dockat läge kommer klara av 60 FPS där den nuvarande är låst till 30. UHD vore önskvärt, men det är frågan om de kan trycka in hårdvaran för det i en så pass kompakt maskin utan att den får slut på batteri efter 30 minuter. De skulle nog behöva satsa på en Tegra Xavier, kanske till och med Orin, och vad kommer då prislappen hamna på?

Medlem

Varför inte bara en Switch där det följer med en kabel som från USB-C i ena änden delar sig i en HDMI och en strömkontakt i den andra? Det måste ju vara billigt och Switchen bör ju kunna ligga ner när man spelar på TV?

Medlem

En bärbar Switch utan docka finns redan att köpa i japan.

Medlem

Större skärm, högre upplösning, och längre batteritid hade varit trevligt.
Vibrationner och pekskärm behövs inte.

Medlem
Skrivet av puban:

Strålande!
Switch av den nyare modellen och Mario Maker 2 lagom till föräldraledigheten i höst 😅

Ska också vara pappaledig i höst och var på gång att beställa mig en switch men nu blir det nog till att avvakta lite 😛

Medlem

Jag vill ha längre batteritid

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

En bärbar Switch utan docka finns redan att köpa i japan.

jaså hur ser den ut, länk ?

Kontot avslutas

Jag vill se en Switch som kommer utan dockningsstation. Den ska vara mer anpassad att ta med sig så den skulle gärna få vara ihopvikbar som DS för att skydda skärmen. Man ska fortfarande kunna koppla till joy-con kontroller för spel som kräver det och det ska komma en ny dockningsstation som fungerar både för denna modellen och tidigare modeller av Switch. Då kan 3DS få gå i pension med respekt.


signatur

ゼルダの城

Skribent
Skrivet av Gaara:

Jag vill ha längre batteritid

Tror att oavsett vad vi får (om de släpper en ny version) så kommer den ha bättre batteritid. Tekniken går ju fortfarande rätt snabbt framåt där.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas
Skrivet av SWEBarb:

jaså hur ser den ut, länk ?

Den ser ut precis som en vanlig Switch, bara att dockningsstationen eller laddaren inte följer med. Enligt Nintendo är det en second edition för de som redan har en Switch men vill ha en till konsol till någon i familjen.


signatur

ゼルダの城

Medlem

En Switch Pro version med 1080p 30-60fps och 3DS bakåtkompatibilitet hade varit något

Skrivet av Bojkott:

Gissar på att det blir en 1080p display, förhoppningsvis OLED, och att den i dockat läge kommer klara av 60 FPS där den nuvarande är låst till 30. UHD vore önskvärt, men det är frågan om de kan trycka in hårdvaran för det i en så pass kompakt maskin utan att den får slut på batteri efter 30 minuter. De skulle nog behöva satsa på en Tegra Xavier, kanske till och med Orin, och vad kommer då prislappen hamna på?

Va? Kan den inte köra i 60 fps i dockat läge på tex mariokart? Kan ju tillomed Wii U


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag gillar switch som den är. kör både dockat och bärbart men mest bärbart.
Så en kraftfullare med diverse förbättringar tackar jag inte nej till.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Uppdaterad docka med extra hårdvara inuti för acceleration skulle vara den bästa moven för Nintendo.
Men det kommer troligen inte hända, då kommer dom inte sälja enheter då folk skulle bara köpa dockan


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Va? Kan den inte köra i 60 fps i dockat läge på tex mariokart? Kan ju tillomed Wii U

Jo, men jag syftade mer på spel som är låst i 30, t.ex. Breath of the Wild och Xenoblade 2. Sen så körs MK8 i 30 FPS när man är fler än två spelare, och även här skulle bättre hårdvara göra det möjligt att spela i 60 FPS.

Medlem

man kan drömma om mycket men jag tycker såhär:

realistiskt sett så är det "inget fel" på switchen idag, och med "inget fel" så menar jag som tar från upplevelsen eller försämrar den på något sätt. Det som Nintendo kommer fokusera här är fixa eventuella design tabbar som dagens docking-station samt ny processor, även i den billiga varianten med tanken på hur fail Tegran blev för de som i sin tur ledde till hacking.

små saker som förstärkt usb-c port för att minimera den ABSOLUT vanligaste felen på switchen samt den efterlängtade bluetooth/mic combon kan komma och är realistiska. Spec bump med mer RAM och Starkare processor är såklart givet.

Personligen så tror jag inte men hoppas på en större skärm så klart men blir det aktuellt så kan vi räkna med större batteri som i sin tur inte kommer göra någon skillnad annat än att kompensera en 1080p skärm vilket jag STARKT tvivlar på att de kommer göra men det är i alla fall min största önskemål. Det i kombination med Bluetooth stöd så är det Day1 köp för min del.

med andra ord, förvänta er inte mycket, jag tror många kommer blir riktigt besvikna på den "bättre konsolen"

Kontot avslutas

@makedonii: Sen borde Nintendo fixa nya styrspakar på båda de nya modellerna. Switch är den enda konsol som jag har haft som har fått problem med sina spakar på detta sättet, något som skulle vara lätt att fixa med nya spakar som inte tar in damm och smuts lika lätt.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Äntligen får de tummen ur!

12
Skriv svar