Största Switch-spelet – ett Wii U-spel

Robot
Största Switch-spelet – ett Wii U-spel
Redaktör
Ponny

I sig inte konstigt: fantastiskt spel. Men samtidigt liiite konstigt när Super Mario Odyssey finns.

Mario Kart 9 på E3?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kul konsoll men trist att det inte kommer mer bra spel. Är ju inte mer än 4-5 värda att köpa (om man redan har pc och dom andra konsollerna).

Kontot avslutas
Skrivet av Fredrik Eriksson:

I sig inte konstigt: fantastiskt spel. Men samtidigt liiite konstigt när Super Mario Odyssey finns.

Mario Kart 9 på E3?

Jag skulle bli väldigt förvånad om de skulle utannonsera ett nytt Mario Kart till Switch eftersom att Nintendo har väl sagt att de bara släpper max ett Mario Kart till varje konsol.
Men samtidigt så sade du ju aldrig att Mario Kart 9 skulle vara till Switch


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Min favorit konsol är nog Wii U.
Jag har ju väldigt många spel på den till många olika äldre konsoler och även några till Wii U, så det blir den som jag har roligast med.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv

"Remake" visst

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

I sig inte konstigt: fantastiskt spel. Men samtidigt liiite konstigt när Super Mario Odyssey finns.

Mario Kart 9 på E3?

Tror faktiskt Mario Kart idag säljer till en bredare demografi än de ”vanliga” Mariospelen?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Favoritkonsol är och förblir Super Nintendo / Super Famicom!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Favorit konsolen är nog fortfarande mitt Mega Drive även om det numera är nerpackat.

Medlem

Sega Mega Drive eller Neo Geo. Mega Drive har mera variation på spelen så den vinner nog i längden.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av ohGr:

Kul konsoll men trist att det inte kommer mer bra spel. Är ju inte mer än 4-5 värda att köpa (om man redan har pc och dom andra konsollerna).

Jag håller med dig om man är "stationär" spelare.
Men om man som jag tex reser iväg hemifrån ofta är det väldigt trevligt att ha switchen då man kan spela AAA och suveräna indiespel bärbart.
Enda man får se till att ha en laddkabel.
Laddaren till min gamla Huawei honor 8 telefon är numera switch laddare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Kontot avslutas
Skrivet av Rackaren:

Gamecube <3

Åh, GameCube <3
Jag älskar också den konsolen.
Jag valde ju Wii U men samtidigt så får jag lite beslutsångest, jag kanske skulle välja Wii istället eftersom den klarar av att spela GameCube spel.
Men samtidigt så kan ju GameCube både spela Gameboy/Color och Gameboy Advance med om man har en GameBoy Player. Så för det skulle jag kunna välja GameCube istället.

Men Virtual Console får mig nog ändå att hålla mig till Wii eller Wii U.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag skulle bli väldigt förvånad om de skulle utannonsera ett nytt Mario Kart till Switch eftersom att Nintendo har väl sagt att de bara släpper max ett Mario Kart till varje konsol.
Men samtidigt så sade du ju aldrig att Mario Kart 9 skulle vara till Switch

Wii U hade i alla fall två stycken mario kart vad jag kan minnas. 8an och 64. Och 8an på Switch bör ju jämföras med virtual console släppen enligt mig.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Åh, GameCube <3
Jag älskar också den konsolen.
Jag valde ju Wii U men samtidigt så får jag lite beslutsångest, jag kanske skulle välja Wii istället eftersom den klarar av att spela GameCube spel.
Men samtidigt så kan ju GameCube både spela Gameboy/Color och Gameboy Advance med om man har en GameBoy Player. Så för det skulle jag kunna välja GameCube istället.

Men Virtual Console får mig nog ändå att hålla mig till Wii eller Wii U.

Tekniskt sett klarar Wii U också av att spela GameCube-spel, men den kan inte läsa skivorna. I övrigt finns all hårdvara på plats. Wii U är baserad på samma arkitektur som GameCube.

Kontot avslutas
Skrivet av fzusr:

Tekniskt sett klarar Wii U också av att spela GameCube-spel, men den kan inte läsa skivorna. I övrigt finns all hårdvara på plats. Wii U är baserad på samma arkitektur som GameCube.

I know.
Trodde därför stenhårt på att GameCube skulle komma som Virtual Console till Wii U.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av jOnÄTÄn:

Wii U hade i alla fall två stycken mario kart vad jag kan minnas. 8an och 64. Och 8an på Switch bör ju jämföras med virtual console släppen enligt mig.

Ska man jämföra med Virtual Console så finns både Super Mario Kart, Mario Kart 64, Mario Kart Super Circuit och Mario Kart DS. Sen vet jag inte om Mario Kart Wii släpptes bland Wii spelen.

Men det jag menar är att Nintendo sade under 3DS och Wii U att de bara släpper ett Mario Kart och ett New Super Mario Bros spel till varje konsol.
Mario Kart 8 Deluxe skulle jag själv aldrig jämföra med Virtual Console eftersom Virtual Console är samma spel som original men Mario Kart 8 Deluxe är en ny version med alla DLC plus lite till som inte finns till Wii U.


signatur

ゼルダの城

Medlem

rent tekniskt sett är ju Breath of the Wild en port från Wii U

Även om jag utgår ifrån att det sålt 90% av sina ex på Switch.

Hursomhelst tycker jag Breath är mest välförtjänt av förstaplatsen. Odyssey var väl trevligt men inget jag vart superimponerad av... Relativt påhittigt och skojsigt ej mer eller mindre medans jag tyckte Breath var en smärre revolution.

Inte provat Mario Kart 8, men det är säkert Mario Kart-igt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Ska man jämföra med Virtual Console så finns både Super Mario Kart, Mario Kart 64, Mario Kart Super Circuit och Mario Kart DS. Sen vet jag inte om Mario Kart Wii släpptes bland Wii spelen.

Men det jag menar är att Nintendo sade under 3DS och Wii U att de bara släpper ett Mario Kart och ett New Super Mario Bros spel till varje konsol.
Mario Kart 8 Deluxe skulle jag själv aldrig jämföra med Virtual Console eftersom Virtual Console är samma spel som original men Mario Kart 8 Deluxe är en ny version med alla DLC plus lite till som inte finns till Wii U.

Jo men det jag menar är att det är slappt av Nintendo om de anser att den lilla skillnaden mellan deluxe och vanliga 8an gör det till ett eget spel. Sen kan man ju undra varför Wii u köparna inte fick det nya innehållet som deluxe har.

Kontot avslutas
Skrivet av Anton Q:

rent tekniskt sett är ju Breath of the Wild en port från Wii U

Även om jag utgår ifrån att det sålt 90% av sina ex på Switch.

Hursomhelst tycker jag Breath är mest välförtjänt av förstaplatsen. Odyssey var väl trevligt men inget jag vart superimponerad av... Relativt påhittigt och skojsigt ej mer eller mindre medans jag tyckte Breath var en smärre revolution.

Inte provat Mario Kart 8, men det är säkert Mario Kart-igt.

Att Breath of the Wild till Switch är en port är nog de flesta av oss överens om eftersom det utvecklades för att släppas till Wii U.
Men när det blev bestämt att spelet skulle släppas till både Wii U och Switch så gjordes det ju om så att det med att man skulle se menyn på Gamepaden togs bort.
En som jag kände då trodde att Nintendo skulle skippa att släppa det till Wii U något som jag hade blivit väldigt besviken över Nintendo om de hade gjort eftersom jag hade tänkt att köpa det till Wii U. (sen när det väl släpptes så köpte jag det bara till Switch)

Jag tänkte i detta inlägget skriva att om Nintendo inte hade släppt det till Wii U så hade Wii U varit den enda konsolen som inte har ett eget Zelda spel men så insåg jag att Wii U och Switch just nu är de enda som inte har helt egna Zelda spel eftersom Breath of the Wild släpptes till båda konsolerna samtidigt.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo men det jag menar är att det är slappt av Nintendo om de anser att den lilla skillnaden mellan deluxe och vanliga 8an gör det till ett eget spel. Sen kan man ju undra varför Wii u köparna inte fick det nya innehållet som deluxe har.

Jag tror att det nya innehållet gjordes främst för att det skulle bli en skillnad mellan Wii U versionen och Switch versionen och att de inte visste just då hur bra Switch skulle sälja så att de ville göra något extra för de som köpte Switch så att många skulle köpa Mario Kart 8 igen.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Samtidigt är Wii U den zelda tyngsta konsollen
Skrivet av ZeldasCastle:

Att Breath of the Wild till Switch är en port är nog de flesta av oss överens om eftersom det utvecklades för att släppas till Wii U.
Men när det blev bestämt att spelet skulle släppas till både Wii U och Switch så gjordes det ju om så att det med att man skulle se menyn på Gamepaden togs bort.
En som jag kände då trodde att Nintendo skulle skippa att släppa det till Wii U något som jag hade blivit väldigt besviken över Nintendo om de hade gjort eftersom jag hade tänkt att köpa det till Wii U. (sen när det väl släpptes så köpte jag det bara till Switch)

Jag tänkte i detta inlägget skriva att om Nintendo inte hade släppt det till Wii U så hade Wii U varit den enda konsolen som inte har ett eget Zelda spel men så insåg jag att Wii U och Switch just nu är de enda som inte har helt egna Zelda spel eftersom Breath of the Wild släpptes till båda konsolerna samtidigt.

Du har alla gamla vi ROM butiken.
Sen kan du spela Windwaker HD,och Twillight Princess via Wii ellet i HD. Skyward Sword via Wii kompatibilitet och såklart Breath of the Wild. Olus spin offs son Hyrule Warriors och det där "zapper spelet". Så....typ alla Zelda spel som inte kom på gameboy?

Kontot avslutas
Skrivet av Evilof:

Du har alla gamla vi ROM butiken.
Sen kan du spela Windwaker HD,och Twillight Princess via Wii ellet i HD. Skyward Sword via Wii kompatibilitet och såklart Breath of the Wild. Olus spin offs son Hyrule Warriors och det där "zapper spelet". Så....typ alla Zelda spel som inte kom på gameboy?

Jag köpte alla Zelda spel utom BotW och TP hd till Wii U eftersom jag redan har TP till både Wii och GC. Sen ville jag helst kunna spela alla spel på en och samma konsol. Men tar vi med alla spel och Virtual Console spel på både 3DS och Wii U så kan man spela alla Zelda spel utom Four Swords Adventure på dessa konsoler.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Dubbel post


signatur

ゼルダの城

Medlem

Verkar inte så konstigt i och med att det säljs som en bra bundle.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/17508/nin...

Billigare än Pokemon-bundlen med, inte förvånansvärt att folk gärna köper en version där man får ett spel på köpet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar