G2Play.net... :)

Medlem
G2Play.net... :)

Ok, har nyss hittat g2play.net och är helt lyrisk över deras priser och att det fungerar bra för folk...

Men min fråga är nu, vad gör jag när det inte är ett spel som jag kan tanka ner från en download-tjänst som steam och ea? Hur rättfärdigar man att tanka hem en iso på olaglig väg när man faktiskt har en laglig cdkey som man har betalt för, om nu herr Polis/Antipiratbyrå knackar på dörren? Ringa Telia och förklara saken innan jag letar rätt på en torrent så dom är medvetna om att jag "tekniskt" sett inte gör något olagligt?

Lite hjälp vore trevligt! Spelet jag främst vill köpa nyckel till är Anno 1404...

Till admins, jag hoppas att detta inte är en "ful" fråga, ber ju inte om länk till torrent-sida osv!

Medlem

Tekniskt sett så är det ju faktiskt olagligt om du skulle tanka via bittorrentprotokollet, eftersom det går ut på att man delar med sig samtidigt. Sålänge du även delar ut det du tankar har du nog inte så mycket att säga till om...


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Stäng av upload.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Kan man inte blockera uploads? (Inte schysst och allt det där, jag vet, men jag har ju betalt för spelet så att säga )

Ugh... alltså, 120kr på g2play.net mot 349kr på spelbutiken.se och 49,99 euro på steam (!!!) är ingen dålig skillnad måste jag säga!

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Stäng av upload.

huh?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

1
Skriv svar