Orka vänta till E3 – Google avslöjar Stadia-detaljer på torsdag
Releasedetaljer och speluppställning (Baldur's Gate III...?).
#baldurs-gate-iii, #e3, #google, #google-stadia, #stadia
Kommer 100% kika på detta.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Stadia gör mig glad mest för att fler utvecklare måste börja arbeta med Vulkan, vilket är den officiella grafiska API:n som används för den plattformen. Jag vill se en framtid där jag kan spela min spel, officiellt, på Linux (ja, jag vet, proton osv. men det är inte native, det är enbart en konverteringsmetod, och allt krux med shader caching är ett problem med många spel. Så nej tack). Det är inget som kommer ske snart, men det är ett steg i rätt riktning. Jag är bara glad att se någon form av rörelse kring det ämnet.
Självklart så väljer de ett spel som maskerar så mycket av latensen som möjligt. Om Google kände sig trygga i att latenserna inte kommer bli något problem så hade de nog valt ett mycket snabbare spel som huvuddragare. Men vi får väl se vad det blir på Torsdag.
Frågan är om man vill kalla det maskera eller bara smart aktivt val. Den här lösningen känns ju givetvis inte optimal för multi-player/fps. Time will tell!
Frågan är om man vill kalla det maskera eller bara smart aktivt val. Den här lösningen känns ju givetvis inte optimal för multi-player/fps. Time will tell!
Absolut smart val att arbeta runt latency för sina egna titlar, latency kommer alltid existera för streaming så det är ett bra sätt att göra upplevelsen så bra som möjligt.
Värsta scenariot hade ju varit ett reflex-baserat fps, det absolut bästa scenariot är något som civilization där du kan ha muspekaren lokalt för att minimera känslan av latency och där det inte krävs reflexer.