Vi har sett 45 minuter Cyberpunk 2077!

Robot
Vi har sett 45 minuter Cyberpunk 2077!

CD Projekt bjöd på 45 minuter helt ny gameplay bakom stängda dörrar - här är våra intryck.

#cd-projekt, #cyberpunk-2077, #e3


Redaktör

Snälla CDPR: visa demon, visa demon, visa demon, visa demon, visa demon, visa...


signatur
Medlem

HYPE! Jag tror demot kommer snart efter som med förra E3.
Och var grafiken ni fick se samma som i de lila gameplay man fick se i den korta release date trailen ?

Medlem

Det är svårt att greppa hur komplext det här är, om det det lever upp till det som kommunicerats har jag ingen aning om hur de lyckats. Det känns omöjligt. På ett sätt vill jag se demot. På ett annat sätt vill jag inte veta mer nu för att spoliera mina förväntningar.

Men jag lägger upp min strategi, vänta på next gen konsol, tills dess hinner spelet patchas, fixas och putsas. Vill att den här upplevelsen skall bli så fantastisk den bara kan.

Medlem

CE förbokad, hype levels over 9000...
Dessvärre får vi dödliga vänta tills Augusti innan vi får se demon, taget från deras gömda Dropbox länk


signatur

Who Dares, Wins

FM-guru
F.d. Sisyr

Förklaringen till att Keanu Reeves spelar ett "spöke" kallat Johnny är rätt simpel, tror jag. Spelar nog Johnny Silverhand (Reeves karaktär har ju även en silverfärgad robotarm), ett av tre val som "childhood hero". Gissningsvis blir den man väljer någon form av AI-assistant.

phi
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Förklaringen till att Keanu Reeves spelar ett "spöke" kallat Johnny är rätt simpel, tror jag. Spelar garanterat Johnny Silverhand (Reeves karaktär har ju även en silverfärgad robotarm), ett av tre val som "childhood hero". Gissningsvis blir den man väljer någon form av AI-assistant.

https://puu.sh/DEUzJ/4347c864cd.jpg

Det är redan bekräftat det är Johnny Silverhand som han kommer att spela.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av phi:

Det är redan bekräftat det är Johnny Silverhand som han kommer att spela.

Dåså, då lär gissningen stämma.

Medlem

Härligt med lite nedskruvad grafik ändå om det gör att det är desto större chans att de lagt krutet på spelinnehåll

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Det är svårt att greppa hur komplext det här är, om det det lever upp till det som kommunicerats har jag ingen aning om hur de lyckats. Det känns omöjligt. På ett sätt vill jag se demot. På ett annat sätt vill jag inte veta mer nu för att spoliera mina förväntningar.

Men jag lägger upp min strategi, vänta på next gen konsol, tills dess hinner spelet patchas, fixas och putsas. Vill att den här upplevelsen skall bli så fantastisk den bara kan.

Din galenpanna. I'm impressed. Du ska vänta till nästa generation innan du sätter tänderna i detta spel. Jag kommer vara som en satans Rottweiler dagen spelet släpps. PC köp. Skulle min PC vara trasig blir det PlayStation 4.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

I orginalrollspelet Cyberpunk 2013 (tror jag det var) så dör Johnny när han tillsammans med Morgan Blackhand (skaparens spelkaraktär) stormar nått coreperation. Så han är nog ett VR-spöke eller liknanade. Det är min gissning iaf

Efterlängtat spel? I think so


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Gregerory:

Det är svårt att greppa hur komplext det här är, om det det lever upp till det som kommunicerats har jag ingen aning om hur de lyckats. Det känns omöjligt. På ett sätt vill jag se demot. På ett annat sätt vill jag inte veta mer nu för att spoliera mina förväntningar.

Men jag lägger upp min strategi, vänta på next gen konsol, tills dess hinner spelet patchas, fixas och putsas. Vill att den här upplevelsen skall bli så fantastisk den bara kan.

Väntar också tills PS5 släpps och precis som du säger har dom nog hunnit fixat och putsat upp spelet tills dess.

Testpilot

Jag är avundsjuk.

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Snälla CDPR: visa demon, visa demon, visa demon, visa demon, visa demon, visa...

Redan bekräftat att de kommer att visa upp den på Gamescom De väljer att inte visa den för allmänheten nu för att ha något att visa upp sedan. Fanns i gömda dokument som hade något med pre-order att göra där det fanns ett textdokument från CDPR

"Finally, after months of preparation, we can share with you two big things we have been hard at work on — CP2077's cinematic story trailer and a brand new gameplay demo! Yes, yes, we know — for now, the demo is only available to the lucky ones who managed to get tickets to E3 and the rest of you will have to wait until gamescom or the public dev Q&A unveiling stream at PAX in August. Yeah, we can already feel the bashing you're gonna give us online :(. "Why are you not treating us fair", "why is the gameplay not being released right away?". The reason is we want to make the most out of the months of work we put into the demo and first showcase gameplay live at E3 and gamescom. Releasing gameplay right away would make the gamescom presentations pointless and would significantly limit our chance to build hype. Why do we need to build hype? To get more gamers interested in CP2077 and, hopefully, convince them to give it a go. We are putting our hearts and souls into making CP2077 a great game and we would like as many gamers as possible to find out about it and experience its amazing story. Also, hype can turn into sales (after all, we are not a charity), and good sales allow us to grow, take creative risks and deliver new, great games for you to enjoy.

And let’s not forget about one more super important announcement — the release date. Less than a year from now, on April 16th, 2020, you’ll finally be able to sink your teeth into Cyberpunk 2077.

As you probably noticed, we prepared 2 editions of the game. Why only two? Because when we pre-order ourselves, we don’t like to go to Wikipedia to compare content. We have a simple deal: there’s the standard edition, the one we think most gamers will choose, and a limited Collector’s Edition. While we're pretty proud of the CE, we'd like to turn your attention to that first one. Why? Because we have really maxed out the physical capacity of the box with goodies. We think this raises the bar for "standard" and we hope you'll think so, too. Also, since pre-orders are live, you might be wondering if there’s any point in placing an order now. Yes, if you want to give us some extra support. Pre-orders help us build anticipation — the more copies you pre-order, the more likely it is for us to get retail (both digital and physical) behind the game. Therefore, if you like what you see, we will appreciate you "voting yes" for CP2077 with a pre-order. If you are still hesitating though, we would rather you wait for more materials or reviews. Our goal is for you to truly enjoy CP2077 and not regret a pre-order.

Take care and looking forward to seeing you in Night City! CD PROJEKT RED team"

Skrivet av Sisyr:

Förklaringen till att Keanu Reeves spelar ett "spöke" kallat Johnny är rätt simpel, tror jag. Spelar nog Johnny Silverhand (Reeves karaktär har ju även en silverfärgad robotarm), ett av tre val som "childhood hero". Gissningsvis blir den man väljer någon form av AI-assistant.

https://puu.sh/DEUzJ/4347c864cd.jpg

Skrivet av Laddemannen:

I orginalrollspelet Cyberpunk 2013 (tror jag det var) så dör Johnny när han tillsammans med Morgan Blackhand (skaparens spelkaraktär) stormar nått coreperation. Så han är nog ett VR-spöke eller liknanade. Det är min gissning iaf

Stämmer! Det går även att se att han bara är just ett hologram, det ser man i den cinematiska trailern. Precis när han dyker upp så flashar han till. Vi har faktiskt sett honom två gånger redan, men det var nog många som missade honom i den korta gameplay-trailern. Syns till höger i bild runt 10 sekunder.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag har nog aldrig längtat efter ett spel såhär mycket. Lagt in om semester redan. Jag.. En vuxen karl.

Geeks Gaming

Känns som man äntligen har spel att längta efter. Typ inte varit hypad på något spel på 3 år.
Halo på PC. Outer worlds och CP 2077.

Tråddemonen
Testpilot

@Tomas Helenius: Länge sen man såg dig så här taggad över ett spel. Är det sci-fi delen av din hjärna som vaknar till liv?

Medlem
Skrivet av phi:

Det är redan bekräftat det är Johnny Silverhand som han kommer att spela.

Missade det helt då jag nog inte spelat det. Trodde allt det syftade på Johnny i novellen Johnny Mnemonic. Reeves spelade honom i filmen sen. Det finns andra referenser till William Gibsons böcker, ninjan med nanofiber i tummen (laserpiskan som nämns), det finns ett gäng rastafarians i Count Zero som letar efter Papa Legba i cyberspace. Gissar på att man hittar fler... om/när de släpper demon.

FZ: och apropå det, kan ni fråga CD Project varifårn de har hämtat inspiration? Och kanske lite om vi kan få veta mer om karaktärsskapandet.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Redaktör
Skrivet av Zimpan:

@Tomas Helenius: Länge sen man såg dig så här taggad över ett spel. Är det sci-fi delen av din hjärna som vaknar till liv?

Som representant för framtiden vill jag testa hur realistiskt spelet är.


signatur
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Väntar också tills PS5 släpps och precis som du säger har dom nog hunnit fixat och putsat upp spelet tills dess.

...det kommer nog ändå bli så att jag står i kön som alla andra på releasedagen....

Medlem

Ser verkligen fram emot cyberpunk.

BTW jag tror jag träffade Calles dubbelgångare igår.
Calle har ingen släkting som heter mMicke och är skogshuggare?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Tråddemonen
Testpilot

@Tomas Helenius: De är smarta för diabetiker, jobbade med en person för ett par år sen som hade sådan.

Medlem

Gissar på att CD Project Red kommer göra ett bra spel, världen, storyn och atmosfären kommer nog vara top notch. Men har en känsla att deras combat/gameplay kommer vara medelmåttig.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Skrivet av Zimpan:

@Tomas Helenius: De är smarta för diabetiker, jobbade med en person för ett par år sen som hade sådan.

Diab... vadå? Min innehåller koffein.

Men ja, bästa hjälpmedlet på år och dag. Tycker Calle också, han menar att jag är kontorets första neuroenhancade människa.


signatur
Gnällkuk

@Tomas Helenius: vaddå, hur funkar den där? slipper du flasha gubbfläsket och vifta med sprutor?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Snälla CDPR: visa demon, visa demon, visa demon, visa demon, visa demon, visa...

augusti.

Tråddemonen
Testpilot

@Tomas Helenius: Får vi hoppas att du kan byta ut glasögonen mot dessa i framtiden också.

Vi får också hoppas att de inkluderar ekolokalisering, då kommer alla höra dig på kontoret när du knäpper eller klickar.

Ambassadör
Xbox

Helt sinnessjukt hypad inför det här. Keanu gjorde ju inte saken bättre... Vilken snubbe!

En del av mig vill se gameplay i augusti, men egentligen vill jag gå in blint utan (fler) spoilers.


signatur

Jump in.

Medlem

Är så barnsligt taggad fortfarande, det enda orosmomentet för mig är om min dator pallar att köra det med så pass höga inställningar att det blir snyggt, utgår från att det kommer finnas saker med spelet jag inte tycker är klockrena, strider t.ex. MEN så länge jag får gå runt i en mer eller mindre öppen cyberpunkvärld i ett rollspel och bara.. vara där, så kommer det att vara en av de bättre spelupplevelser jag haft, har älskat Deus Ex-spelen trots att de bara delvis varit detta, detta spel är ett sånt där spel som man fantiserat om innan man ens känt till det, kul att nån gör sådana spel fortfarande.

12
Skriv svar