Medlem
Bakis

Alla blir vi mer eller mindre bakis efter en natts hårt drickande. Har funderat ett tag på att testa bakis tabletter som man ska ta innan man går och lägger sig samt när man vaknar, någon som har testat och vet om det verkligen fungerar?

Medlem

Polare prövade en tablett, och det vart tydligen värre

Medlem

Jag vet att det inte är svaret du vill ha men vore inte den bästa lösningen att inte dricka alls. Ingen fylla, ingen baksmälla.

Inaktiv

Drick 2-3 glas vatten, 1 glas mjölk och ät en macka innan du går och lägger dig.

Häll och skölj ur alla burkar/flaskor så slipper du doften när du vaknar.

Ha gärna en flaska med vatten tills hands vid sängen när du vaknar.

Kroppen behöver mycket vatten, vila och men inte allt för mycket näring.
(Det vill säga helst inte en stor fläskig pizza/donkan, eller läsk och dylikt)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

baka lite is så ska det nog ordna sig

fairfax tog orden ur min mun :=) (eller var det tvärtom)

Medlem

Du blir bakis för att du ha fuckat upp din levers tillverkning av alkohol.
Levern tillverkar en mycket liten mängd alkohol för att kroppen ska kunna lösa diverse ämnen som endast är lösliga i alkohol.

När du sedan hivat i dig ett par helrör så uppfattar systemet detta och säger till levern "Nu svämmar vi över i alkohol. Stäng av produktionen!"
Sen när aloholen gått ur systemet, så tar det ett par timmar för levern att dra igång sin egna alkoholproduktion igen.

Under tiden ligger alla dessa ämnen som leverns egna alkohol skulle lösa upp och samlas på hör, skitar ner i systemet.
Blandannat svarar kroppen då med att frigöra adrenalin, vilket leder till bl.a ökad puls och muskelaktivitet i mag-tarmkanalen.

Därför mår du illa.

Drick vatten.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Fattar inte vad som är så kul med att supa ihjäl sig. Är man törstig så dricker man vatten. Vill man ha roligt så finns det alkoholfria aktiviteter.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vissa anser att det är riktigt kul att vara ute med kompisar och supa sig fulla och ha det jävligt trevligt på köpet. Prova på det nån gång :).

Medlem

Allt blir roligare när man är lite full, men man ska dricka med måtta

Medlem
Skrivet av WaltX:

Fattar inte vad som är så kul med att supa ihjäl sig. Är man törstig så dricker man vatten. Vill man ha roligt så finns det alkoholfria aktiviteter.

Det där säger iofs dom flesta människor som inte dricker.
Man behöver inte bli någon idiot och bara hiva i sig alkohol när det finns tillgängligt, plus att det är vetenskapligt bevisat att man faktiskt blir gladare, socialare och trevligare tills en viss gräns i sitt alkoholdrickande.

Till trådskaparen ; Se till att äta något innan du går och lägger dig, se till att dricka vatten för att jämna upp mot alkoholen som du druckit (alkohol fördriver vätska som vatten), och ja drick inte tills du blir så full att du får minnesluckor.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av WaltX:

Fattar inte vad som är så kul med att supa ihjäl sig. Är man törstig så dricker man vatten. Vill man ha roligt så finns det alkoholfria aktiviteter.

kanske dags att testa?

jag nästan lever för att dricka.. jag dricker faktist en öl just nu och jag är heeeeeeeelt själv

jag har fan skit skoj, livet blir så mycket roligare
nu ska jag spela något, men jag kommer nog undvika bilspel ikväll, vill ju inte att en olycka ska hända online

dont drink and drive, just drink and smile

on topic så funkar tabletterna om du inte dryckit överdrivet mycket

resorb har dem flesta vitaminerna och andra ämnen kroppen förlorar när du dricker alkohol

om du inte har resorb testa med att ploppa ner en multivitamins brus tablett i ett stort glas vatten innan du lägger dig, och som andra påpekat drick jävligt mycket vatten så kan du undvika en del av bakfyllheten

ta gärna en frukt eller något innan läggdags också, det funkar faktist ganska bra på mig

bästa tipset jag sett här hittils är att ha ett glas vatten brevid sängen ifall man vaknar upp, och jag personligen vaknar upp flertal gånger när jag är hyffsat full, så det är bra att fylla på med vätska så man inte torkar ut och blir ett russin

hey hå

Medlem

Istället för att ta tabletter mot bakfylla så kan man be någon att ge en rejäl käftsmäll:D


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Istället för att ta tabletter mot bakfylla så kan man be någon att ge en rejäl käftsmäll:D

Ja för ett krossat käkben eller värre skador är lätt bättre än baksmälla


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det bästa är att ta sig en återställare, en kall öl funkar klockrent.

Medlem
Skrivet av Efraim:

Det bästa är att ta sig en återställare, en kall öl funkar klockrent.

Eller så satsar du på jämn fylla över tiden.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Alkohol är vätskeutdrivande så drick mycket vatten innan du lägger dig.

Man får en helvetes huvudvärk av uttorkning.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Eller sova tills man är återställd?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Eller sova tills man är återställd?

Tyvärr vaknar dom flesta låångt innan dom är återställda.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Är man kapabel att fixa mackor, dricka mjölk, vatten och tända doftljus när man kommer hem från party... då har man inte varit på party. Det är så JAG rullar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

lär dig leva med baksmällan eller kontrollera ditt drickande.

Själv lyfte jag skrot i helgen, det tog bort det värsta.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

lär dig leva med baksmällan eller kontrollera ditt drickande.

Själv lyfte jag skrot i helgen, det tog bort det värsta.

Ja, det funkar skitbra - springa bort skiten går också.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Ja, det funkar skitbra - springa bort skiten går också.


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem

Jag förstår inte riktigt varför man ska dricka, det smakar skit (förutom cider) och man mår inte så jävla bra.

Om man verkligen behöver dricka ofta / dricka för att ha kul, då har man ett ganska patetiskt liv imo

Medlem

Vad är du? 15 år? Jag kan säga att en iskall ÖL är nog det godaste som finns i hela världen :). Jag dricker för att ha kul tillsammans med kompisar och just för att det är gott, ser inget patetiskt med det?
Alla tycker vi olika saker är kul i livet, tycker inte du om att ha kul med kompisar när du dricker, tråkigt för dig, men det finns inget som gör det patetiskt.

Medlem

Jag är 18, jag snackar om när man behöver dricka för att ha kul.

Alltså, att man måste vara påverkad för att ha kul.

Om ni dricker en öl till maten eller vid datorn för att det är gott ger jag blanka fan i =P men när man måste vara "full" för att ha roligt har det gått för långt imo

Medlem

Som jag sa, vissa tycker det är roligare än att tex spela fotboll på en lördag. Alla tycker vi om olika saker, så det finns inget som gör det patetiskt.

Medlem

Jag är 23 (sett från Kuci att man ska börja med att nämna sin ålder?).

Skrivet av WaltX:

Fattar inte vad som är så kul med att supa ihjäl sig. Är man törstig så dricker man vatten. Vill man ha roligt så finns det alkoholfria aktiviteter.

Man "super" inte "ihjäl sig" för att man blir alkoholpåverkad, vad än det är för propaganda du gått på. För det andra tror jag inte för fem öre att det enda du dricker är vatten. Och om så skulle varit fallet, lev lite vettja.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

@bjosarn

"Vad är du? 15 år?"

Därför skrev jag mitt namn

Medlem
Skrivet av Kuci:

@bjosarn

"Vad är du? 15 år?"

Därför skrev jag mitt namn

Säker på att du heter 18?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Arggggh jag är så trött >:(

Ska sova, du förstår vad jag menar ändå

12
Skriv svar