Du får bara välja 1 spel.

Medlem

Conker's Bad Fur Day till N64 bästa spelet Rare gjort

Medlem

@Tassel: Finns ju en remake på wings.

Medlem
Medlem
Skrivet av haiko:

@Duke_Gamer: Ja DK tåls juh att spelas om

Oja kan man lungt säga.

Medlem

Moonstone!


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av kalle.lindestrom:

ändrar mig! jag vill se en remake på mulle meck bygger bilar ! kom igen ni vet ni vill det med

Jag erkänner! Jag vill ha det


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Syndicate från 1993, och inget tjafs med first person shooter av detta. Skall vara som orginalet gällande den biten.

img https://gamespot1.cbsistatic.com/uploads/scale_medium/mig/4/3...

Minnet av Syndicate är nice, tror dock inte jag skulle uppskatta det lila mycket idag tyvärr, jag gillade alla spel som lutade åt överbrutalitet, wings of fury, cannonfodder, dogs of war, persian gulf inferno, moonstone osv osv... 🤣

Medlem

Jag tänkte skriva Final Fantasy IX först, men det är så bra som det är att det inte behöver en remake. Nej, en remake av Xenogears där den ökända andra skivan är fixad så att den inte bara är en interaktiv bok utan lika spelbar som den första skivan, modern grafik, uppsnabbat stridssystem osv - det vore en remake det. Xenogears var ett fantastiskt spel, men tidens tand har gnagt hårt på det och det har stora brister som gör det svårspelat i dag. Så en remake skulle ge många nya och gamla spelare att få uppleva/återuppleva detta fantastiska äventyr.

Medlem

Thief series Med Unreal eller Unity eller CryEngine Motorn

Medlem

Transport Tycoon Deluxe

Medlem

Skulle vilja he ett nytt NOLF (No One Lives Forever)...härlig humor i 60-tals spion Austin Powers stuk.

Medlem

Enastående val. Vill lägga till phantasy star 1 och Shining in the darkness också.

Medlem

Ett spel som inte nämnts som jag vill se en remake av är Kurushi(Intelligent cube)...
Och kör med butwoofer(soffa) 😂 ... eller nej förresten.. Skulle bli åksjuk 😅
Men tänker mig tex bakgrunden i form av rymden ist för bara svart


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem
Skrivet av MeatGrinder:

Enastående val. Vill lägga till phantasy star 1 och Shining in the darkness också.

Vafalls. Har jag en SoA-frände på forumet?! Jag som trodde att jag var ensam i hela Sverige. Fistbump!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Tycker grafiken fortfarande fungerar i FO1+FO2. Däremot en riktig uppföljare till dessa spel hade jag inte tackat nej till. Anser inte Fallout 3 osv vara uppföljare, de är mer gödseldoftande nytagningar på Falloutuniversumet.

Absolut, men remakes är alltid trevligt ändå Ser själv fo3+ som spinoffs i fallout världen tbh, 4an var ju dock bedrövlig, knapt något arv kvar alls från de första spelen, kändes mer som en temapark i nån halvtecknad post apoc värld

Medlem
Skrivet av Zerp:

Transport Tycoon Deluxe

Finns ju, uhm typ iaf. Chris Sawyers locomotion.

Medlem

Time Commando - spelade det väldigt mycket på PC back in the days. Kommer ihåg det som väldigt snyggt och det här med alla olika vapen som kunde användas var fantastiskt!

Medlem

@Lasrod: Tackar, hade helt glömt bort det spelet, skall absolut ta en titt på det igen.

Medlem

Might & Magic VI - The Mandate of Heaven.

Tänkte först Baldur's Gate men då hade Beamdog kommit och kräkts ur sig sin dynga


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Skrivet av Ftmch:

Mafia.
(och då skulle det ju i drömmen vara en remake som även fördjupar spelet ytterligare med mer innehåll, fler uppdrag etc.).

mafia är redan perfekt. en helig gral som inte får störas..kolla bara på maffia 3 spyr i munnen


signatur

New life, New hope

Medlem

Unreal Tournament. Dagens grafikmotorer, i övrigt EXAKT samma spelkänsla och balans som det var 1999. Briljant form av remake i sådant fall. Jag minns att communityn pratade om det redan när UT2k3 var på tapeten, att folket hellre ville ha en UT99 remake utifrån ovan nämnda parametrar. Synd att ingen uppföljare har kommit i närheten av originalet.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Jag skulle säga Final fantasy VIII, jag spelade det mycket i mina yngre tonår vilket på något sätt gör att jag har mycket minnen från det då man hade tid till spel vilket man inte har nu på samma sätt. Dessutom minns jag att jag tyckte att både Rinoa och Selphie var väldigt attraktiva. Nu hade jag nog funderat hur jag kunde urskilja attraktivitet genom de få pixlarna Men nostalgin hade absolut varit på topp med en äkta remake!

Medlem

underbart att see alla svar och så många underbara vall av spel till loch med spel jag alldrig hört talas om men sedan var ja väldigt sen in i data världen så spel från 80 till tidigt 90-tal vet jag inte mö om.

Medlem

Moonstone tror jag

Medlem

Denna är lite udda, men jag skulle nog välja Alundra 2. Jag har spelat detta spel säkert fyra gånger rakt igenom. Väldigt bra minnen med detta spel, och rösterna står sig rätt bra än idag och likaså storyn och karaktärerna. Däremot skulle jag säga att grafiken och gameplayet inte åldrats särskilt väl.

Många kommer kanske mest ihåg Alundra, och inte Alundra 2. Alundra var ju ett riktigt schysst 2D RPG i stil med A link to the past. Det var riktigt roligt och har nog åldrats desto bättre tack vare 2D-grafiken. In kommer sedan Alundra 2 och har absolut ingenting att göra med det första spelet. Någon kommer in och typ köper upp varumärket och gör sin egna grej av det, och fans av det första spelet hatar det medan nya spelare (som jag själv) diggar det desto mer. Att se en uppföljare eller till och med en prequel på det vore hur läckert som helst. Slutet lämnar ganska lite att ta på, men det finns en hel del om huvudpersonens far som man skulle kunna göra prequel på. Hade gått igång på en remaster också.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Destiny 2, förutsatt att jag får spela alla expansioner.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Alien vs Predator 2 väljer jag istället.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av bloat:

Suikoden 2

Ja, herregud vad jag skulle vilja se en remake på Suikoden 2. Ett fantastiskt, underbart spel - ett av de bästa någonsin.

Medlem
Skrivet av Superknasen:

Conker's Bad Fur Day till N64 bästa spelet Rare gjort

Gjordes ju en remake på det till xbox med upphottad grafik.

Medlem
Skriv svar