Discord varslar delar av sin personal, kommer skiftar fokus framöver

Robot
Discord varslar delar av sin personal, kommer skiftar fokus framöver

Den populära plattformen skär ned manstyrkan på marknadsföringsfronten.

#discord


Geeks Gaming

Känns logiskt. Jag tycker discord ska göra det discord gör bäst...krascha
Skämt åsido så ska man såklart fokusera på kärnan, dvs kommunikation och community och låta andra sköta resten.

Geeks Gaming

Även om jag gillar chatten så längtar jag tillbaka till mumble/TeamSpeak

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Känns logiskt. Jag tycker discord ska göra det discord gör bäst...krascha
Skämt åsido så ska man såklart fokusera på kärnan, dvs kommunikation och community och låta andra sköta resten.

Krascha? Har då aldrig vart med om att programmet har kraschat.
Är det vanligt att det händer för andra?

Medlem
Skrivet av Ghan:

Krascha? Har då aldrig vart med om att programmet har kraschat.
Är det vanligt att det händer för andra?

Aldrig haft något problem med att discord crashar, eller att det har varit ett stort problem hos någon.

Det enda som discord har haft som problem är ju overlayen crashar/laggar vissa spel.

Geeks Gaming
Skrivet av Ghan:

Krascha? Har då aldrig vart med om att programmet har kraschat.
Är det vanligt att det händer för andra?

Skrivet av Arkaith:

Aldrig haft något problem med att discord crashar, eller att det har varit ett stort problem hos någon.

Det enda som discord har haft som problem är ju overlayen crashar/laggar vissa spel.

Nej, jag som uttryckte mig dåligt. Tänkte mer på deras servrar

Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

Även om jag gillar chatten så längtar jag tillbaka till mumble/TeamSpeak

Ventrilo är rätta virket! Gruppsamtal i Skype när du vill gå lite crazy!

Medlem

Discord behöver knappt nån marknadsföring eller PR längre i vilket fall som helst.

Medlem

Kommer alldrig sluta använda discord så länge det finns även om team speak 5 kommer. Det som är bra med Discord du kan vara med en mängder av olika servar typ jag har 1 server om MMO spel 1 server för Heroes of might and magic 3 en för Nexus för få hjälp och sånt med modar för skyrim. Det bästa är att det går och chatta eller voice chatta visst kunde man skriva på team speak men ofta så missa folk vad man skrev och man kunde bara vara på 1 server åt gången pga ja när du connecta så var du automatiskt med i voice chatten.

Medlem
Medlem

Det Discord fick mig att avinstallera för LÄNGE sedan var Skype pluss teamspeak/mumble. verkligen en mycket bra platform för det dom gör. Dock ställde jag mig frågande till försöket att också vara en "store-front" - vilket dom tydligen misslyckades med. men inte så konstigt när det vart svårt att finna i deras UI och verkligen inte alls passade in med vad dom sysslade med.

Jobba med att skapa bra tjänster för de som har nitro osv. fokusera på det som gör att man använder Discord. Så skall dom nog klara sig bra.

Geeks Gaming
Skrivet av AplAy:

Ventrilo är rätta virket! Gruppsamtal i Skype när du vill gå lite crazy!

Usch för Skype. Då tar jag hellre burktelefon

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Usch för Skype. Då tar jag hellre burktelefon

Folk som använde skype när dem skulle spela något var ju... bleh. Sämst kvalité på allt.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Aldrig haft något problem med att discord crashar, eller att det har varit ett stort problem hos någon.

Det enda som discord har haft som problem är ju overlayen crashar/laggar vissa spel.

Jag har lite problem att folk säger mitt ljud hackar ibland.. vet inte varför. Har rätt så bra prylar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Får få personer har Discord Nitro. Därför tjänar de för lite pengar.

Medlem

Jag har faktiskt få problem med discord, men det var ju inte helt lyckat med spelsatsningen, det kom litet för sent och de var en aningen för liten aktör. Absolut inte så jag längtar bort eller så, det är en bra tjänst. De lyckades ju med att kombinera IRC-like med voice chat, på ett bra sätt.

Medlem

@Ankh: Om ljudet "hackar" så beror det på latency till servern som voicen ligger på, eller bara vanlig packetloss.

Medlem
Skrivet av spikes:

@Ankh: Om ljudet "hackar" så beror det på latency till servern som voicen ligger på, eller bara vanlig packetloss.

Dock samma problem med 2 olika hårdvara...och har precis flyttat och fått nytt internet. Fortfarande samma problem.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Ankh: Då är det antagligen server latency. Testa att byta vilken server du är på i discord server settings. (om det är din egen server dvs)

Medlem
Skrivet av spikes:

@Ankh: Då är det antagligen server latency. Testa att byta vilken server du är på i discord server settings. (om det är din egen server dvs)

Det ska jag omedelbart göra. Tack!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar