Ubisoft stämmer site som sålt fusk till Rainbow Six: Siege

Robot
Ubisoft stämmer site som sålt fusk till Rainbow Six: Siege

Site tog 125 kronor om dagen för att vinna oärligt.

#fusk, #rainbow-six-siege, #ubisoft


Medlem

Man kan undra vilka dumhuvud betalar 125kr per dag för att fuska.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MEG
Medlem

Helt rätt, förstår inte heller varför man fuskar i multiplayer och inte heller varför man betalar för det.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

helt rätt.. hoppas han blir stämd för miljoner patetiska äckliga fuskare.

Medlem

Det sorgliga är att c:a 40% fuskar enligt en stor studie. Fuskindustrin är gigantisk. Sen quittar folk som jag, dvs livslångt dedikerade fps-spelare, pga att man blir så less på fuskare. Kvar blir en större och större andel fuskare som dominerar vanliga vanillaspelare. Så jag känner stor glädje när jag ser att spelföretag börjar ge sig efter fusksajterna.

www.forbes.com/sites/nelsongranados/2018/04/30/report-cheatin...

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Det sorgliga är att c:a 40% fuskar enligt en stor studie. Fuskindustrin är gigantisk. Sen quittar folk som jag, dvs livslångt dedikerade fps-spelare, pga att man blir så less på fuskare. Kvar blir en större och större andel fuskare som dominerar vanliga vanillaspelare. Så jag känner stor glädje när jag ser att spelföretag börjar ge sig efter fusksajterna.

www.forbes.com/sites/nelsongranados/2018/04/30/report-cheatin...

Oj, 40%? Tänker att det måste variera kraftigt från spel till spel ändå. Du råkar inte sitta på en källa?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Det sorgliga är att c:a 40% fuskar enligt en stor studie. Fuskindustrin är gigantisk. Sen quittar folk som jag, dvs livslångt dedikerade fps-spelare, pga att man blir så less på fuskare. Kvar blir en större och större andel fuskare som dominerar vanliga vanillaspelare. Så jag känner stor glädje när jag ser att spelföretag börjar ge sig efter fusksajterna.

www.forbes.com/sites/nelsongranados/2018/04/30/report-cheatin...

Fast urvalet begränsar sig rätt rejält geografiskt. "The company surveyed 9,436 consumers and online gamers in China, Germany, Japan, South Korea, UK, and the US." De har ju valt länder där fusk traditionellt är utbrett. Släng in Ryssland i det här så stiger nog siffran en del..

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

Fast urvalet begränsar sig rätt rejält geografiskt. "The company surveyed 9,436 consumers and online gamers in China, Germany, Japan, South Korea, UK, and the US." De har ju valt länder där fusk traditionellt är utbrett. Släng in Ryssland i det här så stiger nog siffran en del..

Kort fråga: har du en källa för ditt uttalande?

10,000 personer utgör i övrigt en MKT stark statistisk bas, samt länder från nästan alla stora kulturella grupper i spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Oj, 40%? Tänker att det måste variera kraftigt från spel till spel ändå. Du råkar inte sitta på en källa?

Källan är artikeln jag länkade

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Källan är artikeln jag länkade

Haha, tack. Jag skyller på febern!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Människor är fan helt jävla otroliga. Herregud. Samma sak med all karmawhoring på Reddit t ex.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

KoP
Medlem
Skrivet av Acatoth:

Det sorgliga är att c:a 40% fuskar enligt en stor studie. Fuskindustrin är gigantisk. Sen quittar folk som jag, dvs livslångt dedikerade fps-spelare, pga att man blir så less på fuskare. Kvar blir en större och större andel fuskare som dominerar vanliga vanillaspelare. Så jag känner stor glädje när jag ser att spelföretag börjar ge sig efter fusksajterna.

www.forbes.com/sites/nelsongranados/2018/04/30/report-cheatin...

Sorgligt att det finns en så stor andel oärliga rövhål där ute. 😔
Fuskar man i spel gentemot andra så lär man ju som människa vara oärlig i andra aspeker utav livet. 🤔

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Kort fråga: har du en källa för ditt uttalande?

10,000 personer utgör i övrigt en MKT stark statistisk bas, samt länder från nästan alla stora kulturella grupper i spelvärlden.

Jag blir skeptisk när man lämnar stora delar av Europa, hela Australien och Ryssland utanför en sån här undersökning. Fusk kan i många fall vara kulturellt betingat och därför bör man inkludera flera geografiska områden. Att 40% amerikaner fuskar kan väl knappast förvåna någon..

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

Fast urvalet begränsar sig rätt rejält geografiskt. "The company surveyed 9,436 consumers and online gamers in China, Germany, Japan, South Korea, UK, and the US." De har ju valt länder där fusk traditionellt är utbrett. Släng in Ryssland i det här så stiger nog siffran en del..

Har märkt att det är en stor skillnad mellan europa och america genom att spela BF V och sedan kolla subredditen. Folk postar listor med typ 10 spel med tydliga fuskare på en dag medans när man spelar på europeiska servrar så är det väldigt sällan att man ser någon fuskare.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Man kan undra vilka dumhuvud betalar 125kr per dag för att fuska.

Samma personer som går på anabola?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar