Jultraditionsspel
Något som jag brukade göra men har varit lite dålig på att upprätthålla är att spela Donkey Kong Country 3 med MERRY-fusket aktiverat. Skapar en ganska skön julstämning under bonusarna, speciellt när det är en snöbana.
Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.
Samma här. Donkey Kong Country 3 med MERRY igång alltså. Vinterstadbanorna i Diddy Kong Racing är också mysiga. Och julkalendervärlden i Banjo-Kazooie. Rare kunde allt det här med julmys.
Arkham Asylum och Arkham City kör jag alltid igenom vid juletid, när dom är avklarade blir det att kolla på Die Hard 🎅
Vet inte varför det behandlas som ett mindre bra Batman spel av så många, men Arkham Origins är ett perfekt julspel. Utspelar sig till och med under julafton!
"Vilken jävla smäll!"
-Dynamit-Harry, ökänd psykopat aktiv i Stockholmsområdet under 80-talet
För mig blir det brädspel på julen - med familjen brukar det blir Carcasonne, där även min systerson på 7 år kan vara med och med polarna brukar det bli något mer omfattande som Terragforming Mars eller något liknande.
:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::
Half-Life-serien brukar få sig en genomkörare under november/december. Framförallt HL1 ger mig en massa härliga minnen från sent högstadie då jag och polarna alla köpte det vid release. På rasterna brukade vi diskutera hur vi hade tagit oss igenom olika delar av spelet osv, härlig tid.