Final Fantasy VII Remake försenat

Robot
Final Fantasy VII Remake försenat
Medlem

Ingen fara, slipa gärna och gör det så bra som möjligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

6 dagar innan Cyberpunk alltså. Vet inte om det känns så smart.

Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

6 dagar innan Cyberpunk alltså. Vet inte om det känns så smart.

Sabbar ju hela våren. Hade tänkt klara detta innan Cyberpunk. Men men, får hoppas att det blir bra i alla fall.

NuZ
Testpilot

Precis innan Cyberpunk? Låter sådär det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Sabbar ju hela våren. Hade tänkt klara detta innan Cyberpunk. Men men, får hoppas att det blir bra i alla fall.

Ja det känns lite surt. Årets två toppspel för min del, så det hade varit roligt att riktigt få ta sig tid med båda. Men det blir till att kötta Remaken under de sex dagarna innan Cyberpunk kommer då.

Medlem

Den som väntar på ett FF spel får vänta ordentligt. Det är en naturlag.

Medlem

Men dra mina blåbär i gruset, så nu kommer Cyberpunk och detta krocka rejält.

Medlem

Tycker dom kan försena till ps5 lanseringen

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

6 dagar innan Cyberpunk alltså. Vet inte om det känns så smart.

Precis min tanke. Tro absolut att FF kommer och hamna i skymundan den 16. Om nu inte Cyberpunk själva väljer och flytta fram sitt datum nån vecka för att dom är osäkra i sig och inte få den hype när det släpps då folk är i full närvaro och spelar FF.

Medlem

Bara det inte försenas fler gånger så. Jag har väntat i fem år, jag klarar en månad till.

Ambassadör
Xbox

Jag väntar ändå tills hela spelet är släppt runt 2025 eller något så det spelar ingen roll för min del.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag väntar ändå tills hela spelet är släppt runt 2025 eller något så det spelar ingen roll för min del.

Samma här. Inte en chans att jag betalar 600 spänn för en bit av spelet och sen får vänta oklar tid på nästa del.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Med tanke på hur länge de tagit på sig så har de haft gott om tid på sig att polera spelet och anställa mer folk för att få ut skiten i tid. Att ursäkta bolag med "så länge det blir bra" och "jag väntar gärna så det blir färdigt" ser jag som skitsnack. Dom har haft tid att fixa saker efter de utannonserat releasedatum.

Medlem

Känns som många spel blir försenade nuförtiden.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

6 dagar innan Cyberpunk alltså. Vet inte om det känns så smart.

Känns som det kan komma ytterligare än försening.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag väntar ändå tills hela spelet är släppt runt 2025 eller något så det spelar ingen roll för min del.

Är helt inne på det jag med, ser fram emot spelet men de är ett ofärdigt spel om inte hela spelet släpps. Tålamod har jag, och andra spel att spela så länge de med

Medlem

Jag är lite förvirrad här, kommer man vara typ 30timmat i första staden eller hur har dom tänkt?
Kommer hela spelet bli typ 90-120 timmar alltså?
Jag gillade 7:an så att om dom lyckas med detta så har jag mycket att se fram imot antar jag.
Vill man ha den korta historien och inte orkar vänta imellan delarna så kan man spela orginalet?
Men ifall dom lägger ner projektet efter två tredjedelar eftersom att det inte sålt som förväntat så skulle det kännas helt värdelöst....

Aja, man får hoppas på det bästa.

Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Jag är lite förvirrad här, kommer man vara typ 30timmat i första staden eller hur har dom tänkt?
Kommer hela spelet bli typ 90-120 timmar alltså?
Jag gillade 7:an så att om dom lyckas med detta så har jag mycket att se fram imot antar jag.
Vill man ha den korta historien och inte orkar vänta imellan delarna så kan man spela orginalet?
Men ifall dom lägger ner projektet efter två tredjedelar eftersom att det inte sålt som förväntat så skulle det kännas helt värdelöst....

Aja, man får hoppas på det bästa.

Första delen är enbart Midgar, men det kommer givetvis vara mer öppet och extra grejer du kan göra jämfört med originalet. Alla delar ska vara "fullvärdiga" Final Fantasy spel, vad det nu innebär exakt är svårt att säga men det innebär troligen runt 30-40 timmar speltid skulle jag gissa på.

Oklart hur många delar det blir men sammanlagt kommer det säkerligen vara över 100 timmar. Det som blir intressant i nästkommande delar är hur de kommer ta sig an open world, har svårt att tro att det blir en äkta open world eftersom det skulle bli gigantiskt.

Remake storyn kommer att vara lik originalet men med nya inslag har man sagt, så det blir inte samma berättelse som originalet, kanske 90% likt återigen en gissning. Inte en chans att detta läggs ned, det kommer sälja garanterat.

Medlem

Så på långfredagen röd dag och måndagen röd dag så man får de på Tisdag den 14de då om man köper de på skiva?:/

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Första delen är enbart Midgar, men det kommer givetvis vara mer öppet och extra grejer du kan göra jämfört med originalet. Alla delar ska vara "fullvärdiga" Final Fantasy spel, vad det nu innebär exakt är svårt att säga men det innebär troligen runt 30-40 timmar speltid skulle jag gissa på.

Oklart hur många delar det blir men sammanlagt kommer det säkerligen vara över 100 timmar. Det som blir intressant i nästkommande delar är hur de kommer ta sig an open world, har svårt att tro att det blir en äkta open world eftersom det skulle bli gigantiskt.

Remake storyn kommer att vara lik originalet men med nya inslag har man sagt, så det blir inte samma berättelse som originalet, kanske 90% likt återigen en gissning. Inte en chans att detta läggs ned, det kommer sälja garanterat.

Ja, originalvärlden är stor men samtidigt förhållandevis tom. Det finns runt 20-30 olika ställen att besöka på världskartan. Jag hoppas förstås på en öppen värld i stil med FFXV, men det känns inte otroligt om det blir något i stil med FFX i stället. Eller kanske helt enkelt mer som i Uncharted att varje ny del eller avsnitt eller parti eller vad man ska kalla det påbörjas på en ny plats, utan någon resa dit. T ex att man är i Kalm och gör allt som går att göra det, sedan förflyttas handlingen automatiskt till Mythril Mine utan någon promenad på världskartan eller i någon öppen värld.

Testpilot
Skrivet av Tröjan:

Ja, originalvärlden är stor men samtidigt förhållandevis tom. Det finns runt 20-30 olika ställen att besöka på världskartan. Jag hoppas förstås på en öppen värld i stil med FFXV, men det känns inte otroligt om det blir något i stil med FFX i stället. Eller kanske helt enkelt mer som i Uncharted att varje ny del eller avsnitt eller parti eller vad man ska kalla det påbörjas på en ny plats, utan någon resa dit. T ex att man är i Kalm och gör allt som går att göra det, sedan förflyttas handlingen automatiskt till Mythril Mine utan någon promenad på världskartan eller i någon öppen värld.

Jo precis. Jag fick dock intrycket av att mellan Midgar och typ Costa del Sol är det en jäkla bit, även om det i spelet ser kortare ut. Så det beror helt på hur de vill beskriva världen. I originalet får du ju en del fordon som du kan köra runt med i världen, hur kommer det fungera?

Jag tror också det blir mer FFX än XV, men där ligger den stora utmaningen tror jag och det blir spännande att se hur de får ihop det.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Den som väntar på ett FF spel får vänta ordentligt. Det är en naturlag.

Jaa Alienshade, du väntar väl ordentligt nu.
Jag vill inte veta av något slarv med väntandet!

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jo precis. Jag fick dock intrycket av att mellan Midgar och typ Costa del Sol är det en jäkla bit, även om det i spelet ser kortare ut. Så det beror helt på hur de vill beskriva världen. I originalet får du ju en del fordon som du kan köra runt med i världen, hur kommer det fungera?

Jag tror också det blir mer FFX än XV, men där ligger den stora utmaningen tror jag och det blir spännande att se hur de får ihop det.

Jag vill helst ha en öppen värld, och blir det så så borde det ju gå utmärkt att fylla ut världen med lite mer innehåll. Några mer byar, lite mer platser att besöka och mer hemligheter. Jag är väldigt nyfiken på hur de tänker göra, men allra mest sugen och nyfiken är jag på Forgotten city-partiet.

1
Skriv svar