Skaparen av den bästa banan i Titanfall 2 kallar den ett "svart hål av resurser"
För att lyckas med den fenomenala banan Effect & Cause behövde Respawn kraftsamla ordentligt.
#bandesign, #respawn-entertainment, #titanfall-2
Spelade av en händelse igenom just Titanfall 2 innan jul och det var faktiskt riktigt underhållande. Gillar också banan med antennen, riktigt stor karta man avverkar fram och tillbaka. Roligt att de visar att Respawn kan göra bra kampanjer när de vill (då föregångaren saknade detta). Tror det är lätt den bästa kampanjen jag spelat senaste åren, inte för att det finns i överflöd konkurrens då men iallfall.
Som en annan nyhet här nämner Bulletstorm utvecklarnas nya spel, där hade jag gärna sett en uppföljare istället.
Var för övrigt lite cliffhanger slut vill jag minnas.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Titanfall 2 har ärligt talat den bästa single player kampanjen jag spelat på fruktansvärt länge. Visst finns det många fler som är bra, kanske till och med lika bra, men lägger ändå Titanfall 2 högst upp på listan just för att jag inte förväntade mig det överhuvudtaget. Inget hann kännas tjatigt förren de introducerade något nytt genom hela kampanjen, gång på gång.
"Dishonored 2" hade en liknande funktion där man tittade i en spegel tror jag och kunde se det förgångna. Men Dishonoreds spegelhus är en av de bästa spelnivåerna i något spel. Otroligt välgjort.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Effect & cause heter den väl?
Helt rätt, lurigt av dem!
För mig är minnet av banan där dom bygger ihop ett träningsområde starkast, så sjukt bra kampanj att jag blir riktigt sugen på att spela det igen.
Just nu verkar det inne med att gapa om hur underskattat TF2 var, men ärligt talat hade MP delen sina problem; så som korta matcher, små banor, för mycket kö och laddningstider mellan matcherna och vissa riktigt tråkiga grejor som auto-aim pistolen.
Med det sagt så var rörelsesytemet helt magiskt och Apex kommer inte i närheten för mig, så jag önskar mer av den kakan, kanske den dagen BR dör.
För mig är minnet av banan där dom bygger ihop ett träningsområde starkast, så sjukt bra kampanj att jag blir riktigt sugen på att spela det igen.
Just nu verkar det inne med att gapa om hur underskattat TF2 var, men ärligt talat hade MP delen sina problem; så som korta matcher, små banor, för mycket kö och laddningstider mellan matcherna och vissa riktigt tråkiga grejor som auto-aim pistolen.
Med det sagt så var rörelsesytemet helt magiskt och Apex kommer inte i närheten för mig, så jag önskar mer av den kakan, kanske den dagen BR dör.
Hade också svårt att bli lika fast i tvåan. Ettan spelade jag frenetiskt mycket.