Hur påverkar Corona/Covid-19 dig och hur hanterar du det?

Skägg.
10 Chambers
Hur påverkar Corona/Covid-19 dig och hur hanterar du det?

Just nu jobbar jag hemifrån, med två minimalt sjuka barn men som enligt skolans direktiv bör vara hemma. Det är också relativt tomt på kontoret, där många hellre tar det säkra före det osäkra och jobbar på distans. Vi har ändå ett väldigt digitalt jobb. Nästa vecka blir säkert ännu mer intressant, både vad det gäller nya restriktioner och egna försiktighetsåtgärder.

Min största farhåga just nu är en inbokad London-resa i slutet av juni, där jag och barnen förhoppningsvis ska gå på Harry Potter-museum. Allt är betalt och klart, utan avbokningsmöjligheter.

Och så här kommer det ju se ut, en pandemi påverkar oss i stort och smått. Men låt oss fokusera på det, inte vad myndigheter och andra människor borde göra och inte göra. Håll det personligt, jag tror ändå det finns ett behov att skriva av sig.


signatur
Medlem

Än så länge inget alls.
Det pratas om Corona men i övrigt är det ingen skillnad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ända skillnaden för mig är att det pratas mycket om det. Bor dock i ett litet samhälle i norrbotten. Arbetet(kassör på butik) har pågått som vanligt. Dock min lediga helg nu så får se till veckan om kaoset kommit hit

Backloggens befriare

Bytte jobb för en dryg månad sedan, var väl inte så smart med facit i hand då jag jobbar i en oerhört utsatt branch. Men jag är inte så orolig, det blir som det blir. Men visst märks det. Speciellt nu när hysterin verkligen tagit tag i det stora landet i väst och både NBA och NHL har tagit paus.

Men så till den viktiga frågan? Hur påverkar detta FF idag?!


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av keffkebab:

Bytte jobb för en dryg månad sedan, var väl inte så smart med facit i hand då jag jobbar i en oerhört utsatt branch. Men jag är inte så orolig, det blir som det blir. Men visst märks det. Speciellt nu när hysterin verkligen tagit tag i det stora landet i väst och både NBA och NHL har tagit paus.

Men så till den viktiga frågan? Hur påverkar detta FF idag?!

Vi jobbar på att få till FF!

I övrigt tror jag det är bra att som några redan gjort i tråden att skriva ”inget särskilt” som motvikt till bilder på tomma pastahyllor.


signatur
phi
Medlem

Frivilligt tagit paus från MMA-träningar och gym framöver och nöter på med kettlebells hemma istället. Fortsätter jobba på kontoret men vi har stoppat alla tjänsteresor, konferenser, afterworks etc och det är väl bara en tidsfråga innan vi börjar jobba hemifrån. Undviker kollektivtrafik.

Men i övrigt så rullar livet och vardagen på som vanligt.

Medlem

För mig har det inte påverkat särskilt mycket annat än att jag nojjar lite mer, är en nojjig person av naturen så det bara blir så liksom. Har varit krasslig för ett par veckor sedan (typ precis när det drog igång) så man har tänkt lite sådär "är det corona jag har?" etc. Jobbar dock inom promenadavstånd från hemmet så jag slipper sitta bland hostiga resenärer på pendeltåg och annat åtminstone. Förutom det är det väl bara att jag skäms lite över min småkroniska snuva och rethosta som jag alltid har såhär års.

Utöver det är det bara lite skönt att ha en ursäkt för att inte gå ut och göra så mycket då jag ändå fortfarande är jäkligt trött efter vintern och mest vill chilla i hemmet på helgerna.

Medlem

Samma som dig Calle, hemma med två minimalt sjuka barn. Jobbar hemifrån. På kontoret i veckan märker man att folk håller avstånd gärna en tom plats emellan i möteslokalen. Annars inget annat. Vi skulle träffa några bekanta i helgen. Får sitta hemma och spela istället...jobbigt😭😃

Medlem

Sambon uppvisade lätta symptom men har ingen bekräftad smitta. Det började tidigt denna veckan och efter rådfrågning med jobbet så arbetar jag hemifrån. I övrigt ingen större påverkan mer än att det inte går att gå in på en enda hemsida utan att något om corona nämns.

Det blir en isolerad helg, så mycket spelande förmodligen. Skaffade Deep Rock Galactic för några veckor sedan, så det lär väl bli lite grävexpeditioner i jakt på guld och allsköns mineraler


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Är rätt tomt på kontoret, i övrigt inget särskilt på ett personligt plan.

Medlem

Inte särskilt påverkad, då jag är en arbetslös kille som spenderar mestadels av tiden på hemmaplan. Så det är på gott och ont, så att säga. Men får i övrigt se till att hålla mig lugn för dotterns skull.

Medlem

Lite försiktigare när man är ute bland folk, men arbetsmässigt är det ingen skillnad från tidigare, då jag arbetat hemifrån de senaste åren (egenföretagare inom IT).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Har en sjuk äldre far som jag tar hand om på heltid. Jag känner effekten utav paniken, men försöker hålla lugnet och hygienen på topp. Men om det blir värre smittspridning så lär risken enbart öka och det är jag både rädd för och beredd på.

Så lite svårt att koppla av, men försöker göra det bästa utav situationen ändå.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jobbar på bank så vi har väldigt tydliga riktlinjer att följa då vi gärna undviker scenarion där corona börjar härja på kontoret


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Egenföretager med butik.
Kan inte jobba hemifrån, utan träffar folk hela tiden.
Tvättar mig ofta och håller mig hemma under ledig tid.
Vad en ska göra om en blir tvungen stänga sitt enda levebröd. ingen aning.
En får ta en dag i taget och se vad som sker i världen.

Testpilot

Ja, om det inte hade varit för viruset hade jag varit på väg till Paris just nu. Har en kompis som bor där och hade tänkt hälsa på. Men hann aldrig boka vilket var bra såhär i efterhand.

Annars har jag kunnat jobba hemifrån och knappt behövt gå ut, förrän i dag då jag var inne i stan. Märktes att det var rätt tomt på tåg och sådär.

Tråkigt även som fotbollsintresserad att i princip alla ligor ställer in matcher. Hoppas att FF går att rädda, vi behöver det!

Medlem

Inga större saker ännu mer än att Formula 1 blev inställt och fonderna har blivit lite mindre. Men det är bara en sport och lite pengar så det kunde vara värre.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mutumba:

Ja, om det inte hade varit för viruset hade jag varit på väg till Paris just nu. Har en kompis som bor där och hade tänkt hälsa på. Men hann aldrig boka vilket var bra såhär i efterhand.

Annars har jag kunnat jobba hemifrån och knappt behövt gå ut, förrän i dag då jag var inne i stan. Märktes att det var rätt tomt på tåg och sådär.

Tråkigt även som fotbollsintresserad att i princip alla ligor ställer in matcher. Hoppas att FF går att rädda, vi behöver det!

Det blir FF!


signatur
Medlem

Påverkar mig personligen inte särskilt mycket. Oron har lagt sig efter dom första hysteriska veckorna när larm om massdöd regnade in från Kina. Tänker nu mest på våra äldre och andra utsatta som kan råka illa ut.

Samhällets beredskap kommer att prövas ordentligt, speciellt sjukvården förstås men Sverige verkar vara mer på alerten än t.ex Italien och vi kanske kan förhindra att få samma scenario här med stängda städer. Förhoppningsvis kommer utbrottet att försvagas och tyna bort om inte alltför länge. Den som lever får se *host* [sorry].

Jag lever med njursvikt så varje års influensa eller kräksjuka slår ju hårt som en lastbil laddad med betong. Så är det att leva med ett immunförsvar som är lika effektivt som pappersnäsdukar i ett durkslag.
Så jag har erfarenhet av hur hygien ska skötas, handtvätt, städning och eftersom introvert som jag är så exponerar jag mig så lite som möjligt för andra människor denna tid på året.

Jag är jätte hispig just nu och skitskraj för att få detta skit, för jag vet att det skulle bli extremt allvarligt. Det icke roliga är att jag fick en kallelse till sjukhuset för njurkontroll. Sjukhuset som har stängt för besökare och där en patient nyligen avled av viruset här i veckan. plus ca 80min bussresa, bussen som sjuka människor tar till sjukhuset.

Jag gör det rätta och avbokar min läkartid och stannar hemma, fortsätter som vanligt dag till dag och är extra försiktig. Matvanor ändras till det frugala och sparar in på toa papper och våtservetter, ransonerar liksom.

Spelar Vampire the masquerade bloodlines, lite övning för livet som .... vad det nu blir.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Kontot avslutas

Vi har hostat väldigt mycket hela familjen och både min dotter och sambo har haft feber men jag har klarat mig ifrån febern.
Jag tror knappast att det var corona utan en helt vanlig förkylning, vi alla är mycket bättre nu, men man blir ändå lite så att man funderar över om man ska stanna hemma eller gå när man ska iväg på något. Vet ju inte vad andra tycker.


signatur

ゼルダの城

Medlem

@Traveller in time: Låter riktigt jävla jobbigt.
Kan bara önska lycka till.

On Topic - På det personliga planet så märker jag ingen större skillnad än.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av Akronym:

@Traveller in time: Låter riktigt jävla jobbigt.
Kan bara önska lycka till.

On Topic - På det personliga planet så märker jag ingen större skillnad än.

Thx dude!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Avstängd
Skrivet av Traveller in time:

Jag är jätte hispig just nu och skitskraj för att få detta skit, för jag vet att det skulle bli extremt allvarligt. Det icke roliga är att jag fick en kallelse till sjukhuset för njurkontroll. Sjukhuset som har stängt för besökare och där en patient nyligen avled av viruset här i veckan. plus ca 80min bussresa, bussen som sjuka människor tar till sjukhuset.

Jag gör det rätta och avbokar min läkartid och stannar hemma, fortsätter som vanligt dag till dag och är extra försiktig. Matvanor ändras till det frugala och sparar in på toa papper och våtservetter, ransonerar liksom.

Spelar Vampire the masquerade bloodlines, lite övning för livet som .... vad det nu blir.

Woot? En svensk har avlidit som följd av Covid-19?

Medlem

Blev precis meddelad av chefen att vi ska jobba hemifrån på obestämd tid, så kommer väl inte se mina trevliga arbetskamrater på ett tag

Avstängd

Sättet det påverkar mig är att jag inte blir lika pepp att gymma för jag är osäker på om någon som inte borde vara där råkar vara där.

Tärt är det oxå att gymkortet löper ut nu i maj och jag som hade tänkt att gymma fram en "sommarmage" väl till juni.

Nåja, får fixa en billigare träningsbänk hemma och köra med lättare vikter vilket är så klart bättre än inget gymmande alls.

Läget är än så länge lugnt. Jag har möjlighet att arbeta hemifrån sedan tidigare och följer Försvarsmaktens och FMV:s direktiv för mitt civila arbete.

Det jag däremot är lite orolig för är att Försvarsmakten ställer in FMÖ:n i maj. Det hade varit rätt surt efter all förberedelse som gjorts (och som jag har gjort!).

Skrivet av ZeldasCastle:

Vi har hostat väldigt mycket hela familjen och både min dotter och sambo har haft feber men jag har klarat mig ifrån febern.
Jag tror knappast att det var corona utan en helt vanlig förkylning, vi alla är mycket bättre nu, men man blir ändå lite så att man funderar över om man ska stanna hemma eller gå när man ska iväg på något. Vet ju inte vad andra tycker.

Stanna hemma, är det enkla svaret.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Redaktör
Ponny

Jobbar i princip alltid hemifrån, och bor i en liten håla, så vardagen är hittills rätt oförändrad. Inte orolig för egen del men har en mamma med kol, så det finns helt klart en oro där. Hon kan sänkas totalt av vanliga förkylningar, så...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har påverkat mig riktigt positivt så jag kan vara hemma och vila upp mig med gott samvete eftersom jag gjorde en knä operation förra veckan.

Kom an, bara!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skriv svar