Recension - Doom Eternal

Medlem

* borde känna till att...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ca 5 timmar in och har lärt mig hur striderna funkar så är spelet väldigt kul.
Har nästan aldrig problem med ammo eller hälsa, det är bara att komma ihåg och jaga svaga fiender för att fylla på.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har heller inga problem med ammon och jag började köra på UV. Tråkigt med folk som bara vill att spela ska hålla dom i handen och klappa dom på huvudet idag, får lite Dark Souls och Sekiro känsla över det hela haha.

Medlem

Glädjande nog verkar Calle ha helt fel. Om inget drastiskt händer några timmar in så uppfattar jag kritiken som helt obefogad. Spelet känns precis som Doom 2016 som en riktigt fräsch upplevelse i högt tempo och om det inte är så att spelaren har väldigt svårt att anpassa sig till nya koncept är resource management och combat management något som verkar fungera väldigt bra några timmar in. Många fantastiska spel kräver ju att man anpassar sin spelstil efter utvecklarens visioner, ta exempelvis Dark Souls som exempel. "Plattformshoppandet" är kanske inget som får mig att hoppa i taket av glädje men jag tycker inte att det erbjuder den frustration Calle upplever. Stundtals bidrar det till roligt utforskande/pusslande.

Medlem

När blir det Doom 64 recension?

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Det var väl inget drygt? Bara ett tips på spel.

Tonen påminde väldigt mycket om "Sluta gnäll, här är ett spel som passar dig, dra nu."


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vileoxe:

Ca 5 timmar in och har lärt mig hur striderna funkar så är spelet väldigt kul.
Har nästan aldrig problem med ammo eller hälsa, det är bara att komma ihåg och jaga svaga fiender för att fylla på.

Klart man lär sig efter ett par timmar, det är inte det som skaver. Det är just det, att behöva jaga svaga fiender. Stackars cacodemon har degraderats till en flytande blob av hälsa. Har du mött några ”minibossar” än?

Skrivet av Draconis:

Har heller inga problem med ammon och jag började köra på UV. Tråkigt med folk som bara vill att spela ska hålla dom i handen och klappa dom på huvudet idag, får lite Dark Souls och Sekiro känsla över det hela haha.

Hålla i handen? Tyckte du att 2016 höll folk i handen? Jag, och nu utgår jag verkligen bara från mig själv, hade gärna sett en blandning av 2016 och Eternal i gameplay, med mindre fokus på resurshantering och mer på att köra så många demoner som möjligt.

Skrivet av nicbex:

Glädjande nog verkar Calle ha helt fel. Om inget drastiskt händer några timmar in så uppfattar jag kritiken som helt obefogad. Spelet känns precis som Doom 2016 som en riktigt fräsch upplevelse i högt tempo och om det inte är så att spelaren har väldigt svårt att anpassa sig till nya koncept är resource management och combat management något som verkar fungera väldigt bra några timmar in. Många fantastiska spel kräver ju att man anpassar sin spelstil efter utvecklarens visioner, ta exempelvis Dark Souls som exempel. "Plattformshoppandet" är kanske inget som får mig att hoppa i taket av glädje men jag tycker inte att det erbjuder den frustration Calle upplever. Stundtals bidrar det till roligt utforskande/pusslande.

Först och främst, hur kan en subjektiv åsikt om ett verk vara ”helt fel”? Jag hade inte svårt att anpassa mig till resource management, jag tyckte helt enkelt inte det var kul. Och som jag sagt gång på gång, är man personen som verkligen vill ha ett spel att bemästra erbjuder Eternal ett djupare gameplay än 2016. Så kul att du uppskattar det. Det gör inte att jag har fel.

Skrivet av necrolock:

När blir det Doom 64 recension?

Jag har funderat på det, som jag tolkat det är ju det bara en refresh av spelet från N64, är det så mycket att recensera?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Klart man lär sig efter ett par timmar, det är inte det som skaver. Det är just det, att behöva jaga svaga fiender. Stackars degraderats till en flytande blob av hälsa. Har du mött några ”minibossar” än?

Den ända boss jag har mött är

Doom hunter

än så länge. Det som har stört mig i spelet hittills är att man kan fastna på omgivning ibland och sen är man död på några sekunder för att man inte kan ducka åt något håll.

Förstår även att behöva jaga finder för ammo och hälsa kan bli lite frustrerande då man inte alltid hittar nån när man som mest behöver det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har funderat på det, som jag tolkat det är ju det bara en regresh av spelet från N64, är det så mycket att recensera?

Det tycker jag, Nintendo 64 har ju inte varit aktuellt på många år, och spelet har aldrig funnits till pc innan.

ps. Kanske bra att dra igång en omröstning ifall det känns tveksamt. För att se om det finns intresse.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vileoxe:

Den ända boss jag har mött är

Doom hunter

än så länge. Det som har stört mig i spelet hittills är att man kan fastna på omgivning ibland och sen är man död på några sekunder för att man inte kan ducka åt något håll.

Förstår även att behöva jaga finder för ammo och hälsa kan bli lite frustrerande då man inte alltid hittar nån när man som mest behöver det.

De är ju ändå ganska ok, skjut dem i fejset med plasma och mörsa raketer. Det blir värre

Skrivet av necrolock:

Det tycker jag, Nintendo 64 har ju inte varit aktuellt på många år, och spelet har aldrig funnits till pc innan.

Ska kika på det!


signatur
Medlem

Jag förstår faktiskt inte hur man kan gnälla på att någon annan inte tycker om samma saker som en själv.

Det är inte direkt sällan man ser människor "försvara" spel från låga betygssiffror på den här sidan (eller andra spelsidor för den delen), jag undrar varför ni tycker att det är nödvändigt?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kEJTLiN:

Jag förstår faktiskt inte hur man kan gnälla på att någon annan inte tycker om samma saker som en själv.

Det är inte direkt sällan man ser människor "försvara" spel från låga betygssiffror på den här sidan (eller andra spelsidor för den delen), jag undrar varför ni tycker att det är nödvändigt?

Det grundas förmodligen i idén att ett sifferbetyg på ett kulturellt verk är någon vetenskapligt framtaget sanning

Jag pendlade mellan 3 och 4, och försökte verkligen få fram varför jag väljer den lägre siffran. I ren byggkvalitet är spelet lätt en fyra. Som upplevelse ur mitt perspektiv landar det på 3, ”bra”.


signatur
Medlem

Fick hem mitt Collectors edition och är toknöjd! Bra och härligt spel med mycket slaffs

Medlem

Håller med fullt ut om varenda grej i recensionstexten, måste jag nog (tyvärr) erkänna. 😟

Älskade, älskade, ääälskade DOOM 2016 och var beredd på mer, men satan (höhö) vad jag bedrog mig.

Har tillbringat typ 5h med Eternal nu och här följer mina största problem med spelet:

Combaten känns stundtals otroligt orättvis och opolerad när alla fiender rör sig så otroligt mycket snabbare nu än i D16. De känns som om animationerna är uppskruvade till 11 och att man inte riktigt har samma chans som i D16 att kontra fienderna. Upplever att de sugs emot en om man springer för nära vissa gånger och man fastnar nu väldigt lätt i demoner av nån anledning. Jag frågar mig t.o.m. flera gånger högt - "Har jag verkligen kul nu?".
Det känns inte som den där hektiska dansen längre som i 2016.
Allt angående de intvingade spelmekaniken med ammo o.s.v. håller jag med om.

Sen har vi platformandet som är så otroligt buggigt att man bara suckar tungt.
När de väl har klämt in så mycket platformshoppande så förväntar man ju sig att det ska funka felfritt, men väldigt ofta när man ska hoppa från klösvägg till klösvägg så tar inte karljäveln tag även fast jag trycker på rätt knapp i rätt ögonblick.
Man hoppar och sugs mott väggen men sen så bara skiter han i att greppa tag fast den är mitt framför nyllet på en och man ramlar ned....
Sen fattar jag heller inte vad det är för fel på fysiken som är kalastrasig. Det går inte att bara knalla rakt utför en brant / stup, utan att man liksom fastnar i själva kanten och glitchar åt sidan. Blir därför tvingad att hoppa utför varje kant för att inte riskera fastna och falla felaktigt...

Färgschemat på spelvärlden är inte lika finslipat som i D16. Har faktiskt ibland svårt att urskilja fiender från miljöerna.
Fick vrida upp skärpan i settings så vart de dock lite bättre.

Är inte direkt helt såld på det fantastiskt fula UI't och HUD'en heller. Svåröverskådligt och fult med alla neonikoner.

Tycker att de är alldeles för mycket gear-up-tillägg & levla-tjafs. DOOM 2016 hade perfekt avvägning med det, varken för mycket eller för lite. Och som inte heller kändes i vägen. Här i Eternal blir man översköljd av hur mycket man ska ta in.

Sen till sist har vi grafiken som inte ens är i närheten av vad 2016 versionen erbjöd.
Jag saknar den fantastiska ljussättningen med välimplementerade volumentriska effekter. Exemplariskt utförd bloom med lensflares. Alla blanka och metalliska ytor som var riktigt läckra att se på. Texturerna verkar också vara sämre i Eternal, samt även film grain och skärpan. Gillar inte heller att man inte kan ändra renderings-färgschema såsom 2016 hade med "standard, cinematisk och gritty".
Medan 2016 ibland såg fotorealistiskt ut på vissa platser så känns Eternal mer som Playdoh lera. Det märks klart å tydligt av att id-soft kompromissat med grafiken för att få ned laddningstiderna. Inte alls samma grafiska mästerarbete som 2016 hade.

Och till sist... att Doomguy ska hålla på å grymta och flåsa när man tar skada är ju bara patetiskt. Lyckligtvis gick det att stänga av.

Inaktiv

Får nog hålla med Calle.

Var nog något ohälsosamt hypad.
Musiken är amazing och jag tröttnar aldrig på glory kills.
Men körde i tre timmar och har märkt att min älskade Doom power-fantasy är förstörd.
Mitt i underbara orgasmiska fights får jag plötsligt slut på ammo och tvingas springa runt som en tönt och leta fuel för att kunna fortsätta.
Det här är ju som dåligt sex.

Sen tyckte jag att Jumping-puzzle delarna kändes mest som fyllning för att få ut mer game time.

Men men, det är ju uppenbarligen folk som gillar den stilen. Men jag är inte en av dom.

Medlem

Är 4h in och hittills måste jag säga att jag föredrar detta framför Doom2016. Fienderna är utmanande från start och inte bara kanonmat. Att man kan dubbelhoppa och “dasha“ tidigt i spelet gör att det blir roligt att bara ta sig fram, hade föredragit strafejumping men förstår att det inte går när det spelet måste funka med handkontroller oxå.

Dom enda klagomålen jag har hittils är att vissa av plattformsdelarna är lite svåröverskådliga vilket gör att det ibland är svårt att veta vart man ska ta sig.


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Klart man lär sig efter ett par timmar, det är inte det som skaver. Det är just det, att behöva jaga svaga fiender. Stackars cacodemon har degraderats till en flytande blob av hälsa. Har du mött några ”minibossar” än?

Hålla i handen? Tyckte du att 2016 höll folk i handen? Jag, och nu utgår jag verkligen bara från mig själv, hade gärna sett en blandning av 2016 och Eternal i gameplay, med mindre fokus på resurshantering och mer på att köra så många demoner som möjligt.

Först och främst, hur kan en subjektiv åsikt om ett verk vara ”helt fel”? Jag hade inte svårt att anpassa mig till resource management, jag tyckte helt enkelt inte det var kul. Och som jag sagt gång på gång, är man personen som verkligen vill ha ett spel att bemästra erbjuder Eternal ett djupare gameplay än 2016. Så kul att du uppskattar det. Det gör inte att jag har fel.

Jag har funderat på det, som jag tolkat det är ju det bara en refresh av spelet från N64, är det så mycket att recensera?

Nåja, nu ska vi inte kasta sten i glashus över ordval, många saker du själv skriver i recensionen är inte i form av "jag tycker", "jag känner att".

Finner dock ett problem, jag tycker att rocket launcher ofta är svåranvänd för att man väldigt fort får monstrena precis framför nyllet eller de minskar avståndet så fort att man istället för att göra slarvsylta av monstren halvslaktar sig själv. Vet inte om jag missat något men man kan ju göra så att explosiva tunnor inte skadar spelaren, något liknande vore tacksamt för RL.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nicbex:

Nåja, nu ska vi inte kasta sten i glashus över ordval, många saker du själv skriver i recensionen är inte i form av "jag tycker", "jag känner att".

Finner dock ett problem, jag tycker att rocket launcher ofta är svåranvänd för att man väldigt fort får monstrena precis framför nyllet eller de minskar avståndet så fort att man istället för att göra slarvsylta av monstren halvslaktar sig själv. Vet inte om jag missat något men man kan ju göra så att explosiva tunnor inte skadar spelaren, något liknande vore tacksamt för RL.

Fair enough.

Och håller med om RL. Använde den mest på de bruna blobbarna, med lock-on. Senare får man också uppgraderingar som gör dig väldigt mer mobil.


signatur
Medlem

Ledsnar också på ammo och tvånget att köra den där finishern hela tiden.
En fuskkod med oändlig ammo skulle detta vara riktigt kul.

Medlem

av att tittat på andra när dom spelat känns det som en QTR simlator med lite skjutande, executes i spel blir i längden sjukt tröttsamt, någon som lirat igenom det eller spelat detta som kan bekräfta?

största anledningen varför jag ej köpt det.

Speciellt när det är ett sätt att få armor och ammo, vilket gör det ett tvång.

Jag förstår iden och den är väl häftig och satisfying, hade dom tonat ner det på något sätt så det är mer sällan och inget tvång så hade flowet nog känts bättre och känts mer som fps än QTE simulator.

som sagt ni som varvat det eller spelat mycket kan ju besvara men jag avaktar iaf.

Inaktiv

@FuzioN: Vad är QTR?

Skrivet av FuzioN:

någon som lirat igenom det eller spelat detta

Nej inte har nån spelat Doom Eternal här inte.

Medlem

efter otaliga timmar i doom 2016, och 6 timmar i eternal har jag kommit fram till följande slutsatts:

doom 2016 = alien
doom eternal = aliens

Medlem
Skrivet av FuzioN:

av att tittat på andra när dom spelat känns det som en QTR simlator med lite skjutande, executes i spel blir i längden sjukt tröttsamt, någon som lirat igenom det eller spelat detta som kan bekräfta?

största anledningen varför jag ej köpt det.

Speciellt när det är ett sätt att få armor och ammo, vilket gör det ett tvång.

Jag förstår iden och den är väl häftig och satisfying, hade dom tonat ner det på något sätt så det är mer sällan och inget tvång så hade flowet nog känts bättre och känts mer som fps än QTE simulator.

som sagt ni som varvat det eller spelat mycket kan ju besvara men jag avaktar iaf.

Du missar spel-perfektion.

Synd för dig det här är typ årets spel än så länge för en action-junkie som mig själv.

Det lyckas även med att naila Miyazaki-principen perfekt. Svårighet som får en att hela tiden utvecklas, det är magnifikt.

Spelet är inte för casual-scrubs det här är ett hardcore spel för hardcore FPS-spelare. Tycker man sånt är ointressant så kommer man inte digga det här.

Men diggar man sådant är det här något av det bästa som någonsin producerats, i fucking love it haft råstånd och gåshud sedan introsekvensen.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Har inget problem med stridssystemet när det gäller ammo och rörlighet. Dock är det något med spelet som känns fel. Tror det är att spelet är så ljust och inte lika klaustrofobiskt. Det är nog också att man har en quest hub och så mycket cutscenes som gör att spelet inte har samma tempo som föregångaren. Gillade det mer minimalistiska i Doom(2016) samt det mer mörka och klaustrofobiska.

Medlem

Bara spelat drygt 2 timmar hittills, men hittills är jag helt hänförd. Det här är ett fantastiskt spel för oss gamla rävar (eller unga) som får plocka fram lite Quake-skills från tidiga 2000-talet. Det här spelet handlar om att våga utmana sig själv och inte vika ner sig. Spela på så absolut svår svårighetsgrad du kan, och höj sedan ett snäpp till. Du kommer att dö. Massor. Men varje gång du dör kommer du komma på att du glömde något, tog ett dåligt beslut, hade fel weapon-mod eller attackerade fel fiende först. När du sedan klarat en enda sekvens efter 30 mins nötande är det bara att vråla för dig själv hur jävla bra du är, torka svetten ur pannan och gå vidare. Det är i det här frenetiska spelsättet spelets alla små skills, detaljer och temposättande quirks verkligen skiner. Det tar ett bra tag innan vapenbyten, modbyten, granater, sågar och eldkastare sätter sig i muskelminnet, men jag längtar redan nu tills jag kommer dit. Plattformsdelen tycker jag är ett skönt element mellan striderna; det är ju rätt soft att doublejumpa och dasha runt. Det låter som att många spelar spelet med helt fel förhoppningar. Det är kanske Dear Esther ni ska spela?

Medlem
Skrivet av arelion:

Bara spelat drygt 2 timmar hittills, men hittills är jag helt hänförd. Det här är ett fantastiskt spel för oss gamla rävar (eller unga) som får plocka fram lite Quake-skills från tidiga 2000-talet. Det här spelet handlar om att våga utmana sig själv och inte vika ner sig. Spela på så absolut svår svårighetsgrad du kan, och höj sedan ett snäpp till. Du kommer att dö. Massor. Men varje gång du dör kommer du komma på att du glömde något, tog ett dåligt beslut, hade fel weapon-mod eller attackerade fel fiende först. När du sedan klarat en enda sekvens efter 30 mins nötande är det bara att vråla för dig själv hur jävla bra du är, torka svetten ur pannan och gå vidare. Det är i det här frenetiska spelsättet spelets alla små skills, detaljer och temposättande quirks verkligen skiner. Det tar ett bra tag innan vapenbyten, modbyten, granater, sågar och eldkastare sätter sig i muskelminnet, men jag längtar redan nu tills jag kommer dit. Plattformsdelen tycker jag är ett skönt element mellan striderna; det är ju rätt soft att doublejumpa och dasha runt. Det låter som att många spelar spelet med helt fel förhoppningar. Det är kanske Dear Esther ni ska spela?

Kunde inte ha sagt det bättre själv, det här spelet kittlar hjärnan på helt rätt sätt <3


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Har inget problem med stridssystemet när det gäller ammo och rörlighet. Dock är det något med spelet som känns fel. Tror det är att spelet är så ljust och inte lika klaustrofobiskt. Det är nog också att man har en quest hub och så mycket cutscenes som gör att spelet inte har samma tempo som föregångaren. Gillade det mer minimalistiska i Doom(2016) samt det mer mörka och klaustrofobiska.

Jag håller med Calle, Ammo-biten kändes som fel steg att ta. Körde ändå finishers i D16 trots att det var mycket mer ammo eftersom det kändes så gött.

Jag håller med dig om stilen/estetiken och bandesignen. Det kändes klart mer intressant rent tematiskt i ettan men jag gillar Mars mer än jorden/stad.

Medlem

Om dom vill att man ska använda hela vapenarsenalen hade det inte varit bättre om dom gjorde så att vissa fiender bara tar rejäl skada av vissa vapnen? Exempelvis i Quake så tar “Shamblern“ väldigt lite skada av dom flesta vapnen förutom nailgun. Tror det hade kännts bättre om man hade haft rejält med ammo men att man var tvungen att byta vapen ofta beroende på vilken fiende man skjuter på. Det finns ju lite av det med ngra fiender Cacaodemonen(granat) och Slayer Hunter(plasma)


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem
Näe
Skrivet av arelion:

Plattformsdelen tycker jag är ett skönt element mellan striderna; det är ju rätt soft att doublejumpa och dasha runt. Det låter som att många spelar spelet med helt fel förhoppningar. Det är kanske Dear Esther ni ska spela?

Weird flex, but ok #humblebrag

Vad har "git gud" med att ha roligt att göra? Jag demolerar spelet, men har långtråkigt. Glory kill QTE-spam och ammojakt sabbar ett kul flow. Testat alla svårighetsgrader, inget har gjort det roligare. Det är inte som att något FPS egentligen är särskilt svårt i SP för någon van FPS spelare. Spelets "svårighetsgrad" ligger i att man tvingas spela spelet genom en lång rad autokill QTE-melees på fult blinkande fiender, och att i varje arena memorera hur spawns kommer o vilka vapen man använder på vem beroende på ammotillgång. Det låter mer som ett spel för någon som älskar att planera logistik och vars semestrar planeras timme för timme. Finns ju så många andra sätt att balansera ett spel för att erbjuda spelaren mer dynamiska spelsätt. O sen att det nu klämts in hoppa-klättra moment på några bitvis Tomb Raider liknande klätterväggar ser så ovärdigt ut.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av arelion:

Bara spelat drygt 2 timmar hittills, men hittills är jag helt hänförd. Det här är ett fantastiskt spel för oss gamla rävar (eller unga) som får plocka fram lite Quake-skills från tidiga 2000-talet. Det här spelet handlar om att våga utmana sig själv och inte vika ner sig. Spela på så absolut svår svårighetsgrad du kan, och höj sedan ett snäpp till. Du kommer att dö. Massor. Men varje gång du dör kommer du komma på att du glömde något, tog ett dåligt beslut, hade fel weapon-mod eller attackerade fel fiende först. När du sedan klarat en enda sekvens efter 30 mins nötande är det bara att vråla för dig själv hur jävla bra du är, torka svetten ur pannan och gå vidare. Det är i det här frenetiska spelsättet spelets alla små skills, detaljer och temposättande quirks verkligen skiner. Det tar ett bra tag innan vapenbyten, modbyten, granater, sågar och eldkastare sätter sig i muskelminnet, men jag längtar redan nu tills jag kommer dit. Plattformsdelen tycker jag är ett skönt element mellan striderna; det är ju rätt soft att doublejumpa och dasha runt. Det låter som att många spelar spelet med helt fel förhoppningar. Det är kanske Dear Esther ni ska spela?

Som jag skrivit flera gånger, de som går igång på gameplayet i Eternal kommer att älska det. Det går verkligen att bli bra på det. Men det är inte för alla och skalan är inte Dear Esther - Doom Eternal. Man är inte en dålig spelare bara för att man inte gilllar det id ville göra med Eternal

Skrivet av SorbP:

Kunde inte ha sagt det bättre själv, det här spelet kittlar hjärnan på helt rätt sätt <3

Kul! Nästan att jag avundas er som verkligen klickar med Eternal.

Skrivet av madman_ozzy:

Om dom vill att man ska använda hela vapenarsenalen hade det inte varit bättre om dom gjorde så att vissa fiender bara tar rejäl skada av vissa vapnen? Exempelvis i Quake så tar “Shamblern“ väldigt lite skada av dom flesta vapnen förutom nailgun. Tror det hade kännts bättre om man hade haft rejält med ammo men att man var tvungen att byta vapen ofta beroende på vilken fiende man skjuter på. Det finns ju lite av det med ngra fiender Cacaodemonen(granat) och Slayer Hunter(plasma)

Ja, de detaljerna gillade jag, och att poppa skallar med precisionsmodden till machine gun. Det hade räckt för min del.

Skrivet av Acatoth:

Weird flex, but ok #humblebrag

Vad har "git gud" med att ha roligt att göra? Jag demolerar spelet, men har långtråkigt. Glory kill QTE-spam och ammojakt sabbar ett kul flow. Testat alla svårighetsgrader, inget har gjort det roligare. Det är inte som att något FPS egentligen är särskilt svårt i SP för någon van FPS spelare. Spelets "svårighetsgrad" ligger i att man tvingas spela spelet genom en lång rad autokill QTE-melees på fult blinkande fiender, och att i varje arena memorera hur spawns kommer o vilka vapen man använder på vem beroende på ammotillgång. Det låter mer som ett spel för någon som älskar att planera logistik och vars semestrar planeras timme för timme. Finns ju så många andra sätt att balansera ett spel för att erbjuda spelaren mer dynamiska spelsätt. O sen att det nu klämts in hoppa-klättra moment på några bitvis Tomb Raider liknande klätterväggar ser så ovärdigt ut.

Lyssnar man på Hugo Martin på id så är det tydligt att detta var precis det de ville göra, och med självförtroendet från 2016 gick de all in. Och redan här i tråden märker man att det hittat rätt hos vissa men förlorade några som älskade 2016 på vägen.


signatur
Skriv svar