Alien: Isolation är snudd på gratis

Robot
Alien: Isolation är snudd på gratis
Medlem

lätt det läskigaste spelet jag upplevt

Medlem

Var jätte nära att köpa det, men sen ville Steam ha mina konto uppgifter ( vilket jag aldrig sparar ) och då blev det direkt jobbigt att hämta kreditkortet för jag kommer inte ihåg hela nummret.

Och så här i efterhand med tiotals andra spel i backloggen så känns det bra att jag inte köpte detta.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Är inte tillräckligt masochistisk av mig för att spela det. Har det redan på Game Pass men inte en chans i helvete att jag tänker testa det.
ja, jag är en fegis.

Medlem

Tack.
Hade det redan tydligen men köpte alla dlc nu också. bra pris.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ska tydligen ha full VR support i form av mod så ska nog köpa och testa
Självplågeri


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har köpt det nu och har alltid viljat spela det! Tack för tipset!

Medlem

Undrar om det är en uppföljare på gång?
Det känns som att en prissänkning på 75% är normalt, men 95% måste ha med PR att göra och inte om att dra in kosing.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

För lite Pulse Rifles. Pass.


signatur

I drank what?

Medlem

Spelet jag inge vågat spela klart. Ett tecken på att antagligen är jag feg eller är det ett riktigt bra gjort spel. Förmodligen en kombination

Medlem

Ännu billigare på Humble Bundle, då bidrar man dessutom lite till välgörenhet

Medlem

Alien Isolation är tydligen Neill Blomkamps favorit i Alien serien.
För er som inte hängt med så är det han som har försökt få ut en uppföljare på Alien 2(Aliens) i några år nu.

https://youtu.be/rhxOBNj2FDk?t=676

Jag älskar dom två första filmerna, men annars så har det varit lite meh över filmserien, Isolation har jag sparat för VR.

Medlem

Alltså.. Alla som inte äger detta spel eller har lirat det MÅSTE inhandla detta mästerverk. Det är rena stölden på pris. Så jäkla bra sci-fi skräckspel och jag lider faktiskt att det inte lär komma en uppföljare då det inte har sålts tillräckligt. Så tragiskt..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

slut på humblebundle
"ATTENTION! We have run out of Steam keys for Alien: Isolation™, but more are on their way! As soon as we receive more Steam keys, we will add them to your download page. Sorry about the delay!"
kanske kommer in fler nycklar innan tidsfristen går ut

Medlem

Har haft detta länge på wishlist på steam så när det dök upp med 95% rea så blev det köp direkt. Blir att spela till helgen

Medlem

Känns som att detta handlar om att spelet kommer snart att läggas ner på steam

Medlem

Ett sånt här bra spel betalar jag gärna flera gånger för


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

nu finns den på humblebundle igen

Medlem

Så jädra bra spel! Jag är verkligen inget skräckfan men jag hade turen att vinna ett ex i en julkalender på en annan spelsida;). Sjukt tacksam för hade jag inte vunnit så hade jag nog aldrig inhandlat och missat ett sant mästerverk.

Medlem

Det är skrämmande vad snabbt tiden går ..
Det känns verkligen inte som att det gått 6 år sedan spelet kom ut.

Medlem

Är man som jag ett riktigt fan av den första filmen är DLC'n Crew Expendable ett helt ovärderligt tillägg till ett redan underbart spel; Originalskådespelarna anlitades till att göra rösterna till sina gamla karaktärer och man får spela som en av dem på Nostromo i ett scenario från filmen.

Spelet återskapar stämningen och miljöerna från filmen otäckt bra.

Medlem

Nu när man närmar sig 40 så känner jag att man alldrig varit mer kräsen vad gäller spel. Men detta spel är så bra på flera punkter. Och jag kan lova att ingen spelat något liknande. Om det finns något liknande dock så säg gärna till för jag har spelat massa med action och skräck spel men alldrig något inärheten så här nervkittlande och roligt.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Är man som jag ett riktigt fan av den första filmen är DLC'n Crew Expendable ett helt ovärderligt tillägg till ett redan underbart spel; Originalskådespelarna anlitades till att göra rösterna till sina gamla karaktärer och man får spela som en av dem på Nostromo i ett scenario från filmen.

Spelet återskapar stämningen och miljöerna från filmen otäckt bra.

Wow denna dlc har jag helt missat, nu vet jag vad jag ska göra i helgen. Tack för tippset!!

Medlem
Skrivet av snubben:

lätt det läskigaste spelet jag upplevt

Ja, har inte ens "vågat" spela klart det. Resident Evil 7 är ju läbbigt men jag tror nog fan Aliem Isolation slår det ändå-

Medlem
Skrivet av snubben:

lätt det läskigaste spelet jag upplevt

Konstigt nog så tyckte jag personligen att androiderna var betydligt läskigare än Xenomorphen😄. Jag kanske är helt ensam om det..?

Medlem
Skrivet av cybo:

Var jätte nära att köpa det, men sen ville Steam ha mina konto uppgifter ( vilket jag aldrig sparar ) och då blev det direkt jobbigt att hämta kreditkortet för jag kommer inte ihåg hela nummret.

Och så här i efterhand med tiotals andra spel i backloggen så känns det bra att jag inte köpte detta.

Paypal. Förstår inte varför man inte använder det. Det är typ världens svar på Swish.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Paypal. Förstår inte varför man inte använder det. Det är typ världens svar på Swish.

I mitt fall för att de inte svarat på något av mina försök att få kontakt med dem efter att mitt konto blivit kapat av en kinesisk typ. Nu hade jag tack och lov inget kontokort kopplat till dem, men förutom UBISofts kundtjänst har jag nog inte stött på värre tjänst online. Har försökt nå dem via alla möjliga kanaler, men inte ett enda svar från dem. Killen som kapat mitt konto har ju ingen större nytta av det heller och det har varit inaktivt i en sisådär fyra år nu, men inte försvinner det inte. Får fortfarande mejl till det mejlkonto som är kopplat till det om lite allt möjligt. Kort och gott, har inget som helst förtroende för Paypal och dess ägare (en helt annan och längre historia.)

Kontokortet däremot tycker jag är "rätt" säkert, eftersom man måste ange cvc och jag kan den i utantill vid det här laget.

Anyway, och nu blir jag lite off-topic, men... EA-bashing:
Är det inte konstigt att nästan alla spel-tjänster gjort något för spelvärlden under corona-tiden, gratis eller mycket billiga spel lite till höger och vänster,men jag har inte sett något alls om Origin? Är det bara jag som missat för att det är så j-a ointressant?

Medlem

Hur missade jag det här =/

Medlem

@ulrik.borg: Ah! Det där är ju riktigt dåligt och trist. Jag älskar Paypal för att jag slipper just gå och hämta plånboken varje gång jag ska betala något. Sen är det riktigt skönt att använda Paypal på fishy sidor och att t.ex. Steam inte ska stå och hålla i mina kortuppgifter. Använder även Paypal för diverse prenumerationsavgifter som Netflix. Funkar supertoppen helt enkelt. Hoppas detta håller så att jag aldrig behöver kontakta deras horribla support.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

@ulrik.borg: Ah! Det där är ju riktigt dåligt och trist. Jag älskar Paypal för att jag slipper just gå och hämta plånboken varje gång jag ska betala något. Sen är det riktigt skönt att använda Paypal på fishy sidor och att t.ex. Steam inte ska stå och hålla i mina kortuppgifter. Använder även Paypal för diverse prenumerationsavgifter som Netflix. Funkar supertoppen helt enkelt. Hoppas detta håller så att jag aldrig behöver kontakta deras horribla support.

Ja det är ju så med de flesta tjänsterna. De fungerar j-igt bra... tills de inte gör det. Då föredrar jag att kunna kontakta en svensk bank (inte för att man är så förtjust i dem heller, men de svarar i alla fall) och inte jaga Palpal som sagt. Förstår dig delvis vad gäller Steam, deras support är tydligen också i stort sett obefintlig har man förstått. Men jag lovar dig, inget slår min kontakt med Ubi. Man låter lite rasistisk, men ja.. det var en "typiskt" super-arrogant fransman som svarade och var så fruktansvärt avfärdande. Han la på luren i örat på mig efter att ha berättat "hur jag skulle göra" utan att ge mig en chans att berätta att det var precis så jag hade gjort och det fungerade inte, för då hade jag inte ringt support med internationellt nummer eftersom det står i deras j-a FAQ. Ringde upp igen, fick samma j-a kille (lät det som) beskrev vad som hänt, killen läser innantill instruktionerna från FAQ:en märkbart irriterad, jag avbryter och upprepar att det där har jag gjort...
...han slänger på luren i örat på mig! Det är lite hemskt när alla ens fördomar uppfylls.

1
Skriv svar