Mafia 1 blir remake; remaster på Mafia 2 – ute nu

Robot
Mafia 1 blir remake; remaster på Mafia 2 – ute nu

Kostnadsfria uppdateringar om du äger tvåan eller trean.

#mafia, #mafia-2, #mafia-3, #mafia-trilogy


jbx
Medlem

Nice! Mafia 2 är med på min topp 15 av bästa spelen.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Geeks Gaming

Frågan är om dom fixat 3an. Va kul att spela när fpsn inte sjönk under 30 fps hela tiden.

Medlem

Nu har jag aldrig spelat något av spelen tidigare, så jag skulle gärna vilja spela från första till tredje, rimligt kan jag tycka. Två saker. Hur i hela helvetet får man för sig att släppa remasters av Mafia 2 och Mafia 3, hela tre månader före en remake av det första spelet? Den andra saken, remastern av Mafia 2 ser inte alls bra ut, de borde ha gjort en remake av den också.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Om man äger Mafia 2 till ps3 genom ps plus, vad händer då? 😅😂

Skrivet av Obetrix:

Om man äger Mafia 2 till ps3 genom ps plus, vad händer då? 😅😂

Då kan nog köpa om det för dyra pengar! Jag undrar samma sak.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fattar inte dealen med remasters (utöver lätt tjänade pengar)

I jämförelsen så ser Mafia 2 som bäst ut som en hemma snickrad mod, knapp skillnad även vid före/efter direkt efter vartannat... Besviken.

Mafia 1 remake kan dock bli mer intressant.

Medlem

Hittar inte Mafia 2 på steam, men 3an däremot.

KoP
Medlem

Remastern utav Mafia 3 hade dom väl kunnat skippa ändå? Spelet är ju bara 4 år gammalt. Jösses. (-_-)

Medlem

Ska bli kul och spela Mafia 1 igen. Tyckte 1an var så mycket bättre än 2an och 3an.

Medlem

Fan, hade nästan hoppats på en Mafia 1 surprise release också! Mafia 2 är otroligt bra, men körde ut det för typ 3:e gången för ett par år sedan och definitive edition gör knappt någon skillnad nu när jag ser på streams, men Mafia 1 har ju grov skillnad.

Medlem

Det är ju nästintill pinsamt att inte göra mafia 2 bättre än nån remaster och höjer upplösningen bara.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Det är ju nästintill pinsamt att inte göra mafia 2 bättre än nån remaster och höjer upplösningen bara.

Jo det hade varit trevligt med ännu bättre grafik, men uppdateringen är gratis för de som redan äger spelet så jag klagar inte


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hittar ingen remaster på Mafia 2 på Steam.

Moderator | Testpilot
Skrivet av I am Grööt:

Hittar ingen remaster på Mafia 2 på Steam.

Samma.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det kommer nog ut nu strax efter steamrefreshen vid 19:00.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Mafia 1 är tidernas bästa spel. 1 & 2 knyts samman samt 2 & 3 knyts ihop så kan man så bör man spela från 1-3. 3an är sämst men inte dåligt utan kändes väldigt rushat.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av KoP:

Remastern utav Mafia 3 hade dom väl kunnat skippa ändå? Spelet är ju bara 4 år gammalt. Jösses. (-_-)

Står dock att det är en re-introduction och ingen remaster. Den verkar bara ha fått alla DLC och inga grafiska lyft. Som en gratis uppdatering så finns det inget att klaga över, annat än att spelet fortfarande lär vara lika dåligt.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Det är ju nästintill pinsamt att inte göra mafia 2 bättre än nån remaster och höjer upplösningen bara.

Fast gratis är väl gött? Om du har Mafia 2 sen tidigare då!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Najs, vågar man hoppas på en remaster av Gangsters 2 härnäst!

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det kommer nog ut nu strax efter steamrefreshen vid 19:00.

Mafia 3 har uppdaterats till Definitive Edition för mig, men på Mafia 2 så står det Mafia 2 (Classic). Kanske tar lite längre tid då det räknas som ett helt nytt spel, medan Mafia 3 Definitive Edition mer är en uppdatering?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Mafia 3 har uppdaterats till Definitive Edition för mig, men på Mafia 2 så står det Mafia 2 (Classic). Kanske tar lite längre tid då det räknas som ett helt nytt spel, medan Mafia 3 Definitive Edition mer är en uppdatering?

Jo precis. Det är likadant för mig där Mafia 3 uppdaterats. Men det är ingen remaster, utan de har bara slagit samman allt DLC med grundspelet, så det tar nog mindre tid att fixa.

Mafia 2 har nu döpts om till Mafia 2 (Classic) på steam, så det verkar som att den remastrade versionen kommer läggas till som en separat titel i biblioteket.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av KoP:

Remastern utav Mafia 3 hade dom väl kunnat skippa ändå? Spelet är ju bara 4 år gammalt. Jösses. (-_-)

Uppdateringen till Mafia 3 är strax under 15gb, en gissning är väl att det bara handlar om lite HD-texturer. Tror inte att de lagt någon större mängd timmar på den titeln.

Medlem

Japp nu har de ändrat Mafia III till Mafia III: Definitive Edition så äger man 3an får man den nya automatiskt ser det ut som på steam Även 2an är uppdaterad till Definitive nu! Hoppas man får remaster på 1an oxo.

Jag äger MAFIA: TRILOGY - COMPLETE YOUR COLLECTION

Medlem

Mafia 2: Definitive Edition är ute på steam nu, 44gb stort


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

glömde ju att jag har mafia 2 på steam.. najs

Medlem

Den videon ni la upp var ju inget speciellt, inte precis så att det var ögongodis man tittade på. Lite snålt efter allt snack.

Medlem

Tyvärr kommer det bli en riktig kalkon detta. Med Mafia 1 alltså.
Spelmotor från mafia 3 används, vilket betyder att saker som gjorde 1an fantastiskt kommer försvinna.
Räkna med ett mer arkadaktigt spel, Kalle anka-fysik och Mario kart. Jag ger inte upp hoppet än, men med en så pass snar release dessutom.. Jag är Skeptisk.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KoP:

Remastern utav Mafia 3 hade dom väl kunnat skippa ändå? Spelet är ju bara 4 år gammalt. Jösses. (-_-)

Fyra?! Jisses vad tiden går fort. Hade gissat på två år.

Medlem

Bilderna på ettan ser magiska ut, älskar settingen. inväntar släppet så blir det köp på release.

123
Skriv svar