"100 % omarbetat" gränssnitt för PS5 laddas på millisekunder
Vi ska "snart" få se frukten av interface-arbetet, lovar en av upphovsmännen.
Jag gillade enkelheten i PS3-gränssnittet. Segt som tusan, men i övrigt lättnavigerat.
This!
PS3 gränssnittet men omarbetat för modern hårdvara med flyt hade varit guld.
Tycket också det var riktigt bra och enkelt, klart att det finns QoL saker att fixa med "overall" var det riktigt bra men segt
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 34" UW QD-OLED 34M2C6500 + 27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Varför får en inte rösta på PS1?
Hade PS1:an något användargränssnitt? Det var väl bara att sätta i skivan och trycka på On?
Ja det får gärna göras om från grunden. Väldigt svårt att hitta/fatta vissa saker. I synnerhet var alla gigabyten från installerade spel faktiskt hamnade, för att kunna ta bort när det börjar bli fullt, var luddigt.
En annan sak man hoppas lite ödmjukt på är ju att man ska slippa ladda ner uppdateringar vareviga gång man slår igång konsollen.
Hade PS1:an något användargränssnitt? Det var väl bara att sätta i skivan och trycka på On?
Det var tider det. Inget onödigt krångel. Då var spelkonsolerna avsedda för spel och inget annat.
Tycker det är lite synd att man inte kan stänga av den extra funktionaliteten idag, om man inte är intresserad av annat än just spelen.
det är väl det bästa gränssnittet?
@Laddemannen: För att man vill ha nytt och fräscht som också funkar
Var väl likadant som på PS 2 ? Kunde man göra mycket mer där ?
Why fix something thats not broken?
Med den attityden hade inget gått frammåt här i världen.
Väldigt svårt att hitta/fatta vissa saker. I synnerhet var alla gigabyten från installerade spel faktiskt hamnade, för att kunna ta bort när det börjar bli fullt, var luddigt.
Markera spelet du vill radera - tryck på "options"?
Var väl likadant som på PS 2 ? Kunde man göra mycket mer där ?
På både PS1 och PS2 så gick det ju också att starta systemet utan någon skiva i, primärt för att kopiera/ta bort sparfiler från minneskort. Hurvida man vill kalla det användargränssnitt går väl att diskutera, men jag förmodar att det var vad som syftades på.
PS3-4 hade ju världens rötnaste gränssnitt, har aldrig kunnat förstå hur de kan vara så extremt laggigt och segt. Känns som varenda knapptryck har en delay, särskilt när man öppnar ny flik/sida, då känns det som maskinen kämpar för livet för att gröta sig fram till nästa bit.
Med tanke på att PS4:s gränssnitt var sämre och långsammare än Xbox 360:s är detta bland det absolut mest välkomna hos mig. Kanske blir en PS5:a då i väntan på att datorerna ska få DDR5, 4K i 120 FPS till humant pris och DirectStorage eller motsvarighet från AMD/Nvidia för att slippa laddningstider.
Känns som Microsofts strategi var typ "bruh gör xboxen till en pc" medan Sonys strategi var "enhance and listen"
Om du påstår att Xbox inte lyssnar på användare så har du fel.
Jag har själv fått igenom saker som "Vänner i spel"-fliken tex. och blivit belönad för det när jag var Alpha-insider.
Det kommer förmodligen en annan ändring som jag kommit på till den...iaf tyckte dom det var en bra idé eftersom den sparar både tid och "click".
Scandinavian XBOX Network Gamers
Detta är min främsta anledning till att jag spelat så gott som alla multi-platforms-spel på Xbox One, inte PS4, det dåliga och sega gränssnittet. PS4 har fortfarande de bästa (exklusiva) spelen, men låg användarvänlighet och för att inte tala om PS Store, minst 80% av gångerna då jag försökt ladda ned / köpa nåt, så fastnar det på en laddnings-skärm, händer kanske 1% av gångerna på Xbox, deras gränssnitt är bäst, fast tyvärr så saknas de exklusiva spelen på Xbox.
Om PS kan fixa sitt gränssnitt och laddningstider (speciellt i PS Store) och Xbox kan få till exklusiva spel, då kommer nästa generation bli het som tusan. Win win för oss spelare
Med den attityden hade inget gått frammåt här i världen.
Menar snarare att dom inte behöver lägga nått krut där då det enligt mig fungerar utmärkt idag.