Obsidians Avowed påstås vara "mycket, mycket större än Skyrim"
Som det självfallet blir med så pass knapphändig information så blir det rätt spekulativt men min tanke är att det inte behöver vara tätare med material och (förbannade) grottor. Utan det kan ju likväl vara att det arbetar för att få till en mer levande värld.
Oavsett hur det blir så uppskattar jag att någon utmanar Bethesda "monopolet". De behöver vakna och sluta envisas med sin motor. Utvecklingen går framåt och jag hoppas verkligen att Obsidian inte lovar för mycket utan faktiskt levererar.
En sista tanke, bara jag som tycker det känns konstigt att visa spel på xbox eventet som ligger så långt fram i tiden? Inget fel med det men trodde fokus skulle ligga lite närmare i tiden.
Att inte ha stora, tomma utrymmen är givetvis bra, men det får inte gå för långt åt andra hållet heller.
Att stöta på något speciellt ute i vildmarken måste ju vara just speciellt, och inte något som ligger bakom varje stenbumling. På den fronten tyckte jag, precis som Fulci, att Skyrim hade en ganska bra balans. Tyvärr var grottorna och hålorna i Skyrim lite väl ensidiga och klippa+klistra, så det om något tycker jag Obsidian kan lägga krut på.
Konstigt att de jämför med Skyrim när de säger "tätare". Skyrim är ett spel där det verkligen finns något bakom varje hörn, ibland något litet som en ett skelett och en story om vad som hände, ibland något stort som en dungeon med boss och unikt föremål.
Fast, med handen på hjärtat, Skyrim kändes extremt glest med tanke på vilken mäktig region det påstås vara. Huvudstaden har typ 30 karaktärer.