Tyckte du att The Last of Us 2 var för lätt?
Med permadeath skulle det blir ännu mer krypande i meterhögt gräs.
Jag körde igenom på normal, gameplayet är ju inte den främsta orsaken till varför man gillar TLOU så jag känner mig inte direkt sugen på att spela igenom det igen, men jag hade önskat att jag körde på HARD från början istället.
Nåväl jag ligger efter i spel jag borde spela igenom innan PS5 kommer så det kanske var bra att jag körde normal Är en bit in i FFVII Remaken nu och sen "måste" jag hinna med RDR2 också
Tycker svårhetsgrad känns som ett sett för utvecklare att spara tid på att balansera sitt spel. I vissa spel är lättaste svårighetsgraden ett skämt där man typ måste anstränga sig för att dö. Hur kan man ens tycka om ett sådant spel är för mej sjukt. Lite som att bara kolla på filmer som inte utmanar ens tankeverksamhet.
Själv tycker jag att spel inte bör ha någon svårighetsgrad, utan spelet bör skala svårighetsgraden efter hur erfaren man blir, där banorna, fienderna och bossarna blir svårare ju längre du spelar. Nintendo och japanerna har är riktigt bra på det.
Bra att det finns svårghetsgrad; vissa kanske är platforms-mästare och kräver ultra-hard för att få en utmaning, men vissa kanske har lite andra möjligheter och kanske inte har lika snabba reflexer. Vissa har spelat 1000+ timmar Overwatch, Doom etc, och kanske måste köra på Ultra Nightmare för att få lite utmaning/puls.
Anywho, TLOU2 var grymt bra, ser fram emot att spela igen snart!! Jag vet att de sagt att inga DLC är planerade, men jag hoppas på det! En supergrym DLC vore under de 4-5 åren mellan TLOU och TLOU2, en annan intressant mellan-historia är
hur A och L kommer till Santa Barbara (kanske med en flipped-perspective också hur E kommer dit). Ser fram emot mer!!!
Lirade The Last of Us 2 på normal svårighetsgrad. Lirar aldrig högre än det och aldrig provat. Klarade spelet efter 49 timmar men då letade jag runt överallt efter "hittegods" och tog även foton.
Tycker gameplayet i 2an är kraftigt förbättrat mot originalet. Super roliga eldstrider med mycket blod och ingångshål/utgångshål. Ett förbaskat bra spel och jag brydde mig knappt av PK inslagen då spelet var så otroligt kul att lira. Det störde aldrig.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Det tog mig 25,5 timmar att klara TLOU2 på normal svårighetsgrad. Det var mer än tillräckligt långt. Har ingen lust alls att spela om det.
Jag är van att spela på hard eller svårare i alla spel, då brukar det i regel bli lagom motstånd. Så även i TLOU2, men jag tyckte dock att hard kändes aningen enkelt där.
Jag gjorde sedan en till genomspelning i NG+ i Survivor-läget som blir upplåst efter att man klarat spelet första gången. Då kändes motståndet samt balansen överlag bra och spelet blev som roligast då. Förutom att man lättare åkte på storstryk så fanns det färre resuser och ammunition då så man var tvungen att börja tänka till lite. Synd bara att Survivor inte gick att välja från första början, det hade varit trevligt.
Att spela spel med skill trees på normal är riktig pleberian varning imo. Man blir alldeles för stark och spelet blir för lätt. Även TLOU2 på hard blev för lätt. Inge sneaking, and bara explosive arrow på alla man såg och fullt med ammo i varje vapen.
Att man är en pleb, simpleton, noob, färsking, mes.
Förstår om man väljer något lättare för att man inte orkar köra om när det blir motgångar pga att man bryr sig om storyn mer än något annat.
Men hur blir man bättre om man aldrig tar sig igenom motgångar?
Jag lirar aldrig högre än normal då jag har sån extremt stor BackLog av titlar så vill inte lira för länge på spelen utan att klara de. Har ingen lust att dö o dö o fastna i handlingen. Sedan är väl jag en sån som lirar spel för just storyn och atmosfären. Inte utmaningen. Sånt har jag tillräckligt av i min thaiboxning och fotboll i idrotterna jag utövar.
Vad menas med skill trees förresten?
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Jag lirar aldrig högre än normal då jag har sån extremt stor BackLog av titlar så vill inte lira för länge på spelen utan att klara de. Har ingen lust att dö o dö o fastna i handlingen. Sedan är väl jag en sån som lirar spel för just storyn och atmosfären. Inte utmaningen. Sånt har jag tillräckligt av i min thaiboxning och fotboll i idrotterna jag utövar.
Vad menas med skill trees förresten?
Med skill trees menar jag där du kan låsa upp skills/crafting och abilities. När man maxar dessa så brukar allt bli ganska enkelt. Vet inte om du har kört shadow of war/mordor. I slutet kan du på riktigt oneshot:a gubbar med ett knapptryck, som du har varit tvungen att nöta ner strategiskt i början av spelet. Kände av detta i både God of War, Spiderman, och Horizon bl.a.
Va var David med i tvåan det har man missat
Hehehe, jag funderade vem fan det var o gjorde en sökning. Antar att du skämtar då han gick ett annat äventyr.. Eller har jag missat honom helt i 2an. Det var ju rätt mycket hopp fram o tillbaka..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Gameplay var ju inte tillräckligt bra för att spela spelet igen, jag spelade för storyn och det var en stor besvikelse jämfört med ettan.
Gällande svårighetsgrad så tyckte jag det var väldigt obalanserat, fick ändra upp och ner några gånger
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Va var David med i tvåan det har man missat
Texten från wikin beskriver Grounded i första spelet.