Se ett helt uppdrag från Morrowind-remaken Skywind

Robot
Se ett helt uppdrag från Morrowind-remaken Skywind

Battle of Nchurdamz visar hur långt denna mod har kommit.

#Morrowind, #Skywind, #The-elder-scrolls


Medlem

Riktigt trevligt! Jag spelade det questet för bara någon månad sedan och samtliga miljöer såg verkligen bättre ut i Skywind. Hoppas att de lyckas ro projektet i hamn!

Men röstskådespelet lämnade en del att önska, tycker jag. Hoppas att man kan köra med bara text om de är för dåliga. Sådant kan förstöra spel annars.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Riktigt trevligt! Jag spelade det questet för bara någon månad sedan och samtliga miljöer såg verkligen bättre ut i Skywind. Hoppas att de lyckas ro projektet i hamn!

Men röstskådespelet lämnade en del att önska, tycker jag. Hoppas att man kan köra med bara text om de är för dåliga. Sådant kan förstöra spel annars.

Vore ju märkligt om det inte såg bättre ut, Morrowind är ju snart 20 år. Nu känner jag mig gammal 😕

Geeks Gaming
Skrivet av Nomman:

Men röstskådespelet lämnade en del att önska, tycker jag. Hoppas att man kan köra med bara text om de är för dåliga. Sådant kan förstöra spel annars.

Själv tyckte jag inte de lät så dåligt.
Men skulle inte förvåna mig om någon bara gör en mod och för över de gamla. Är ju mer att mod teamet fick ett stort nej nej att använda orginal rösterna.

Medlem

Nostalgin är fan stark när jag ser detta! Roliga är att jag känner igen miljön där trots att jag inte har spelat spelet sen det kom ut.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Denna text får man i sin journal i Morrowind: "Hrundi asked me to meet a Larienna Macrina at the ruins of Nchurdamz, a Dwemer ruin far south of Sadrith Mora."

Ingenting som leder en dit, inga pluppar på kompassen. Bara gå söderut och börja leta. Det vill jag personligen att de ska försöka få till i detta spel, för det var en av de stora fördelarna med Morrowind och som inspirerade till så härlig utforskning!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Denna text får man i sin journal i Morrowind: "Hrundi asked me to meet a Larienna Macrina at the ruins of Nchurdamz, a Dwemer ruin far south of Sadrith Mora."

Ingenting som leder en dit, inga pluppar på kompassen. Bara gå söderut och börja leta. Det vill jag personligen att de ska försöka få till i detta spel, för det var en av de stora fördelarna med Morrowind och som inspirerade till så härlig utforskning!

Instämmer helt! Det är en av de stora anledningarna till att Morrowind är min favorit i ES-serien. Världen kändes så stor och spännande när man fick upptäcka allt på egen hand!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av smuts:

Denna text får man i sin journal i Morrowind: "Hrundi asked me to meet a Larienna Macrina at the ruins of Nchurdamz, a Dwemer ruin far south of Sadrith Mora."

Ingenting som leder en dit, inga pluppar på kompassen. Bara gå söderut och börja leta. Det vill jag personligen att de ska försöka få till i detta spel, för det var en av de stora fördelarna med Morrowind och som inspirerade till så härlig utforskning!

En dev visade för nåt år sen på en stream att de quest markers och fast travel som gick att stänga av i menyn, det verkar också som att de har fört över quest notes från morrowind, så det bör ju kunna fungera på samma sätt i skywind

Medlem

@Wattem: Åh, det visste jag inte. Intressant!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ser lovande ut! Men är det bara jag som tycker att det ser ut som att karaktären flyter fram istället för går? Det kanske var så det var i Morrowind? Men inte i Skyrim väl?

Ion
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Själv tyckte jag inte de lät så dåligt.
Men skulle inte förvåna mig om någon bara gör en mod och för över de gamla. Är ju mer att mod teamet fick ett stort nej nej att använda orginal rösterna.

Morrowind hade väl inga röster? Eller väldigt få iaf. Minns att imperialen i början vid Seyda Neen pratar samt Fargoth eller vad han hette som tappat sin ring. Men i övrigt kommer jag inte ihåg några röster?

Medlem

Nej NPCs har bara hälsningsfraser men håller tyst i övrigt.

Geeks Gaming
Skrivet av Ion:

Morrowind hade väl inga röster? Eller väldigt få iaf. Minns att imperialen i början vid Seyda Neen pratar samt Fargoth eller vad han hette som tappat sin ring. Men i övrigt kommer jag inte ihåg några röster?

Har ej spelat Morrowind. Så kan nog stämma. Då är de ju bara bra att dom tar sig tiden att lägga till röster då.

Medlem

Tycker det ser grymt ut. Röstskådespelet var inte top-notch men över förväntan med tanke på att det är communityskapat. Glad att de lägger till nytt och de är ständigt på jakt efter nya röstskådespelare... kanske hade varit dags att ge sig ut i det träsket.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av rosski:

Vore ju märkligt om det inte såg bättre ut, Morrowind är ju snart 20 år. Nu känner jag mig gammal 😕

Det sjukaste är ju att även Skyrim är 10 år. Lite humor ändå att man försöker göra om ett 20 år gammalt spel att se ut som ett 10 år gammalt spel. Båda är gamla som tusan och båda ser gamla ut.

Sen är det ju också galet att vi fick Morrowind 2002, Oblivion 2006 och Skyrim 2011, dvs tre spel inom loppet av 10 år. Och nu ingenting på 10 år sedan dess. Längtar efter ett nytt.

1
Skriv svar