Sony släpper reklamfilm för Playstation 5 – pris och datum härnäst?

Robot
Sony släpper reklamfilm för Playstation 5 – pris och datum härnäst?

Man kan ju i alla fall hoppas...

#playstation-5


Skribent

Släpp konsolen med ett pris under 7 000 med både Gran Turismo och Ratchet & Clank som släpptitlar så köper jag ett på relesedagen.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Släpp konsolen med ett pris under 7 000 med både Gran Turismo och Ratchet & Clank som släpptitlar så köper jag ett på relesedagen.

Gissar på att den hamnar runt 6500-7000 (inklusive alla våra skatter osv). Kommer norpa den med Ratchet och Clank


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Var grafiken från PS5 realtime, eller förrenderad...hmm...

Medlem

Lyssna på trailern med hörlurar, riktigt nice!

Räkna inte med att utvecklare väljer att släppa sina stora titlar till early adopters. Releasespelen kommer inte dra in så mycket pengar då det finns få köpare sett till kundbasen PS4 har.

Därför Rockstar alltid väntar ett par år in i generationen och spel som Gran Turismo och nya R&C kommer nog allra tidigast sent nästa år.

Men ju fortare folk köper PS5, desto bättre underlag finns det för utvecklarna att få in sina spel på plattformen. Därför har jag valt att köpa PS5 enbart för backloggen till PS4 i början.

I början blir det nog mycket cross-gen och remasters för att ekonomin ska fungera. Tyvärr är det sällan det gamers vill ha, så någon fet titel måste ju bära upp kalaset, frågan är vilken det blir.

Hoppas många hakar på PS5, för Sonys vision om vad next gen ska bli är den enda rätta. Är riktigt sugen på att testa det inbyggda spelet som demonstrerar dual sense och kommer även köpa lurarna som hör till.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Lyssna på trailern med hörlurar, riktigt nice!

Räkna inte med att utvecklare väljer att släppa sina stora titlar till early adopters. Releasespelen kommer inte dra in så mycket pengar då det finns få köpare sett till kundbasen PS4 har.

Därför Rockstar alltid väntar ett par år in i generationen och spel som Gran Turismo och nya R&C kommer nog allra tidigast sent nästa år.

Men ju fortare folk köper PS5, desto bättre underlag finns det för utvecklarna att få in sina spel på plattformen. Därför har jag valt att köpa PS5 enbart för backloggen till PS4 i början.

I början blir det nog mycket cross-gen och remasters för att ekonomin ska fungera. Tyvärr är det sällan det gamers vill ha, så någon fet titel måste ju bära upp kalaset, frågan är vilken det blir.

Hoppas många hakar på PS5, för Sonys vision om vad next gen ska bli är den enda rätta. Är riktigt sugen på att testa det inbyggda spelet som demonstrerar dual sense och kommer även köpa lurarna som hör till.

Håller med. Gillar att dom satsar på att göra spel för nästa generations hårdvara istället för att satsa på något mellanting som Xbox. Gillar också att dom satsar på grymt ljud och inte bara grafik.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Det har gått tio år.. kan de inte lägga ned den där irriterande "PLAY STA STION"-robotrösten. Har ju hängt med längre än Spider-Man-typsnittet på PS3.

Gnällkuk

Bring back Kevin!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av kebbe:

Det har gått tio år.. kan de inte lägga ned den där irriterande "PLAY STAY STION"-robotrösten. Har ju hängt med längre än Spider-Man-typsnittet på PS3.

Precis. Ta tillbaka den från PS 1 tycker jag

Många fina minnen som väcks till liv av den intron.

Medlem

Fantastiskt mysig med lurar!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Precis. Ta tillbaka den från PS 1 tycker jag

https://www.youtube.com/watch?v=oAhvQoLpvsM

Många fina minnen som väcks till liv av den intron.

Man blir nostalgisk

j


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Glöm inte vår "kära" regerings nya elektronik o kemikalie skatter. Priset kommer förmodligen ligga runt 7500

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag håller med till 100%
9 år utan Kevin är för lång tid!

Medlem

Kul att de väljer att lyfta fram saker som inte bara är grafik-relaterade. Tror att fokuset på framför allt ljud kommer att löna sig rejält.

C64
Medlem

det största samtalsämnet kommer bli Men 825GB jag har installerat 3-4 spel va fan måste jag köpa en hd nu?
Och Gta 5 Online är lika slött som förut

Medlem

La ner ca 8500kr när ps3an kom. Så detta är rätt lugnt.blir en till tv mellan 10-20 tusen nästa år så det är inga problem där heller. Hoppar helt kostnaden för mobiltelefon eftersom den är helt gratis genom jobbet. Dom pengarna går till Netflix och ps+ istället.

1
Skriv svar