Hitman III blir Epic-exklusivt på pc

Robot
Hitman III blir Epic-exklusivt på pc
Medlem

Roligt för dem att de tagit steget att skippa utgivare! Hoppas allt går väl!

Medlem

Om en tidsbegränsad Epic exklusivitet innebär en ljusare framtid för Hitman-serien så är det hatten av för det! Bra att IO håller kvar vid sitt IP trots snålblåst. Sign me up!

Medlem

Another deal with the devil...

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det var surt. Äger de 2 tidigare på Steam och tänkte att HiTMAN 3 kommer slås ihop med 1an o 2an i samma spel likt HiTMAN 2 gjorde för 1an med dess banor. Perkele..

::::: EDiT :::::
Jag menar att nu måste jag äga båda HiTMAN spelen på EPiC för att de ska slås ihop in i kommande 3an.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Happ, antar att vr versionen kommer när det släpps till steam då.

Flakmonkey

Ska man tro på citatet så har vi väl där en jättebra anledning till varför de valde Epic? De kan fortsätta vara självständiga utvecklare och utveckla det spelet de vill göra. Eller är det viktigare att spelet finns just på "rätt" launcher/butik?

Medlem

Oavsett vad man tycker om Epic vs Steam, trevligt för utvecklarna att de får behålla en större del av kakan.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det var surt. Äger de 2 tidigare på Steam och tänkte att HiTMAN 3 kommer slås ihop med 1an o 2an i samma spel likt HiTMAN 2 gjorde för 1an med dess banor. Perkele..

Varför skulle det inte vara möjligt oavsett om det är på Steam eller ej? Inte direkt så att en launcher bestämmer vilket content utvecklarna får ha i sitt spel, det är ju upp till utvecklarna att lägga in om de känner för det.

Medlem

Tråkigt, IOI har jobbat rätt hårt mot sina spelare sen H2016 så inte förvånande egentligen.

Deras always online, denuvo, H2016 hade enormt mycket cash grab mot slutet, alla upplåsningar i hitman 2 låg verkligen 0% ansträning i.

Medlem
Skrivet av Zominator:

Varför skulle det inte vara möjligt oavsett om det är på Steam eller ej? Inte direkt så att en launcher bestämmer vilket content utvecklarna får ha i sitt spel, det är ju upp till utvecklarna att lägga in om de känner för det.

Jo det fattar jag så klart men jag menar att nu måste jag äga båda HiTMAN spelen på EPiC för att de ska slås ihop in i 3an.

Skrivet av Nosnos:

Ska man tro på citatet så har vi väl där en jättebra anledning till varför de valde Epic? De kan fortsätta vara självständiga utvecklare och utveckla det spelet de vill göra. Eller är det viktigare att spelet finns just på "rätt" launcher/butik?

Ja vet inte. Känns som det är ett standardsvar som många andra har givit tidigare.
Visst de är egna utgivare nu men spelet hade sålt som smör ändå. De vill helt enkelt ha mer cash.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jo det fattar jag så klart men jag menar att nu måste jag äga båda HiTMAN spelen på EPiC för att de ska slås ihop in i 3an.

Jaha då förstår jag! Trodde de banorna var inkluderade i basspelet av tvåan. Likt vad Valve gjorde med Left 4 Dead 2

Medlem

J*vla otyg! Men jag är tålmodig och kan vänta på att tidsexklusiviteten går ut.

Medlem

Då slipper man köpa det på launch.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det var surt. Äger de 2 tidigare på Steam och tänkte att HiTMAN 3 kommer slås ihop med 1an o 2an i samma spel likt HiTMAN 2 gjorde för 1an med dess banor. Perkele..

::::: EDiT :::::
Jag menar att nu måste jag äga båda HiTMAN spelen på EPiC för att de ska slås ihop in i kommande 3an.

Jag tror att dom kommer lösa det så man inte behöver äga spelen på Epic. Dom säger ju att ens framsteg kommer kunna föras över vilket jag gissar går genom ens IOI-konto eller liknande, så det borde ju inte vara så svårt att använda samma konto till att låsa upp gamla uppdrag på något sätt. Jag hoppas iallafall att dom löser det, annars har dom nog en shit storm som väntar.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

[...]

Visst de är egna utgivare nu men spelet hade sålt som smör ändå. De vill helt enkelt ha mer cash.

Det är inget som garanterar att spelet skulle sälja som smör. Med en Epic-deal så faktum garanteras de en betydande summa pengar, som gör att de kan under en period fortsätta med sin studio och utveckling utan att bekymra sig för hur spelet säljer månad till månad.

Det är väldigt lätt för folk att sitta här och docera som en flegmatisk böld kring I-O:s val, men de gör vad som är bäst för dem, vilket i det långa loppet är det som är bäst för oss, om det betyder att vi får fler Hitman-spel av bra kvalitet utan påverkan från yttre utgivare.

Medlem

Hur länge är det tids exklusivt? Jag hade hoppats på att kombinera alla tre spelen, men så lär det ju inte bli på Epic såvuda man inte får de första två gratis!? Fy fan för Epic. De som stödjer Epic kan fan dra åt helvete.

Medlem

Jag gjorde lite efterforskning och läste att man kommer kunna föra över content från Steam till Epic.

https://twitter.com/SelfRevelation/status/1296468597200637952...

Medlem

Dags för IO att pröva något nåt. Efter Absolution har Hitman bara sålt sämre och sämre och detta kommer inte sälja mer än Hitman 2. Denna dealen räddade dem onekligen från att gå under.

Medlem

Om jag fattat rätt så funkar dessa deals så att io får en garantisumma direkt. Säg som exempel för en miljon sålda spel.
säljer de mindre så har de ändå fått pengarna, säljer de fler så får de betalt för de över miljonen. Och denna deal gäller så länge spelet är exklusivt.
Så har det i alla fall varit för andra företag.

Så om man väldigt gärna vill sponsra dem så ska man alltså Inte köpa spelet när det är exklusivt utan vänta. För då får de betalt 2 gånger.

Eller har jag missuppfattat allt som vanligt?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Ska man tro på citatet så har vi väl där en jättebra anledning till varför de valde Epic? De kan fortsätta vara självständiga utvecklare och utveckla det spelet de vill göra. Eller är det viktigare att spelet finns just på "rätt" launcher/butik?

Det är bara folk som kollar för mkt på griniga youtubers utan att förstå vad dom gör

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Det är bara folk som kollar för mkt på griniga youtubers utan att förstå vad dom gör

https://youtu.be/4IWN-6zBO2Q?t=71

Någonsin övervägt att det är du som inte förstår?

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Om jag fattat rätt så funkar dessa deals så att io får en garantisumma direkt. Säg som exempel för en miljon sålda spel.
säljer de mindre så har de ändå fått pengarna, säljer de fler så får de betalt för de över miljonen. Och denna deal gäller så länge spelet är exklusivt.
Så har det i alla fall varit för andra företag.

Så om man väldigt gärna vill sponsra dem så ska man alltså Inte köpa spelet när det är exklusivt utan vänta. För då får de betalt 2 gånger.

Eller har jag missuppfattat allt som vanligt?

Nej det är riktigt. I slutet av perioden så täcker epic upp för den eventuella förlusten. Så om de bara sålde 500k så betalar epic för resterande 500k

Medlem
Skrivet av loerk:

Någonsin övervägt att det är du som inte förstår?

Är väl inte så mkt att förstå med att folk sprider negativitet för att tjäna pengar, sedan måste fortsätta att göra det för det är deras affärsmodell?

Du kan ju gärna förklara vad jag inte förstår...

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Är väl inte så mkt att förstå med att folk sprider negativitet för att tjäna pengar, sedan måste fortsätta att göra det för det är deras affärsmodell?

Du kan ju gärna förklara vad jag inte förstår...

Om jag var dig skulle jag nog skita i att fortsätta den konversationen med den personen, det kommer inte leda någonvart. De tycker allt och alla, som har med Epic att göra och som någonsin köpt ett spel där eller ens använt tjänsten, inte har en "uns integritet" (ironiskt nog), som om deras åsikt är någon sorts faktum. Oavsett vad för argument du för fram kommer det inte bli någon form av överenskommelse. Det kommer sluta på ett av två sätt, de kommer antingen kalla dig 'integritetslös', alt. att du inte 'förstår' utan motivation hur eller varför (check på den) eller försvinna mitt i konversationen.

Medlem

Att de inte bara släpper en liten del av spelet på epic och sen säljer resten ingame, då kan de ju ta allt i egen ficka:)

Inaktiv
Skrivet av DarkSvenn1002:

Att de inte bara släpper en liten del av spelet på epic och sen säljer resten ingame, då kan de ju ta allt i egen ficka:)

Haha man får första banan för 5 dollar sen kan man köpa resten av spelet för 55 dollar i spelets butik

Inaktiv
Skrivet av Halvars90:

Hur länge är det tids exklusivt? Jag hade hoppats på att kombinera alla tre spelen, men så lär det ju inte bli på Epic såvuda man inte får de första två gratis!? Fy fan för Epic. De som stödjer Epic kan fan dra åt helvete.

Riktigt märkligt inlägg.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Ska man tro på citatet så har vi väl där en jättebra anledning till varför de valde Epic? De kan fortsätta vara självständiga utvecklare och utveckla det spelet de vill göra. Eller är det viktigare att spelet finns just på "rätt" launcher/butik?

Ja folk på FZ verkar hata epic game store utan anledning. Om man gillar ett spel så köper man det i den butik som gynnar utvecklarna på bästa sätt. I det här fallet Epic butiken, steam behöver konkurrens. Plus att jag gillar epic, dom har ofta riktigt bra erbjudanden och erbjuder många spel gratis.

Sluta va sånna Steam fanbois grabbar.

123
Skriv svar