Hitman III blir Epic-exklusivt på pc

Medlem
Skrivet av dafuq:

steam behöver konkurrens

Hur är exklusivitet konkurrens?

Gillar inte Timmy Tencent, men hade inte haft något problem med Epic om det inte var så att de "kämpade" mot monopol bara så länge det inte gynnar dem själva. Då de säger i ena änden att de vill ha en öppen platform, spel ska finnas överallt sov, men på andra änden så köper de upp spel för att låsa fast dem på deras affär.

Vilket de väljer att göra istället för att erbjuda en storefront som är attraktiv. Då vad de har nu inte ens är klart, fan en jävla kundvagn ligger på deras "framtidsplaner" om man kikar på deras dev-board för launchern, har legat där i över ett år typ. Allt för att man bara ska kunna köpa saker direkt, för kan du lägga det i en kundvagn ökar risken för att du väntar med att köpa saker, och i slutändan inte gör köpet.

Medlem

det här gillar jag faktiskt inte.. hata steam or not men när ett spel bara släpps en viss tid på en viss plattform då är det ju fullständigt värdelöst tycker jag.... borde va förbjudet.

Medlem

Älskar att se FZ lägga upp artiklar där det står "Epic Exklusivt" då vet man att man kan ta sig en god kopp kaffe och njuta av alla PC-Kids som skriker sig hesa åt detta så kallade djävulstyg..

Eller så installerar man en till launcher på datorn.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Hur är exklusivitet konkurrens?

Flertal affärer, varav alla säljer vissa spel som inte finns i de andra affärerna samtidigt som de har produkter som de andra också har. Det är en uråldrig typ av konkurrens. I stort sett alla affärer någonsin har haft någon form av exklusiva produkter. Att störa sig på att de betalar för sig är en principsak som inte förändrar något i praktiken.

Så frågan är snarare, hur är det INTE konkurrens?

För övrigt, "konkurrera med funktioner" är inget motargument, om du tänkte dra till med det, det är bara ett ytterligare sätt att konkurrera på.

Skrivet av dafuq:

steam behöver konkurrens.

Hur stor marknadsandel har Steam?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Ja folk på FZ verkar hata epic game store utan anledning. Om man gillar ett spel så köper man det i den butik som gynnar utvecklarna på bästa sätt. I det här fallet Epic butiken, steam behöver konkurrens. Plus att jag gillar epic, dom har ofta riktigt bra erbjudanden och erbjuder många spel gratis.

Sluta va sånna Steam fanbois grabbar.

... och vissa har ignorerat samtliga inlägg där anledning(ar) presenterats.
Sluta vara en sådan Epic fanboi, grabben.


signatur

I drank what?

Medlem

"Boohoo måste ha spelen på Steam :((("
Jag är glad så länge spel kommer till PC
*tittar snett på Ghost of Tsushima*

Medlem

Hade hellre köpt det i en egen IO-interactive shop isåfall.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Älskar att se FZ lägga upp artiklar där det står "Epic Exklusivt" då vet man att man kan ta sig en god kopp kaffe och njuta av alla PC-Kids som skriker sig hesa åt detta så kallade djävulstyg..

Eller så installerar man en till launcher på datorn.

Eller så kan man ju läsa vad argumenten är... Men jag antar att det är för svårt för vissa... personer.

Gen
Medlem
Skrivet av Halvars90:

Hur länge är det tids exklusivt?

Brukar vara 6-12 månader.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Älskar att se FZ lägga upp artiklar där det står "Epic Exklusivt" då vet man att man kan ta sig en god kopp kaffe och njuta av alla PC-Kids som skriker sig hesa åt detta så kallade djävulstyg..

Eller så installerar man en till launcher på datorn.

Ja varför inte installera 100st launchers till, eller nä låt oss säga 500st launchers till, men 1st i taget så att det känns mindre

Medlem
Skrivet av dafuq:

Ja folk på FZ verkar hata epic game store utan anledning. Om man gillar ett spel så köper man det i den butik som gynnar utvecklarna på bästa sätt. I det här fallet Epic butiken, steam behöver konkurrens. Plus att jag gillar epic, dom har ofta riktigt bra erbjudanden och erbjuder många spel gratis.

Sluta va sånna Steam fanbois grabbar.

Finns många som inte kan tänka längre än näsan räcker. Som om det skulle vara ett sånt jävla stort problem. Patetiskt.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Eller så kan man ju läsa vad argumenten är... Men jag antar att det är för svårt för vissa... personer.

Jo då, Hittills inte läst ett vettigt argument, - Buhu, har föregående spelen på en annan launcher, nu måste jag dela upp serien. *Snyft*

Eller alla foliehattar som sitter på reddit och tror att Kinesiska staten är intresserad av dem.

Skrivet av Rydell1986:

Jo då, Hittills inte läst ett vettigt argument, - Buhu, har föregående spelen på en annan launcher, nu måste jag dela upp serien. *Snyft*

Eller alla foliehattar som sitter på reddit och tror att Kinesiska staten är intresserad av dem.

Haha ja precis buhu nån tycker inte som jag och därför är dom gnällspickar


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv

Ni som ogillar Epic, ta och kolla på vad Steam gjorde när man hade total dominans.Hur många gånger man behövde skickas till domstol av olika anledningar.

Man kan tycka vad man vill om Epic eller Steam, själv tycker jag att konkurrens i stort sett alltid leder till förbättring för kunden

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Ni som ogillar Epic, ta och kolla på vad Steam gjorde när man hade total dominans.Hur många gånger man behövde skickas till domstol av olika anledningar.

Man kan tycka vad man vill om Epic eller Steam, själv tycker jag att konkurrens i stort sett alltid leder till förbättring för kunden

Men för femtioelfte gången bara i denna tråden.
Det handlar inte om konkurrens. Det handlar om att de köper exklusiva rättigheter. Som inte är bra för oss spelare och som inte är konkurrens, utan monopol på en viss produkt.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Haha ja precis buhu nån tycker inte som jag och därför är dom gnällspickar

Nej, Gnällspikar är dem per defination då det klagar rätt högljutt på ett forum utan vidare bra argumnent.

Det är inte min åsikt. Det är definationen av att gnälla.

Skrivet av Rydell1986:

Nej, Gnällspikar är dem per defination då det klagar rätt högljutt på ett forum utan vidare bra argumnent.

Det är inte min åsikt. Det är definationen av att gnälla.

Sorry men nej, inte per definition att dom gnäller. För det e din åsikt och inte nån fakta som avgör vad som är bra argument.

Och sen e det ju ironiskt hur man gnäller på folk gnäller för dom har en Anna åsikt bara


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Mums...gratis är gott! Lär tanka ner och testa iaf. Börjar mer och mer lira på Epic så jag klagar inte. Ska snart sätta mig in i Unreal Engine och Blender. Min dröm om att bli spelgrafiker lever än men lugnat ner mig med 3D modeling. Man kan inte sitta på röva hela dagarna längre. Måste spela IRL också.

Inaktiv
Skrivet av Phyrino:

Men för femtioelfte gången bara i denna tråden.
Det handlar inte om konkurrens. Det handlar om att de köper exklusiva rättigheter. Som inte är bra för oss spelare och som inte är konkurrens, utan monopol på en viss produkt.

Hmm, vad nu det har med vad jag skrev att göra. Många som gnäller på Epic gör det inte för att man köper till sig produkter, det gör alla företag.

Mycket av kritiken som kom in , speciellt i början , handlar om saker man gör dåligt, som Steam gjorde ännu sämre från början.

Som sagt, vill man veta mer kan man lätt hitta information om hur Steam betedde sig och vad man blivit tvungna att ändra genom domstolsbeslut, hur man fortsatte göra samma sak och hamnade i domstol igen

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Ni som ogillar Epic, ta och kolla på vad Steam gjorde när man hade total dominans.Hur många gånger man behövde skickas till domstol av olika anledningar.

Man kan tycka vad man vill om Epic eller Steam, själv tycker jag att konkurrens i stort sett alltid leder till förbättring för kunden

Och vilka fall tänker du specifikt på då?

ACCC som hävdade att kunder borde ha rätt till att ångra köp på spel, vilket Valve implementerade?
UFC Que Choisir som tycker kunder borde kunna sälja vidare sina spel till andra personer, något som jag inte tror någon digital plattform tillåter.
Eller när EU kommissionen ifrågasatte varför Valve, Bandai Namco, Capcom, Focus Home Interactive, Koch Media and ZeniMax blockerade försäljning av vissa spel beroende på vilket land man bodde i?
Exluderade fallen dom hade om dota namnet eftersom det inte påverkar oss som konsumenter.

Konkurrens är som du säger i stort sett alltid bra, men i praktiken har Epic Store inte tillfört något av värde till branchen än. Dom har bara skapat exlusivitetsfönster vilket gör att folk måste vänta på att köpa produkten i viken butik dom vill.
Det enda andra positiva jag kan komma på är att dom hade regional prissättning i några länder exempelvis inte steam hade.

Men exklusiviteten dom köper är ju inte negativ för alla i teorin. För utvecklare av mindre spel som är osäkra på hur många spel dom kommer sälja är givetvis dom garanterade försäljningspengarna Epic erbjuder jättebra. Nackdelen är att Epic personligen väljer ut vilka spel som ska få detta och mer eller mindre helt gjort detta på spel som var garanterat stora spel, som Borderlands 3 tex. Hade vart roligare om Epic vågade satsa på mer udda spel från mindre utvecklare som kanske annars inte sålt tillräckligt för att göra fler spel i framtiden.

Sen vet jag inte om det finns någon konkret slutsats på om exklusiviteten är till nackdel för någon än. Kollar man exempelvis på Borderlands 3 så verkar dom både slagit försäljningsrekord på Epic store och när det kom till Steam senare. På så sätt kan dom både få garanterade pengar från Epic utan att det påverkar deras försäljningssiffror på exempelvis steam senare avsevärt. Vem skulle inte tacka ja till det?

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Sorry men nej, inte per definition att dom gnäller. För det e din åsikt och inte nån fakta som avgör vad som är bra argument.

Och sen e det ju ironiskt hur man gnäller på folk gnäller för dom har en Anna åsikt bara

Hahaha sorry men nej, Definiationen av gnäll är att klaga högljutt på något. Vilket dessa personer gör oavsett om det är baserat på min åsikt eller fakta.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jo det fattar jag så klart men jag menar att nu måste jag äga båda HiTMAN spelen på EPiC för att de ska slås ihop in i 3an.

Ja vet inte. Känns som det är ett standardsvar som många andra har givit tidigare.
Visst de är egna utgivare nu men spelet hade sålt som smör ändå. De vill helt enkelt ha mer cash.

Om man får tro tidigare rapporterade försäljningssiffror så har de två senaste Hitman-spelen INTE sålt som smör i solsken.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

För utvecklare av mindre spel som är osäkra på hur många spel dom kommer sälja är givetvis dom garanterade försäljningspengarna Epic erbjuder jättebra.

Ja och om Epic gör det på rätt sätt, det vill säga INTE som i Metro Exodus fallet så är det väl helt okej.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det här gillar jag faktiskt inte.. hata steam or not men när ett spel bara släpps en viss tid på en viss plattform då är det ju fullständigt värdelöst tycker jag.... borde va förbjudet.

Håller med alla spelutvecklare borde förbjudas att inte göra spel som inte kommer till mobil, PS, PC, XBOX och Nintendo. fy skäms spelutvecklare.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Mycket av kritiken som kom in , speciellt i början , handlar om saker man gör dåligt, som Steam gjorde ännu sämre från början.

Det är ingen ursäkt för att konsumenten ska behöva tolerera att ett en ny produkt gör precis samma misstag igen. Epic borde lärt sig av Steam.
Men nu när Epic Game Store börjat mogna i funktioner och utbud smalnar argumenten av för att inte handla där även för en sådan som mig som har 99% av alla mina spel på Steam.

Inaktiv
Skrivet av Pappa Zappa:

Det är ingen ursäkt för att konsumenten ska behöva tolerera att ett en ny produkt gör precis samma misstag igen. Epic borde lärt sig av Steam.
Men nu när Epic Game Store börjat mogna i funktioner och utbud smalnar argumenten av för att inte handla där även för en sådan som mig som har 99% av alla mina spel på Steam.

Nej det är helt rätt, man borde ha läst av marknaden ännu bättre från början. Jag tycker bara det är underhållande när många målar upp Steam som några slags gudar

Skrivet av Rydell1986:

Hahaha sorry men nej, Definiationen av gnäll är att klaga högljutt på något. Vilket dessa personer gör oavsett om det är baserat på min åsikt eller fakta.

Sorry fortfarande nej, det e fortfarande din egna åsikt på att dom är högljudda


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Sorry fortfarande nej, det e fortfarande din egna åsikt på att dom är högljudda

Epic-hatarna är det mest sedda och högljudda personerna på FZ.se forum. Det är ingen åsikt. Det är bara kolla vilka människor som kommenterar mest och vilka nyheter som lockar till sig flest kommentarer.

“It's hard to win an argument with a smart person, but it's damn near impossible to win an argument with a stupid person.”

Vi lämnar diskussionen här.

Skrivet av Rydell1986:

Epic-hatarna är det mest sedda och högljudda personerna på FZ.se forum. Det är ingen åsikt. Det är bara kolla vilka människor som kommenterar mest och vilka nyheter som lockar till sig flest kommentarer.

“It's hard to win an argument with a smart person, but it's damn near impossible to win an argument with a stupid person.”

Vi lämnar diskussionen här.

Härligt att du går till en person attack så med det citatet. Visar vilken karaktär du är.

Men per definition kan en text väl inte vara högljudd för den hörs inte!! Men fortsätt du gnälla på att folk gnäller.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

123
Skriv svar