Hur ser er spelhörna ut?

Medlem

Bor i en tvåa som jag tänkte bygga om till en trea, men så blev det icke. Så jag fick en gammal skjutgarderob mellan sovrummet och vardagsrummet som "kontor". Man får göra vad man kan på begränsad yta.

Lite ostädat men här ser man mer.

Har uppdaterat med lite fler hyllor och alldeles för många retrospel.

Swec hade ett "hemma hos" för några månader sedan. Lägger in den här också

Finns mer här för den nyfikne
https://www.sweclockers.com/galleri/14574-galactic-empire-a4-...

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vad är det för skärm? Funderar starkt på att skaffa en sån där. Går det bra att spela spel på den?

Alla har så fina myshörnor! Lite avis faktiskt.

Är en samsung oddysey g9. Ja det går utmärkt att spela på den grym känsla med så bred och 1000r

Medlem

Får njuta en stund till innan grabben på 1,5 år flyttar in 😂

Medlem

Rolig tråd!

Min mancave består i en gammal gillestuga i källaren på huset. Orörd originalinredning sedan 70-80 talet med heltäckningsmatta, furu, bardisk och pioneer stereo med jamo högtalare.

Just nu bara ställt in befintliga möbler från min gamla lägenhet sedan jag och sambon flyttade ihop, så det är inte precis färgmatchat. Men i vart fall en väldigt mysig och lugn plats att spela på, se på film, lyssna på musik och bara vara.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Skrivet av Zuter_78:

Det där var grymt!!! Tänk om man fick tillåtelse att utöva sin hobby av sin bättre hälft på det där sättet!

Bra jobbat

Tackar. Aa min är snäll men har en 4:a så ett rum är ju "hobbyrum" gitarr och dator. så länge hon får inreda sovrummet får jag göra hur jag vill typ


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Oh, mycket finfint där. Vad är Alan Wake-prylen där, nån collectors edition?

Yes, en Collectors edition utklädd till en Bok vilket är passande. Nästan alla mina Collectors edition är till Xbox är bara Ragnaros statyn som inte är det.

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Rolig tråd!

Min mancave består i en gammal gillestuga i källaren på huset. Orörd originalinredning sedan 70-80 talet med heltäckningsmatta, furu, bardisk och pioneer stereo med jamo högtalare.

Just nu bara ställt in befintliga möbler från min gamla lägenhet sedan jag och sambon flyttade ihop, så det är inte precis färgmatchat. Men i vart fall en väldigt mysig och lugn plats att spela på, se på film, lyssna på musik och bara vara.

https://imagizer.imageshack.com/img923/2518/oHHXkP.jpg

https://imagizer.imageshack.com/img923/5316/B1Oshw.jpg

Alltså de där bilderna kunde ju vara tagna från ett spel haha. Sjukt snygga och ser ut att vara gjorda i typ unreal engine.


signatur

IDKFA

FM-guru
F.d. Sisyr

Min "hörna" ser tyvärr ut som ett vanligt hemmakontor, så det finns inte så mycket att visa. Bara en skärm har jag också, som en Hedenhös.

Quake-konnässsör

Här ska det inte städas när man tar bild, upptäckte att förstärkaren var jekligt dammig dock

Man försöker ha det städat, misslyckas alltid....

Medlem

Jag bor i ett ganska litet hus, så efter en ommöblering så fick inte spelhörnan speciellt mycket utrymme. De CE som jag har blev nedpackade och det blev detta kvar, i ett rum i källaren:

Får snygga till det någon dag och kanske sätta upp lite hyllor o dyl, men det får duga så länge.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

It's not a lake, it's an ocean

Som vanligt blir jag avundsjuk på hur fint många har det!

Om jag fick välja skulle jag vilja ha en riktig mancave med alla spelprylar och en TV. Allt på samma ställe. När vi flyttade till hus blev det en kompromiss - ett rum för alla spelprylar och det jag spelar på aktivt i det gemensamma vardagsrummet. Det är i alla fall bättre än att ha det mesta nedpackat i kartonger och placerat i förråd och garderober som varit fallet innan vi flyttade till hus. Mitt mål har alltid varit att placera konsoler och samlarföremål bakom glas, i fjol köpte jag äntligen på mig några hyllor.

Spelen står i egna hyllor och är lite svåra att få en enhetlig bild av.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Alltså de där bilderna kunde ju vara tagna från ett spel haha. Sjukt snygga och ser ut att vara gjorda i typ unreal engine.

Haha, tackar! De är faktiskt bara knäppta med iPhonens kamera utan några filter eller dylikt. 😊


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Vilken underbar tråd! <3

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Haha, tackar! De är faktiskt bara knäppta med iPhonens kamera utan några filter eller dylikt. 😊

Åfan, ljuset ser så photoshopat ut


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av almblad:

Här ska det inte städas när man tar bild, upptäckte att förstärkaren var jekligt dammig dock

https://i.imgur.com/PIzuqlH.jpg

Man försöker ha det städat, misslyckas alltid....

Snyggt, fattas bara integrerad toalettsits så är du 100% hemma


signatur

IDKFA

Medlem

@Ruffles: Vad är det för vitrinskåp du har på första bilden? Alltså dom som är breda. Letat efter ngn bra ett tag

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av adde111:

@Ruffles: Vad är det för vitrinskåp du har på första bilden? Alltså dom som är breda. Letat efter ngn bra ett tag

Det är butiksinredning. De var dyra (cirka 14 000 kr för två), men det märks verkligen kvalitetsskillnad jämfört med Ikeas hyllor. Vilket det väl ska göra också för det priset.

Finns här: https://www.more.nu/montrar.htm


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av frittzinator:

Pappas spelhörna gillade jag väldigt mycket! Är det en Samsung The Frame du använder som monitor?

Hej. Det är LG's nya 48 tums oled

Medlem

En lite äldre bild på min enkla hörna.

Medlem

Själv är man inhyst i en klädkammare 🙂

https://imgur.com/2DS5wAi

Medlem

Här är min data/rita hörna.

TV, 32 tum.

Spel, figurer och PS4.

The Sims samling.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Blev mycket vitt sen jag bytte chassi, har även målat om skärmarna..

Medlem

http://imgur.com/gallery/hPq0Bet
Gammal bild men är ett litet hörn man har med mitt första skrivbord som jag någonsin ägde.


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Jag blir avundsjuk. För tillfället får jag vara glad om jag hinner spela lite clash royale på mobilen vid toalettbesök. Har en TV med ps4 utan externa högtalare som alltid är upptagen av Frost eller Pyjamashjältarna... (3 barn under 3.5 år).

Drömmer om en framtid med mer lugn och ro samt en gillestuga med en spelhörna. Kul att bli inspirerad!

Passar på, hur är det att lira med iMac nu för tiden? Finns ganska få begränsningar kvar va?

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Bor sedan några år tillbaka i våran sommarstuga så har ett rangligt bord från 40-talet som datorbord. Ovalt som ett ägg är det också, helt o-optimalt. Men bor ju gratis så jag ska inte klaga. 😃

Hela sommarstugan är ett mancave. Inte illa hörru!

@dix_xib: Du har din LG monterad på väggen eller är det någon häftig fot den står på där som inte LG själva bidrar med?
Har själv en LG C9 som står här på tv-bänken och även om foten o så är väldigt snygg så skulle jag vilja få upp tv'n lite mer så man ev kan köpa sig en soundbar i framtiden o ha framför.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Inaktiv

Vilken respons den här tråden fick, skoj att så många delat med sig, härligt att se hur fint många har det

Medlem

Under "ombyggnad" och långt ifrån klart. Benen skall ersättas med lådor istället och lite vägghängda system ska även upp Får jag igenom vad jag vill blir det någon form av Nano leafs på väggen också.. Can there be enough LED?

Medlem

Jätteroligt att se hur ni andra har det. Imponerad av både samlingarna samt hur väldigt påkostade setups som en del har. Att se t ex Mega Drive II som @Ruffles har (åh de rutiga kartongerna!) gör att man minns tillbaka


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar